Gå til innhold

Eggløsning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Andre som har hatt vondt når de trykker seg nederst til venstre på magen rundt eggløsning? Kjenner ikke at det gjør vondt når jeg ikke trykker der. Ser på appen min at jeg er noen dager fra eller til eggløsning, så tenker om det kan være dette. Har hatt vondt i 2 dager nå. Noen som vet?

Anonymkode: 0a858...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS: Kan legge til at jeg slutter på p-piller for 3 måneder siden. Da har man jo ikke vanlig eggløsning.

Skrevet

Jeg hadde det første måneden etter p-pille slutt.  Gikk over etter ca 4 dager. 

Anonymkode: abf71...d86

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde det første måneden etter p-pille slutt.  Gikk over etter ca 4 dager. 

At det gjorde vondt når du trykket nederst på magen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At det gjorde vondt når du trykket nederst på magen?

At det gjorde generelt vondt i magen, kraftigere enn normalt. Litt varierende hvilken side. Har du veldig vondt bør du sjekke om det er blindtarmbetennelse. 

Skrevet

Jeg kjenner alltid at jeg har eggløsning, trenger ikke å trykke på magen for å kjenne det. Noen ganger så stikker det bare litt, andre ganger kjennes det ut som knivstikk i magen ved hver bevegelse. Det kan bli ømt dagene før eggløsning. 

Anonymkode: 9dc11...2b6

Skrevet

Det kan like gjerne være f.eks en cyste på eggstokken. Siden man har eggløsning på forskjellig side hver måned, gir det ikke mening at du skulle hatt vondt i samme eggstokk hver mnd ved eggløsning.

Anonymkode: b6842...d6a

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå etter en app . Du må iallefall har normalt syklus i 6-12 før du eventuelt kan følge en app. 

Å trykke på magen og ha vondt tror jeg ikke henger med eggløsning. Tenker heller cyste el. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan like gjerne være f.eks en cyste på eggstokken. Siden man har eggløsning på forskjellig side hver måned, gir det ikke mening at du skulle hatt vondt i samme eggstokk hver mnd ved eggløsning.

Anonymkode: b6842...d6a

Har bare hatt vondt på den måten 2 ganger etter jeg sluttet på p-pillene. Da har det vært samme side. Første gang gikk det over til dagen etter. Dersom det skulle være cyste går vel ikke smertene over? 

Skrevet
Sofakona skrev (12 minutter siden):

Ikke gå etter en app . Du må iallefall har normalt syklus i 6-12 før du eventuelt kan følge en app. 

Å trykke på magen og ha vondt tror jeg ikke henger med eggløsning. Tenker heller cyste el. 

Smertene er ikke veldig store, og kun når jeg presser nede på magen. Jeg var hos gynekolog i oktober for celleprøve, og tok innvendig ultralyd (rutinesjekk). Hun kunne ikke se noen cyster da, vet ikke hvor fort sånne kan komme? Begynner å bli redd for eggstokkreft… er litt stressa for sånn, så har bestilt meg ny time hos gynekolog 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...