Gå til innhold

Tråder som inneholder "er _____ harry"


TheHairyToothfairy
Gå til løsning Løst av Edie,

Anbefalte innlegg

Den senere tid har det vært overdrevet mange tråder som tilsynelatende mener å provosere med å stille opp generelle og hverdagslige ting, objekter, etc som "harry". Meg bekjent er Harry et navn, personlig kjenner jeg et par stykker av dem, og det fremstår som heller stigmatiserende med en del nedverdigende tone mot den som måtte finne på å faktisk hete dette. Er det en grei gjenspeiling for forumet? 

Dernest lurer jeg på om det virkelig er nødvendig med slike krangletråder om hva og ditt og datt, senest nå idag er det altså parforhold hvor to parter i paret skal fremstilles som underlig eller ikke godt nok ift trådstarters spørsmål. Det aner meg at det ikke bare er jeg som begynner bli litt lei av denne leken - og ja, jeg er klar over at man teknisk sett kan bla forbi og gi søren - men det blir ærlig talt litt mye. Det fremstår som heller vulgært.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Modsa må seriøst sette opp et søk der dere får opp alle nyopprettede tråder med "harry" i tittelen, og gå gjennom de. Det flyter over av dem nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig lei alle «hva er harry-trådene» gaah.gif.856a8402d18c70100402aa0117cd3512.gif Om det kan sies er det «harry» med alle de trådene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Hei, og takk for tilbakemeldingene.

Vi har observert det samme, og vi har trådene under oppsyn. Det er svært mange ulike brukere som oppretter disse trådene, slik at de foreløpig ikke kan tas som f.eks. spam. Det er ikke regelbrudd å opprette én tråd hvor man spør om noe er harry.

Vi har de som sagt under oppsyn, og vil gi sanksjoner hvis/ der det er nødvendig.

Edie, adm.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edie skrev (28 minutter siden):

Det er ikke regelbrudd å opprette én tråd hvor man spør om noe er harry.

Det er regelbrudd å ikke holde seg til temaet for underforumet. F.eks. så har ikke spm om et bilmerke er harry noe å gjøre med Bil og trafikk, det hører under Skråblikk og generaliseringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (2 timer siden):

Hei, og takk for tilbakemeldingene.

Vi har observert det samme, og vi har trådene under oppsyn. Det er svært mange ulike brukere som oppretter disse trådene, slik at de foreløpig ikke kan tas som f.eks. spam. Det er ikke regelbrudd å opprette én tråd hvor man spør om noe er harry.

Vi har de som sagt under oppsyn, og vil gi sanksjoner hvis/ der det er nødvendig.

Edie, adm.

 

Takk for godt og informerende svar.

Jeg synes allikevel det er litt på kanten at man benytter seg av herrenavnet Harry som en slags negativt vinkling, slik jeg nevner, og føler at forumet kanskje kan se det som stigmatiserende derom noen brukere skulle feks hete Harry, være datter eller sønn av Harry eller kanskje til og med ha døpt eget barn for Harry. Det er langt over kanten for mobbing i mine øyne, og jeg har et håp om at Dere kunne se det slik også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Det er regelbrudd å ikke holde seg til temaet for underforumet. F.eks. så har ikke spm om et bilmerke er harry noe å gjøre med Bil og trafikk, det hører under Skråblikk og generaliseringer.

Jeg er enig. I lys av at det er mange brukere som lager slike tråder så fremstår det jo mer som en slags ordlek, og dermed kanskje hører under Sosial og Lek-delen av forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...