Gå til innhold

Klassetur til Island

Fremhevede innlegg

Gjest Johnny boy
Skrevet

Vi skal kanskje til Island i Februar en gang. Har tenkt å reise opp dit på en Torsdag og tilbake på en søndag. Vi har tenkt å fly opp dit. Vi kommer fra Bergensområdet btw. Så vi kan eventuelt ta toget for 199 kr til Oslo og fly der i fra, eller fly direkte fra Bergen. Vi er en gruppe på Ca 20 stykker. Har tenkt å bo billig og ordne oss mat og slikt selv. Har sjekket opp litt priser. Billigste vi kom fram til var 6000,- inkludert fly, overnatting, selvkost på mat og litt lommepenger. Da bor vi på vandrehjem og ordner oss mat selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes litt dyrt ut. Jeg hadde en liknende tur i høst og måtte vel betale ca. det samme, men jeg bodde på hotell. (Fikk derfor litt mat som jeg måtte betale i tillegg.) Hva slags flybilletter får dere tak i? Jeg reiste med Icelandair fra Oslo og betalte ca. 2800 for tur/retur. Kunne ikke velge tider helt fritt, men fikk sånn reist på den tiden jeg ønsket - måtte bare forskyve turen en helg. Overnattingsmessig så får dere nok ikke noe som er billigere enn vandrerhjem, så der har dere nok valgt lurt.

Skrevet

Det er ikke jeg som har sjekket opp prisene fra før. Det er en annen. Mener det var gjennom et reisebyrå. Altså pakketilbud på reise og overnatting pr person med grupperabatt. 5-6000 er det vi har regnet med inkludert det vi trenger av mat. Overnatting og fly blir totalt noe rimeligere.

Skrevet

Det går vel ikke direktefly fra Bergen til Reykjavik? Så da er den prisen dere har fått opplyst rutefly med SAS el lignende til Oslo først. Styr unna reisebyråer og fiks det sjæl.

Du sier ikke når i februar dere vil dra eller hvor mange dere er - men f.eks. 16-19 februar koster det 1700 pluss avgifter, tilsammen 2350 for billettene hvis dere bestiller på www.icelandair.no i dag. Ungdomsherberget i Reykjavik koster 150-200 per seng per natt. Flybussen til og fra Keflavik koster ca 150 kroner hver vei. Så dere kan klare å komme ned på 3500 kroner per pers, ikke medregnet maten der. Men da må dere nok bestille veldig snart, for de billige flybillettene går fort unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...