AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #21 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 14.13): Er det noen som har opplevd dårlig arbeidsmiljø og kan dele tegn og eksempler på det? Og hva gjorde dere for å ordne opp? Hva var aller mest nyttig å gjøre for å sørge for at ting ble bedre? Anonymkode: 63d4f...0fd Oppfører en kollega seg som en liten snørr-klump, så kommer man mest sannsynlig aldri til å "forandre" seg i det hele tatt. Man kan vel ikke forandre godt voksne mennesker. Sannsynligvis blir de bare i enda dårligere humør, og dermed blir det en risiko for at arbeidsmiljøet blir hakket dårligere. Anonymkode: 32d33...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivy Skrevet 24. januar 2023 #22 Del Skrevet 24. januar 2023 Forrige arbeidsplass jeg var, endte jeg og 4 andre kollegaer å være verbale i klagene våre. Vi meldte til HR, som igjen meldte til sjefen. Problemet var at sjefen måtte godkjenne det som skulle bli sendt videre til HR på nasjonalt/internasjonalt nivå, så det ble aldri sendt videre. Det fortsatte sånn frem til vi ble så drittlei at vi kontakta toppledelsen. Da ble det storstilt aksjon hvor de kom på besøk og forsøkte å roe ned den dårlige stemninga. (det var på tampen til at flere sa opp jobben i en kritisk del av fremtidssatsinga) De lovet at ting skulle bli tatt tak i, og jo, de tok tak i noen av tingene. Men måten ga bismak, så det resulterte fortsatt i at flere av oss sa opp og gikk videre. Vi forsøkte, vi fikk et resultat, men ikke det vi helt forventet. Har i ettertid hørt ting har blitt mye bedre, siden vi i det minste gjorde de oppmerksom på at ting aldri var som de skulle. PS: leste i en tidligere svar her hva vitsen med å melde fra er, om det ikke bærte frukt første gang. Poenget er jo å dokumentere tilfellene. Hvis de ikke tok det på alvor første gang flere meldte fra, hva skjer da når dere melder fra i hyppig frekvens siden dette gjentar seg? Om personen i HR gjør jobben sin, så skal alle sånne tilfeller meldes inn og rapporteres videre. Sånne ting blir normalt sett målt internt i konsernet. Om det viser seg at de har latt være å ta med bekymringsmeldingene, så har jo i det minste dere dokumentasjon på at det er sendt og mottatt. Da kan en ta det til neste hold, leddet over den lokale HR avdelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå