Gå til innhold

Norske Talenter 2023


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Altfor mye dårlig i år syns jeg. Dommerne sender folk videre som ikke eier talent, mens de som har det blir sendt hjem med beskjeden om å bli flinkere liksom.

Veldig lite imponerende talenter. Mens noen jeg syns skal få skryt er

Malick med pannekake, utrolig sjarmerende fyr med glimt i øyet. Kanskje ikke super talent, men verdt min stemme videre

Emmanuel som breakdancer. Utrolig dyktig for aldern sin, og er ikke enig med det dommerne sier. Han har selvfølgelig forbedringspotensial, men hvem har vel ikke det? Blir ihvertfall feil å sende videre visse andre på samme grunnlaget.

Karoline. Søt lita buddeie med rå sangstemme. Enig med Blipp ang Janice Joplin koblingen. Kunne nesten trudd det var samme dama.

Robin som danser. Veldig unik dansestil som fikk meg til å se mer. Kan ikke mye om dans, men han kunne absolutt sakene sine.

Madam purpur skal ha for sceneshowet sitt. Utifra det jeg har søkt meg frem til så driver hu med drag. Tenkte først hva i H er det jeg ser på, men jo flere ganger jeg har sett jo kulere blir hu. Det er litt den sjokkfaktoren jeg er ute etter. Om det var bra nok til å gå videre derimot er en annen sak 🤪

Ipek med sin historie på tegnespråk. Til å ikke kunne et snev tegnespråk ble jeg overaska over hvor mye jeg forstod. Hu er en flink historieformidler med språket sitt, og jeg er enig med at vi bør ha tegnspråk som 2.språk istedet for nynorsk.

Leah med Samba. Fantastisk flink for aldern sin. Absolutt verdt å sende hu videre

Maria som driver med luftakrobatikk. Utrolig imponerende. Og ikke bare på bakgrunn av at hu er blind, men selve opptredenen var veldig bra gjennomført. 

Mange andre flinke talenter uten tvil, men dette er de jeg la mest merke til.

 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som ser på? Syns det som skjedde nå før pausen var småfrekt og ugreit. Her har man en ung, dyktig pianist som får gullknappen, men det som stjeler nesten alt fokus er klærne far og sønn har på seg. Skammelig av dommerne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på tidligere episoder nå siden jeg ikke har fått med meg alt.

Tøft av alle som er med og vil vise hva de kan, men synes ikke det var riktig at Robin kom videre. Føler det var kun for å være politisk korrekt dessverre.

Emanuel som gjorde breakdance var jo knallflink og kom ikke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emanuel, hjertet mitt knuser for han. Begynte helt ærlig å gråte på hans vegne. Han er 13 år, han er et talent. Han hadde forbedringspotensiale såklart, men la han få en sjangse til neste opptreden da? Uff det der synes jeg var urettferdig. Som noen over her sa.. baconpølse sangen var jo elendig, men kom videre?

😪❤️

Han var også den første jeg fikk frysnigner av, han var jo flinkere enn den grønne dama også... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! Matte kom videre. Ja, enormt flinke og glupe, men hvilken underholdningsverdi har det?

Forstår virkelig ikke hvordan dommerne tenker i år 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mye rart går videre i år. Det er et par sangere, noen dansere/dansegrupper, en imitator, et par magikere, og hun som drev med Ringen som jeg mener er flinke. Resten lurer jeg på hvorfor gikk videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes norske talentet og andre lignende show bærer for mye preg av planlagt regi. Dette er jo ikke akkurat direkte tv. Ting er redigert og pyntet på. Mange replikker og ansiktsuttrykk er innøvd. Antagelig er det i stor grad planlagt hvem som skal gå videre eller ikke også. Det kan forklare hvorfor noen som gjør småfeil eller feks synger falsk likevel går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Altså.. jeg lurer på...

Har Norske talenter blitt til Norske tragedier?

De som har hatt det værst på privaten er de som kommer videre, mens de som faktisk har talenter blir sendt hjem. 
All ære og kreds til de som har vært med altså, men jeg begynner virkelig å lure.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte egentlig litt etter forrige dommerutvelgelse som ble vist på fredag. Det var kun dansere/dansegrupper som gikk videre + sjømannskoret til semifinalene. Jeg skal være enig i at samtlige av danserne/dansegruppene var gode, men jeg syns det blir tullete å vrake alt annet. Istedenfor at alt av dans gikk videre, så burde de heller hatt med noe av en annen sjanger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes det var veldig rart at den teatergruppa (eller hva de er) kom direkte til finalen i kveld. Lea Angelica hadde heller fortjent den plassen 🤔 For en sangstemme på en jente som bare er 13 år! 😯

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (30 minutter siden):

Synes det var veldig rart at den teatergruppa (eller hva de er) kom direkte til finalen i kveld. Lea Angelica hadde heller fortjent den plassen 🤔 For en sangstemme på en jente som bare er 13 år! 😯

Jeg var helt sikker på at det var Lea Angelica eller dansecrewet! De var søte de ungene, men ikke så flinke. 
Men om man mobiliserer hele familien, skolen og nettverket til så mange barn, så blir det mange stemmer… 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette programmet trenger en ærlig dommer eller to. En dommer som sender talentløse unger skrikende hjem. Sårt der og da, men unger har godt av å bli fortalt sannheten. Det herder dem.

Endret av Centimeteren
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, synes dessverre dette programmet er både rart og dårlig ….De sender videre de merkeligste men flinke må ut …..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Centimeteren said:

Dette programmet trenger en ærlig dommer eller to. En dommer som sender talentløse unger skrikende hjem. Sårt der og da, men unger har godt av å bli fortalt sannheten. Det herder dem.

Haha hele opplegget er flaut. Men resultatet i går var desverre publikum sitt valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at det ikke var talenter, men showakadamiet  og deres talent er ikke noe unikt. Mange andre har talent innenfor det samme.

Derimot så var den ene med mest unikt talent i går Leah. Hvor mange 13 åringer er det som klarer å synge opera som en erfaren voksen opera stjerne?  

Leah var den som burde gått til finalen.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Showakademiet var søte og har sikkert store familier som stemte masse på dem. Jeg syns heller den andre dansegruppa burde gått videre.

 

Når det gjelder Lea så er faktisk det beste for henne i det lange løp å ikke gå videre i konkurransen.  Hun har en stemme som kan blir fantastisk med rett trening, men hun har langt igjen før hun har en virkelig stor operastemme. Med en dyktig sanglærer som gir henne øvelser og utfordringer som passer til den fysiske utviklingen til en 13 åring så kan hun nå kjempelangt. Men hvis hun fortsetter å prøve å synge store arier på full gass før stemmen og kroppen er fullt fysisk utviklet så risikerer hun å ikke ha noen brukbar sangstemme igjen som 20-åring pga overbelastning. Man ville jo aldri latt en 13 åring springe maraton eller gå femmila i Holmenkollen i fullt konkurransetempo. Det er det samme med sang, man kan ikke tvinge den fysiske utviklingen fram, tar man i mer enn kroppen er klar for så risikerer man skader.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...