Gå til innhold

Norske Talenter 2023

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Ble dere rørt av innslaget til døve Ipek? Jeg forstår jo at dommerne må vise medlidenhet, men  jeg syntes det bare ble teit, en slags politisk greie om diskriminering av døve.  Hva har det med norske talenter å gjøre?  Det blir litt som om samer skulle joike om fornorskningsprosessen. Det bør helst være bra, for at det skal kunne vises frem. 

Godkjent eller ikke godkjent.  Det er jo bare et faguttrykk. Hva skal man ellers kalle det når hørsel av nyfødte  kontrolleres?  Akseptert? tilfredstillende? klarert? Det blir jo veldig vanskelig dette her..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pipaluk skrev (1 minutt siden):

Ble dere rørt av innslaget til døve Ipek? Jeg forstår jo at dommerne må vise medlidenhet, men  jeg syntes det bare ble teit, en slags politisk greie om diskriminering av døve.  Hva har det med norske talenter å gjøre?  Det blir litt som om samer skulle joike om fornorskningsprosessen. Det bør helst være bra, for at det skal kunne vises frem. 

Godkjent eller ikke godkjent.  Det er jo bare et faguttrykk. Hva skal man ellers kalle det når hørsel av nyfødte  kontrolleres?  Akseptert? tilfredstillende? klarert? Det blir jo veldig vanskelig dette her..

Nei. 

Vel historien er trist, men jeg forstår ikke særlig av det hun prøver å formidle på scenen. Hadde det ikke blitt forklart på forhånd så hadde jeg ikke skjønt noe som helst omtrent.

Syns nesten det blir bare et talent for de som kan/bruker tegnspråk, mens de som ikke kan tegnspråk skjønner dessverre ikke så mye av det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (4 minutter siden):

Nei. 

Vel historien er trist, men jeg forstår ikke særlig av det hun prøver å formidle på scenen. Hadde det ikke blitt forklart på forhånd så hadde jeg ikke skjønt noe som helst omtrent.

Syns nesten det blir bare et talent for de som kan/bruker tegnspråk, mens de som ikke kan tegnspråk skjønner dessverre ikke så mye av det. 

Grunnen til at hun kom til topp tre, er vel fordi hele døvesamfunnet stemmer på henne. Det blir en god del stemmer det. 
hva blir det neste? en døvblind person som bruker taktilt tegnspråk?  En person uten og armer og ben som skal fortelle en historie?

Forstår ikke hva som er så trist med historien hennes heller.  Det er jo flott at hun fikk barn. Ikke alle klarer det.  Det er ingenting i veien for at en døv person kan bli forelder. Den  tiden er vel forbi.

og fint at hun fikk tegnspråktolk. Tolkene er i streik, men de prioriterer Norske Talenter.

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte helt fint hva hun formidlet, og ja, ble rørt av det! Hun formidlet utenforskapen hun følte gjennom et liv og det å få et hørende barn mens hun selv var døv utrolig godt.

Syntes hun er utrolig god på å formidle, det er ikke slik at alle som bruker tegnspråk automatisk er flink på formidling på lik linje som at ikke alle hørende er veldig gode på å fortelle historier/eventyr/foredrag osv. Det går på formidlingsevne og innlevelse, og vi er ikke alle like der, enten som hørende  eller døve.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (4 timer siden):

Hun er veldig uttrykksfull, men jeg skjønte ingenting av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (12 timer siden):

Hun er veldig uttrykksfull, men jeg skjønte ingenting av det. 

Som jeg skulle sagt det selv!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ipek er teater-skuespiller ved Teater Manu. I opptredenen sine i Norske Talenter snakker hun ikke direkte tegnspråk, men formidler historier ved bruk av kroppspråk og mimikk. Jeg synes hun er veldig talentfull og leverte noen nydelige historier.  
 ❤️

Endret av Zenhouse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (17 timer siden):

Skjønte helt fint hva hun formidlet, og ja, ble rørt av det! Hun formidlet utenforskapen hun følte gjennom et liv og det å få et hørende barn mens hun selv var døv utrolig godt.

Syntes hun er utrolig god på å formidle, det er ikke slik at alle som bruker tegnspråk automatisk er flink på formidling på lik linje som at ikke alle talende er veldig gode på å fortelle historier/eventyr/foredrag osv. Det går på formidlingsevne og innlevelse, og vi er ikke alle like der, enten som talende eller døve.

Så fint skrevet 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (19 timer siden):

Syntes hun er utrolig god på å formidle, det er ikke slik at alle som bruker tegnspråk automatisk er flink på formidling på lik linje som at ikke alle hørende er veldig gode på å fortelle historier/eventyr/foredrag osv. Det går på formidlingsevne og innlevelse, og vi er ikke alle like der, enten som hørende  eller døve.

Dette. Fikk jeg med meg hver eneste nyans? Antagelig ikke. Men hun forteller historier på en ny måte som engasjerer meg. Jeg legger ned telefonen og er som trollbundet mens hun opptrer, det er svært få av de andre utøverne som fanger meg så sterkt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine stemmer går til Ludvig. Maken for en stemme på en 12 åring. Robin også veldig flink, synd ikke begge kan gå videre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte som vanlig hele greia, men fikk med meg Ludvig og wooow, for en stemme! 😍 Glad han gikk videre til finalen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Auri said:

SÅ velfortjent at Margrethe fikk gullknappen! 

Uenig, mener Robin fortjente den.

Det er problemet med å gi ut gullkampen uten at alle har fremført. Burde heller latt alle i sendingen fremføre så kan hu dama som gir gullkampen gjøre valget før avstemning begynner

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filla_2375 skrev (På 11.11.2023 den 18.20):

Uenig, mener Robin fortjente den.

Det er problemet med å gi ut gullkampen uten at alle har fremført. Burde heller latt alle i sendingen fremføre så kan hu dama som gir gullkampen gjøre valget før avstemning begynner

Enig! 

Også burde alle store grupper vært i samme finale, sånn at de som bare er 1 person faktisk har en sjans. Er vel nesten ikke en eneste semifinale som har gått unna nå uten at en stor gruppe har kommet videre?

Jeg kan forstå musikaljentene, de var grådig flinke.  Helt ærlig syns jeg det skulle gått 2 og 2 videre fra semifinalene, for akkurat nå er ingenting fair lengre. 

Håper de en "singelt" oppslag går videre neste gang, som Karoline. Hu syns jeg virkelig burde gått videre til finalen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gamer skrev (14 timer siden):

Er ikke dette konseptet brukt opp? Hvem ser på lineær-tv uansett?

Er nok mange som ser på fysisk tv. Det er noe vi IKKE kommer til å slutte med her i huset på lenge, lenge enda 😊

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor viser de Malik(pannakake mannen) på reklamen?(de som vises er jo de resterende)Han gikk jo ut? Kanskje dommerene angret seg og tok han med igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filla_2375 skrev (På 22.11.2023 den 19.40):

Hvorfor viser de Malik(pannakake mannen) på reklamen?(de som vises er jo de resterende)Han gikk jo ut? Kanskje dommerene angret seg og tok han med igjen

Det lurte jeg og på, men gikk ikke den grønne dama videre egentlig? Har Malick bytta ut hu kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...