Gå til innhold

Dere som driver med BDSM: Planlegger dere dates/sessions?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vert vant til å planlegge litt og snakkes litt på forhånd om både hva, hvor, hvordan og innimellom hvem når flere har vert inkludert i leken. Mer av praktiske årsaker enn for fantasien og det pirrende aspektet men litt flørt og instrukser mellom sessions er alltids hyggelig og med på å gi litt sommerfugler i magen. Vi har heller brukt litt tid på å bygge opp spenningen som del av selve møtet.

Noen leketøy for eksempel er så private at jeg ikke tillater at det brukes noe jeg ikke har full kontroll på hygienen og sikkerheten til. Spanskrør av bambus for eksempel. Ikke at jeg hadde tillatt bruk av spanskrør med noen som ikke kunne forskjellen men alikevel. 

Bekledning har skjelden vert veldig viktig for meg ut over at det i noen tilfeller er greiest med plagg som er raske å få både av og på, noen sko funker dårlig til noen ting og korsett er helt umulig til andre ting, noen ganger er skift nødvendig og så videre. Klær til aftercare for min del har ofte bare behøvd å vere et mykt teppe, så på igjen med klærne jeg hadde på for anledningen. 
Veldige instruksjoner om påkledning blir fort upraktisk i realiteten siden det er så mye som spiller inn, om det er rent og eksisterer, om det passer med andre ting som annen bekledning, temperatur og situasjon mm. Miniskjørt og høye hæler er kanskje sexy, men så er hverdagen der med slaps, ti minus og tidsklemma😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han sier det er bortkastet tid å snakke om fantasier og forventninger. Litt ironisk, med tanke på at det med fantasier nettopp var en av de tingene han fremhevet som viktig å kjenne til i starten da vi ble kjent...

Anonymkode: 1e7a6...52d

Hmm.. Hva med grenser? Har der snakket om det?
Han høres ikke ut som en Dom jeg ville klart å underkaste meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Beklager, ballen gikk over tverrliggeren herfra. Når jeg henviser til miljø, er det nettopp fordi alt rundt nettopp miljøer er gjenstand for diskusjoner. Ditt utgangspunkt var tydeligvis innenfor husets fire vegger med en homogen partner, og kun dere. Greit å ha det klarlagt, dog også mulig å være mer konkret i konteksten likevel :)

Anonymkode: c5005...1e7

Skriver da vitterlig i første innlegg at jeg snakker om et kjæresteforhold, altså er konteksten veldig konkret.

Miljøet kjenner jeg som sagt lite til.

Skrevet
SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Hmm.. Hva med grenser? Har der snakket om det?
Han høres ikke ut som en Dom jeg ville klart å underkaste meg. 

Vi har sankket om grenser. Vi er et monogamt forhold. Men ja, blir trist av at det ikke er mulig å diskutere disse tingene ordentlig.

Skrevet

Jeg glemte å nevne det andre har nevnt med at etter sessions er det gjerne del av aftercaren å snakke om hva som fungerte spesielt bra, hva vi gjerne vil prøve en annen gang og hvordan er evt grenser og preferanser der osv.

Jeg har hatt veldig gode partnere som det ekstremt skjeldent har skjedd at har gått borti eller over (myke) grenser på en slik måte at det har trengtes å sies stort om ut over et raskt «oransje» underveis og så en kommentar i after caren om det var pga dagsform eller uventa reaksjon feks. 

Skrevet
Nevrosererroser skrev (4 minutter siden):

Jeg har vert vant til å planlegge litt og snakkes litt på forhånd om både hva, hvor, hvordan og innimellom hvem når flere har vert inkludert i leken. Mer av praktiske årsaker enn for fantasien og det pirrende aspektet men litt flørt og instrukser mellom sessions er alltids hyggelig og med på å gi litt sommerfugler i magen. Vi har heller brukt litt tid på å bygge opp spenningen som del av selve møtet.

Akkurat dette! Det du skriver her er noe av det jeg veldig ønsker meg i forholdet. Nå skal vi etter planen møtes kl.20.00 hos han. Vi snakket i går om at jeg var lei meg fordi han ikke tok kontakt for å avtale og snakke om morgendagen, og så sa han (etter en litt vond krangel) at han skulle sende noe flørtende i dag. Vel, nå er klokka snart 18 og han har ikke sendt en eneste bokstav så langt. Og det er bare to timer til klokka er 20. Som du skriver. ønsker jeg også å oppleve sommerfugler i magen. Ville vært magisk å kunne gledet meg mens jeg var på jobb i dag f.eks., men istedet har jeg bare vært trist.

Nevrosererroser skrev (4 minutter siden):

Noen leketøy for eksempel er så private at jeg ikke tillater at det brukes noe jeg ikke har full kontroll på hygienen og sikkerheten til. Spanskrør av bambus for eksempel. Ikke at jeg hadde tillatt bruk av spanskrør med noen som ikke kunne forskjellen men alikevel. 

Bekledning har skjelden vert veldig viktig for meg ut over at det i noen tilfeller er greiest med plagg som er raske å få både av og på, noen sko funker dårlig til noen ting og korsett er helt umulig til andre ting, noen ganger er skift nødvendig og så videre. Klær til aftercare for min del har ofte bare behøvd å vere et mykt teppe, så på igjen med klærne jeg hadde på for anledningen. 
Veldige instruksjoner om påkledning blir fort upraktisk i realiteten siden det er så mye som spiller inn, om det er rent og eksisterer, om det passer med andre ting som annen bekledning, temperatur og situasjon mm. Miniskjørt og høye hæler er kanskje sexy, men så er hverdagen der med slaps, ti minus og tidsklemma😅

Det med bekledning er veldig viktig for meg, men han bryr seg dessverre lite. Jeg ville ha blitt så glad om han hadde bestemt hva jeg skulle ha på meg, ville gjort at jeg gledet meg enda mer. Og ja, ser den med at det kan være upraktisk nå når det er kaldt ute etc., men da kunne jeg jo f.eks. tatt med meg klærne og skiftet når jeg kom fram. Men lite aktuelt dessverre, siden han aldri forteller meg hva jeg skal ha på meg.

Skrevet

Jeg og han jeg dater planlegger vel egentlig ikke, men det blir litt som en flørtete «lek» på snap hvor vi bygger opp en forventning til neste møte.. det kan være erting/regelbrudd som skal «straffes for»,eller det kan være at jeg har måttet vente med egenkos til vi møtes og skal belønnes hvis jeg har klart det..så vi vet stort sett noe om hva som skal skje, også blir det gjerne litt på sparket i tillegg😏

Anonymkode: fb7b4...68d

• Liker 1
Skrevet
Nevrosererroser skrev (3 minutter siden):

Jeg glemte å nevne det andre har nevnt med at etter sessions er det gjerne del av aftercaren å snakke om hva som fungerte spesielt bra, hva vi gjerne vil prøve en annen gang og hvordan er evt grenser og preferanser der osv.

Jeg har hatt veldig gode partnere som det ekstremt skjeldent har skjedd at har gått borti eller over (myke) grenser på en slik måte at det har trengtes å sies stort om ut over et raskt «oransje» underveis og så en kommentar i after caren om det var pga dagsform eller uventa reaksjon feks. 

Det høres bra ut, du har vært heldig ja. :) For min del fantaserer jeg om og ønsker å bli pushet over noen grenser, men han bruker aldri tvang eller press. Har sagt ifra mange ganger, men skjer ikke noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og han jeg dater planlegger vel egentlig ikke, men det blir litt som en flørtete «lek» på snap hvor vi bygger opp en forventning til neste møte.. det kan være erting/regelbrudd som skal «straffes for»,eller det kan være at jeg har måttet vente med egenkos til vi møtes og skal belønnes hvis jeg har klart det..så vi vet stort sett noe om hva som skal skje, også blir det gjerne litt på sparket i tillegg😏

Det du skriver om flørting og å måtte vente med ting etc., høres jo både gøy og pirrende ut! Ønsker noe sånt jeg også. Du er heldig. :)

Skrevet

Ja, eller vi sitter ikke å planlegger til en miste detalj. Men det fantaseres og prates om ønsker om enkelte detaljer: slikt som leketøy, antrekk, hvem som er tar styringen denne gangen, ønsker om forskjellige settinger, tanker og ideer

Det skrives mye frem og tilbake rundt dette før vi har en slik helg/date

Anonymkode: b89bd...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, eller vi sitter ikke å planlegger til en miste detalj. Men det fantaseres og prates om ønsker om enkelte detaljer: slikt som leketøy, antrekk, hvem som er tar styringen denne gangen, ønsker om forskjellige settinger, tanker og ideer

Det skrives mye frem og tilbake rundt dette før vi har en slik helg/date

Anonymkode: b89bd...d8b

Det høres gøy ut, misunner deg. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det høres bra ut, du har vært heldig ja. :) For min del fantaserer jeg om og ønsker å bli pushet over noen grenser, men han bruker aldri tvang eller press. Har sagt ifra mange ganger, men skjer ikke noe.

For meg er det med grenser veldig viktig å avklare før noen form for lek, jeg mener at det aldri er noen andres ansvar eller rett å pushe mine grenser så akkurat dette kan jo rett og slett handle om at dere omtaler ting litt ulikt. Når mine grenser kan pushes er det alltid jeg som tar initiativet og åpner for dette. Ikke bare for min del,  men også for å ikke risikere at de som topper meg blir satt i en situasjon der deres grenser overskrides.

Med andre ord mener jeg at pushing er helt greit, men hvem det er som åpner for og driver pushingen bør etter sss vere suben.

Kommunikasjon er det aller viktigste i BDSM så her ville jeg stått på krava om mer samtale, eller rett og slett sagt fra om at mangelen på kommunikasjon er direkte årsak til å avslutte all lek.

Skrevet
Nevrosererroser skrev (2 minutter siden):

For meg er det med grenser veldig viktig å avklare før noen form for lek, jeg mener at det aldri er noen andres ansvar eller rett å pushe mine grenser så akkurat dette kan jo rett og slett handle om at dere omtaler ting litt ulikt. Når mine grenser kan pushes er det alltid jeg som tar initiativet og åpner for dette. Ikke bare for min del,  men også for å ikke risikere at de som topper meg blir satt i en situasjon der deres grenser overskrides.

Med andre ord mener jeg at pushing er helt greit, men hvem det er som åpner for og driver pushingen bør etter sss vere suben.

Kommunikasjon er det aller viktigste i BDSM så her ville jeg stått på krava om mer samtale, eller rett og slett sagt fra om at mangelen på kommunikasjon er direkte årsak til å avslutte all lek.

Enig i at mangelen på kommunikasjon er problematisk. For min del, vil jeg at den dominante alltid er den som pusher på for å utfordre eller gå over mine grenser -som jeg har sagt til han. Men når det ikke skjer noe, og jeg sier ifra gang på gang, blir jeg frustrert og trist.

Nå nærmer det seg 19, og ennå ikke fått noen melding engang. Det ødelegger en del av opplevelsen når han ikke gir meg muligheten til å glede meg ved å snakke om fantasier og ønsker. Vanskelig å motivere seg til å engang møtes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du skriver om flørting og å måtte vente med ting etc., høres jo både gøy og pirrende ut! Ønsker noe sånt jeg også. Du er heldig. :)

Ja, det er faktisk noe av det jeg setter høyest med BDSM, den pirringen og spenningen før et møte.. prøvde meg med en vaniljefyr for en stund siden, men det ble rett og slett dørgende kjedelig. 
Det å måtte vente med å kose seg på egenhånd (🤭) for eksempel er veldig gøy! Man vil gjerne ha det man ikke kan få, og når jeg ikke får røre meg selv sånn er det ingenting jeg heller vil enn det. Blir gående konstant kåt😝 i hvert fall når han hele tiden minner meg om serieorgasmebelønningen hos han neste gang vi møtes..

i tillegg til alt det spennende med BDSM er det jo nettopp åpenheten og kommunikasjonen som er så utrolig fint, og helt nødvendig for at det skal funke. ( for min del i hvert fall)  jeg syns han typen din virker litt… halvveis..? Var det i en BDSM - sammenheng dere møttes? Eller har han nylig blitt introdusert for det? Sorry hvis jeg er helt ute nå, jeg bare syns det virker veldig halvhjertet fra hans side.. eller kanskje han bare er av de som kun vil ha BDSM på soverommet og ikke som en del av hverdagen?

Det du beskriver hadde nok ikke fungert for min del, og du virker jo ikke veldig tilfreds i det.. Håper dere klarer å prater sammen og finne en løsning som passer begge, men for meg virker det som dere kanskje har litt for forskjellige preferanser..?😕

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Se bort fra snodig smily og formatering i innlegget. Telefonen min lever sitt eget liv og jeg får ikke endret det 

Jeg har erfart at det ikke gikk bra når vi planla for mye. Vi klarte ikke leve opp til forventningene, og dersom en av oss endret humør (feks om noe hadde hendt i livet, var sliten, hadde sovet lite osv) og den andre hadde høye spesifikke forventninger osv så ble det bare skeis. Det samme skjer også egentlig når han skulle planlegging antrekk. Mine grenser og hvor langt jeg kan underkaste meg forandrer fra dag til dag, så hvis han da er i humør til noe super kinky og jeg et litt mer forsiktig humør eller omvendt så ble det også skeis og slikt vet man jo ikke i forkant. Kanskje er dette annerledes om man er nyforelsket, men for oss endres lystene i alle fall fort ettersom livet inntreffer.  Vi forsøkte mye frem og tilbake, men det funket dårlig og planlegge, det ble da mye skuffelse. Man må selvsagt snakke om hvor grensene går, men om det er i et kjæresteforhold må man også bli kjent og prøve og feile og finne ut hva man liker over tid. Skulle det være et rent sex-treff ville kommunikasjon i forkant være enda mer viktig. 

Vi har nå en litt mer åpen stil hvor vi må se ann dagen sammen, og bruker mye indirekte kommunikasjon.  Han leser litt hvor grensene mine går den dagen ut i fra hva jeg har tatt på meg feks av undertøy, bluser, smykker osv. Noen ganger kan jeg underkaste meg veldig bare i form av hva jeg har på meg  Da vet han hvor jeg "er" og hvilke grenser han kan leke med den dagen- hvis HAN vil. Det må være aksept begge veier for at den ene ikke ønsker "toppen", det mest kinky osv. den dagen feks. Ingen har lov å bli skuffet (dette tok også tid og trygget å lande i, særlig for meg når jeg var super keen og ny i dette og hadde store forhåpninger). Nå finner jeg stor nytelse bare av å få lov til å ligge naken i hans armer mens vi ser tv, uten at det blir noe mer den dagen. Det st jeg på et eller annet vis får underkaste meg, selv uten sex er nytelse. 

Kommunikasjon steg 1, etter at vi vet hvor grensene går og hvor langt vi er villig til å forsøke osv 😿.Kommunikasjon del 2  på en date-night er mye ala "Hva har du lyst til å gjøre i kveld?"  'Slakk tv med en øl og pizza" (=lite stemning for kink). Andre kvelder er vi kanskje mer i "rødvinshumør med levende lys-humør" (=klar for kink). En enkel avklaring. 

Kommunikasjon steg 3:  Jeg steller meg godt, er alltid ren og pen alle steder på kroppen og kler meg i henhold til hvor jeg kjenner at jeg er den dagen, noen ganger mer søt og uskyldig (= ikke klar for mye spanking, hardhet og råhet, men underkaster meg gjerne hans lyst til å styre meg inne alle former for mindre røff kos og underkastelse) andre ganger klar for mer kink med frekkere klær som sier at jeg har gjort meg klar for underkastelse og for all annet bruk innenfor der vi vet grensene går. 

Så vår kommunikasjon er mye mer i form av signaler heller enn planlegging og ord om hva vi ønsker og vi har brukt tid sammen for å se hva som funker og hvor grensene går. De gangene jeg vet at begge er i "rødvins humør" og har særlig spesifikke lyster hender det at jeg må be på "mine knær" om han kan være så snill og la meg få lov til å xxx for å signalisere mine ønsker. Han uttrykker sine lyster med å gjøre det han vil med all aksept om at jeg sier stop, ikke i dag feks. Men da hjelper det at vi har hatt non-verbal kommunikasjon først om hvor vi er den dagen. Det hjelper på.

Så for deg vil jeg anbefale å si at det er litt greit at du vet om dere bare skal ha en rolig øl og pizza kveld eller om du skal stelle og pynte deg feks? Så vil du som sub måtte innstille deg på at kvelden blir litt uforutsigbar men at det alltid er greit å være klar for alt så lenge begge to er i humør. Skuffelse er ikke lov, det må være respekt for at begge ikke alltid ønsker tøffe sessions. Men en avklaring om det er sløve-kveld eller kinky-date night må kanskje være innafor å avklare. 

Så det at dere ikke finner ut av en måte å snakke sammen på, og du har så spesifikke ønsker gjør at jeg blir litt skeptisk. Som sub må du jo også tåle at det ikke er din planlagte lyst som skal styre men at dere eksperimenterer sammen mer når han ønsker det (og du samtykker). Det kan høres ut som du gjør den litt klassiske tabben med å ikke egentlig underkaste deg men forvente at han skal leve ut dine fantasier på din måte. I avtalte sex-treff kan en gjøre dette men å være sub i et forhold blir noe annet og dere må prøve dere mer frem og bli kjent og kommunisere mye underveis heller enn å planlegge i forkant

Anonymkode: d608c...1ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat dette! Det du skriver her er noe av det jeg veldig ønsker meg i forholdet. Nå skal vi etter planen møtes kl.20.00 hos han. Vi snakket i går om at jeg var lei meg fordi han ikke tok kontakt for å avtale og snakke om morgendagen, og så sa han (etter en litt vond krangel) at han skulle sende noe flørtende i dag. Vel, nå er klokka snart 18 og han har ikke sendt en eneste bokstav så langt. Og det er bare to timer til klokka er 20. Som du skriver. ønsker jeg også å oppleve sommerfugler i magen. Ville vært magisk å kunne gledet meg mens jeg var på jobb i dag f.eks., men istedet har jeg bare vært trist.

Det med bekledning er veldig viktig for meg, men han bryr seg dessverre lite. Jeg ville ha blitt så glad om han hadde bestemt hva jeg skulle ha på meg, ville gjort at jeg gledet meg enda mer. Og ja, ser den med at det kan være upraktisk nå når det er kaldt ute etc., men da kunne jeg jo f.eks. tatt med meg klærne og skiftet når jeg kom fram. Men lite aktuelt dessverre, siden han aldri forteller meg hva jeg skal ha på meg.

Nå skrev jeg er langt innlegg til deg før jeg leste dette. Det høres jo ikke ut som at dere er kompatible. Er han egentlig dom? I så fall på hvilken måte, kanskje mest der og da i senga, og kanskje mest i form av å være egoistisk og kjøre på heller enn som en faktisk dom. 

Og det høres for deg mest ut som du er ute etter et sex-treff hvor planlegging er en viktig del. Dersom kjæresten din er mer ute etter et forhold, og det å bare være samme og finne ut av ting sammen der og da så ønsker dere nok forskjellige ting. 

Anonymkode: d608c...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...