AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Til dere som driver med BDSM (og for så vidt andre også): Før dere skal møtes, pleier dere å planlegge eller fantasere om hva dere skal gjøre? Flørter dere i forkant, avklarer hvilke fantasier eller hvilke ting dere vil gjøre den kvelden eller dagen, helgen? Bestemmer din dominante hvilket antrekk du skal ha på deg? Blir det lagt noen rammer for det som skal skje, eller møtes dere bare til avtalt tidspunkt og sted? Jeg er i et forhold med kjæresten min og vi liker BDSM, han er dominant og jeg submissiv. Men, jeg savner at han vil snakke med meg før vi har sånne kvelder, snakke om fantasier og drømmer, hva vi ønsker, at han skal bestemme antrekk etc. Han er mer der at han synes det er bortkastet tid å snakke om fantasier, men for meg utgjør det noe viktig - å kunne glede seg, bli mer kjent gjennom å snakke om disse tingene, få deilige forventninger, flørt. Så er det jeg som er sær her, eller han? Kan det være et slags kompromiss her? Hva skal det i så fall bestå av? Anonymkode: 1e7a6...52d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Jeg skjønner ikke helt hvordan man gjør det uten at det blir kleint. Føler det blir å hype opp forventningene så veldig også blir det mye mer fomling i virkeligheten. Anonymkode: 2d10a...15d
svartkatt Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Kommunikasjon er kjempeviktig uansett hva det er snakk om. Det er ikke nødvendig å planlegge noe, men dere må i det minste være enige om hva som kan gjøres. Og hva som ikke kan gjøres. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan man gjør det uten at det blir kleint. Føler det blir å hype opp forventningene så veldig også blir det mye mer fomling i virkeligheten. Anonymkode: 2d10a...15d Ok. Jeg synes jo tvert imot det blir kleint når ingenting planlegges. Aner ingenting, klarer ikke å glede meg til noe, for jeg aner jo ingenting av hva som skal skje. Anonymkode: 1e7a6...52d 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan man gjør det uten at det blir kleint. Føler det blir å hype opp forventningene så veldig også blir det mye mer fomling i virkeligheten. Anonymkode: 2d10a...15d Tror du er nært svaret som veldig mange BDSM-interesserte ville svart. Om man kretser rundt miljøet, hovedsaklig på nettet, går det veldig mye i å "hype opp forventningene" med fantasier og ønsker. Eksempler på hva som kunne vært aktuelt og hvor grensene går, er også en gammel gjenganger. Når det kommer til stykket, er forventningene fra den ene parten så skyhøye, og kravene til den andre parten så uoppnåelige at "virkeligheten" blir utopisk. Også innenfor dette miljøet er aksept og respekt mer og mer fraværende, ofret for jaget etter det perfekte eller speilbilde av eget utseende, det perfekte. Det går nok for det aller meste i fantasier, og overhode ikke ønsker om å møtes. Anonymkode: c5005...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du er nært svaret som veldig mange BDSM-interesserte ville svart. Om man kretser rundt miljøet, hovedsaklig på nettet, går det veldig mye i å "hype opp forventningene" med fantasier og ønsker. Eksempler på hva som kunne vært aktuelt og hvor grensene går, er også en gammel gjenganger. Når det kommer til stykket, er forventningene fra den ene parten så skyhøye, og kravene til den andre parten så uoppnåelige at "virkeligheten" blir utopisk. Også innenfor dette miljøet er aksept og respekt mer og mer fraværende, ofret for jaget etter det perfekte eller speilbilde av eget utseende, det perfekte. Det går nok for det aller meste i fantasier, og overhode ikke ønsker om å møtes. Anonymkode: c5005...1e7 Deg om det, jeg tilhører ikke noe miljø så vet ikke om det du sier stemmer. Det jeg skriver om er i konteksten etablert kjærlighetsforhold/kjæresteforhold hvor vi liker BDSM og holder på med det iblant. Anonymkode: 1e7a6...52d
Snok1 Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Jeg synes jo tvert imot det blir kleint når ingenting planlegges. Aner ingenting, klarer ikke å glede meg til noe, for jeg aner jo ingenting av hva som skal skje. Anonymkode: 1e7a6...52d Enig. Vi pleier ikke å detaljplanlegge, men vi snakker gjerne gjennom hva vi ønsker å gjøre eller å utforske. Etterpå bruker vi tid på aftercare og på å snakke gjennom hva vi har gjort og hvordan vi begge opplevde det.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 Snok1 skrev (5 minutter siden): Enig. Vi pleier ikke å detaljplanlegge, men vi snakker gjerne gjennom hva vi ønsker å gjøre eller å utforske. Etterpå bruker vi tid på aftercare og på å snakke gjennom hva vi har gjort og hvordan vi begge opplevde det. Det høres veldig bra ut! Det er noe sånt jeg også ønsker. Hvor detaljert snakker dere på forhånd, og hvem er det som tar initiativet til å snakke om det? Anonymkode: 1e7a6...52d
Snok1 Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres veldig bra ut! Det er noe sånt jeg også ønsker. Hvor detaljert snakker dere på forhånd, og hvem er det som tar initiativet til å snakke om det? Anonymkode: 1e7a6...52d Vi er ikke så veldig detaljerte, det er mest for å bygge en forventning. Siden vi switcher så snakker vi om roller. Ofte bruker vi tau. Dette er litt teknisk, så vi diskuterer gjerne litt hva vi ønsler å trene på. Vi er begge flinke til å snakke lm dette. Vi snakker mer i detalj i ettertid, og da kan vi snakke til og fra i flere dager slik at vi også får prosessert. Dette er et mønster vi har falt inn i og som passer godt for oss.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 Som dominant så er det jeg som driver det fremover. Min erfaring er at det definitivt funker best når jeg har planlagt hva jeg skal gjøre med henne. Det kan være overfladisk eller jeg kan gå så langt som å feks trene på knuter jeg skal bruke slik at jeg er sikker på at det blir rett i situasjonen. Da har har jeg en trygghet og sikkerhet som partneren også setter pris på. Jeg involverer av og til partner også. Kanskje ikke i selve planleggingen, men jeg kan fortelle henne hva vi skal gjøre og hva jeg forventer av henne senere. Jeg har fått ros av partnere for min tydelighet i slike situasjoner så jeg gjør nok noe rett. Anonymkode: ccf0f...1fd 2
SlemUlv Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 Vi snakker om hva vi har lyst skal skje ja, også er det opp ham om det skjer eller ikke. Vi snakker om hva vi vil skal skje, så vi kan finne frem det som trengs til å gjøre det. Det å finne frem ting, er også pirrende for meg. Nå har vi vært sammen i 10+ år, så mye er snakket om for lenge siden.. Men i begynnelsen var det også mye snakk om grenser.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 SlemUlv skrev (15 minutter siden): Vi snakker om hva vi har lyst skal skje ja, også er det opp ham om det skjer eller ikke. Vi snakker om hva vi vil skal skje, så vi kan finne frem det som trengs til å gjøre det. Det å finne frem ting, er også pirrende for meg. Nå har vi vært sammen i 10+ år, så mye er snakket om for lenge siden.. Men i begynnelsen var det også mye snakk om grenser. Akkurat, jeg synes også sånt er pirrende og det ødelegger litt for meg at kjæresten er så lite interessert i å snakke om sånt. Anonymkode: 1e7a6...52d
SlemUlv Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Akkurat, jeg synes også sånt er pirrende og det ødelegger litt for meg at kjæresten er så lite interessert i å snakke om sånt. Anonymkode: 1e7a6...52d Her må dere jo sette dere ned, med klærne på, og snakke om forventninger. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Her må dere jo sette dere ned, med klærne på, og snakke om forventninger. Har prøvd, mange ganger. Blir ofte krangling. Anonymkode: 1e7a6...52d
SlemUlv Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har prøvd, mange ganger. Blir ofte krangling. Anonymkode: 1e7a6...52d Høres ikke bra ut 😔
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 SlemUlv skrev (52 minutter siden): Høres ikke bra ut 😔 Ja, blir ganske fortvilet iblant. I kveld f.eks. skal vi ha en kveld sammen, men har ikke hatt noen samtale om hva som skal skje, ingen flørting i forkant så jeg kan glede meg. Bare at jeg skal komme hjem til han kl.20.00. Vurderer å avlyse egentlig. Anonymkode: 1e7a6...52d
SlemUlv Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, blir ganske fortvilet iblant. I kveld f.eks. skal vi ha en kveld sammen, men har ikke hatt noen samtale om hva som skal skje, ingen flørting i forkant så jeg kan glede meg. Bare at jeg skal komme hjem til han kl.20.00. Vurderer å avlyse egentlig. Anonymkode: 1e7a6...52d Du må selv føle på hva du er komfortabel med. Du må huske at du har lov å ha grenser og forventinger til forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du er nært svaret som veldig mange BDSM-interesserte ville svart. Om man kretser rundt miljøet, hovedsaklig på nettet, går det veldig mye i å "hype opp forventningene" med fantasier og ønsker. Eksempler på hva som kunne vært aktuelt og hvor grensene går, er også en gammel gjenganger. Når det kommer til stykket, er forventningene fra den ene parten så skyhøye, og kravene til den andre parten så uoppnåelige at "virkeligheten" blir utopisk. Også innenfor dette miljøet er aksept og respekt mer og mer fraværende, ofret for jaget etter det perfekte eller speilbilde av eget utseende, det perfekte. Det går nok for det aller meste i fantasier, og overhode ikke ønsker om å møtes. Anonymkode: c5005...1e7 Dette. Helt sammenfallende med mitt eget inntrykk basert på personlig erfaring. Anonymkode: da567...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Deg om det, jeg tilhører ikke noe miljø så vet ikke om det du sier stemmer. Det jeg skriver om er i konteksten etablert kjærlighetsforhold/kjæresteforhold hvor vi liker BDSM og holder på med det iblant. Anonymkode: 1e7a6...52d Beklager, ballen gikk over tverrliggeren herfra. Når jeg henviser til miljø, er det nettopp fordi alt rundt nettopp miljøer er gjenstand for diskusjoner. Ditt utgangspunkt var tydeligvis innenfor husets fire vegger med en homogen partner, og kun dere. Greit å ha det klarlagt, dog også mulig å være mer konkret i konteksten likevel Anonymkode: c5005...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #20 Skrevet 18. januar 2023 SlemUlv skrev (3 timer siden): Du må selv føle på hva du er komfortabel med. Du må huske at du har lov å ha grenser og forventinger til forholdet. Han sier det er bortkastet tid å snakke om fantasier og forventninger. Litt ironisk, med tanke på at det med fantasier nettopp var en av de tingene han fremhevet som viktig å kjenne til i starten da vi ble kjent... Anonymkode: 1e7a6...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå