AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Nå går det altså sykdom på rundgang her i huset. Hva gjør dere når barnet må være hjem fra bhg OG dere selv er syke? Bruker man egenmelding? Sykt-barn-dag? Barnet kommer til å være hjemme resten av uken pågrunn av sykdom og jeg og far deler jo selvfølgelig på dette. Men nå har jeg blitt syk også, så da bør vel jeg være den som er med barnet slik at far slipper mer fravær? (Han var bort hele forrige uke pga sykdom 🥴). Anonymkode: cfbd2...fc7
Irja Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Trenger du mer enn en tre dagers pga egen sykdom, så drar du til legen å får en sykemelding. Da bruker du selvfølgelig ikke av sykt barn dagene i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Bruk det som passer best for deg. Anonymkode: 240c8...c52
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nå går det altså sykdom på rundgang her i huset. Hva gjør dere når barnet må være hjem fra bhg OG dere selv er syke? Bruker man egenmelding? Sykt-barn-dag? Barnet kommer til å være hjemme resten av uken pågrunn av sykdom og jeg og far deler jo selvfølgelig på dette. Men nå har jeg blitt syk også, så da bør vel jeg være den som er med barnet slik at far slipper mer fravær? (Han var bort hele forrige uke pga sykdom 🥴). Anonymkode: cfbd2...fc7 Jeg brukte egenmelding, hos oss er den på 8 dager. Anonymkode: 02127...ae1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 Å har du/dere et visst antall dager å ta av i begge potter. Ingen kjenner fremtiden, men du har kanskje en «statistisk» magefølelse på hva dere trenger mest av i løpet av et år? Eller om dere alltid har dager igjen i slutten uansett? Har du virkelig ikke peiling ville jeg tatt egenmelding. For skulle du bli mer/langvarig syk finnes det gode andre ordninger som dekker opp for det ved behov. Også om du «bare» får en forbigående «lett» sykdom som setter deg ut 2-3 dager kan du få sykmelding om egenmeldingsdagene er brukt opp. Anonymkode: c05be...e23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå