AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Hei. Jeg har en eks som har etterlatt en stor kassebil foran garasjen min slik at jeg ikke fått brukt garasjen i vinter, i tillegg har han masse ting inni garasjen. Det er over fire mnd siden han flyttet og i tillegg var oppsigelsestiden hans ute til nyttår. Kan man bestille borttauing av bilen på eiers regning? Eller kan jeg f.eks få en kompis til å frakte alle tingene hans i lasteplan å tippe det utenfor der han har flyttet? Han har jo fått såpass god tid på seg nå. Han har fått ganske mange beskjeder om å fjerne bilen og ting. Er bare problemer hele veien med denne mannen. I løpet av fire mnd så har han ikke klart å få vekk tingene sine, kun mesteparten av det viktigste og dyreste, som snøfreser og en dyr gassgrill. Det er unger innblandet (mine) og jeg har derfor bedt han komme når de ikke er hjemme, fordi jeg syns det er hardt å se han. Han har da hatt annenhver helg til å komme, eller evt mulighet til å planlegge så jeg kan få barnevakt, noe han ikke har gjort. Han har dukket om når unga har vært hjemme. Tar ikke hensyn. Jeg er så lei av oppførselen hans og at han er viktigst hele tiden. Vil bare ha vekk tingene. Anonymkode: 89219...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har en eks som har etterlatt en stor kassebil foran garasjen min slik at jeg ikke fått brukt garasjen i vinter, i tillegg har han masse ting inni garasjen. Det er over fire mnd siden han flyttet og i tillegg var oppsigelsestiden hans ute til nyttår. Kan man bestille borttauing av bilen på eiers regning? Eller kan jeg f.eks få en kompis til å frakte alle tingene hans i lasteplan å tippe det utenfor der han har flyttet? Han har jo fått såpass god tid på seg nå. Han har fått ganske mange beskjeder om å fjerne bilen og ting. Er bare problemer hele veien med denne mannen. I løpet av fire mnd så har han ikke klart å få vekk tingene sine, kun mesteparten av det viktigste og dyreste, som snøfreser og en dyr gassgrill. Det er unger innblandet (mine) og jeg har derfor bedt han komme når de ikke er hjemme, fordi jeg syns det er hardt å se han. Han har da hatt annenhver helg til å komme, eller evt mulighet til å planlegge så jeg kan få barnevakt, noe han ikke har gjort. Han har dukket om når unga har vært hjemme. Tar ikke hensyn. Jeg er så lei av oppførselen hans og at han er viktigst hele tiden. Vil bare ha vekk tingene. Anonymkode: 89219...cdd Da ringer du Viking RedGo eller NAF så fjerner de bilen mulig du må betale da du rekvirerer dem relativt dyrt Berget en bil fra Liertoppen til Tønsberg engang og vedkommende var ikke medlem eller hadde del/kasko kom vedkommende på 8 000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Da ringer du Viking RedGo eller NAF så fjerner de bilen mulig du må betale da du rekvirerer dem relativt dyrt Berget en bil fra Liertoppen til Tønsberg engang og vedkommende var ikke medlem eller hadde del/kasko kom vedkommende på 8 000,- Hadde håpet eksen selv kunne fått regningen på det jeg 😆 for den burde jo da fraktes helt hjem til der han bor nå, 1,5 t unna. Sikkert ikke forsikring på den engang da den står avskiltet og ikke vært i bruk på lang tid. Ts Anonymkode: 89219...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 Om bilen er kjørbar ville jeg pakket den full av tingene han hadde i garasjen og kjørt den dit han bodde og parkert den utenfor døra. På den måten blir du kvitt problemet med at han kommer når dine barn er hjemme også. Tviler dessuten for at han henter den siden den har stått så lenge etter at han flyttet. Alternativet er å true med at du leverer bilen til kondemnering, og gir bort tingene. Anonymkode: 7eb9a...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde håpet eksen selv kunne fått regningen på det jeg 😆 for den burde jo da fraktes helt hjem til der han bor nå, 1,5 t unna. Sikkert ikke forsikring på den engang da den står avskiltet og ikke vært i bruk på lang tid. Ts Anonymkode: 89219...cdd Da får du nok dessverre ikke bestilt bergingsbil til den heller. Har prøvd det. De tar i alle fall ikke risikoen med å ikke få dekt sine utgifter her jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde håpet eksen selv kunne fått regningen på det jeg 😆 for den burde jo da fraktes helt hjem til der han bor nå, 1,5 t unna. Sikkert ikke forsikring på den engang da den står avskiltet og ikke vært i bruk på lang tid. Ts Anonymkode: 89219...cdd Greia er jo den at Bergningsselskapene vil ha betalt for jobben er der problemet er når jeg jobber som Bilberger så ringer kommunen oss og vi henter den og setter den på tomta vår deretter må den som eier bilen betale for å få den ut derfra men du får ta en telefon til ett av nevnte selskap jeg jobber for Viking det spørs hva de har der du bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Del Skrevet 17. januar 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Greia er jo den at Bergningsselskapene vil ha betalt for jobben er der problemet er når jeg jobber som Bilberger så ringer kommunen oss og vi henter den og setter den på tomta vår deretter må den som eier bilen betale for å få den ut derfra men du får ta en telefon til ett av nevnte selskap jeg jobber for Viking det spørs hva de har der du bor Ja, skjønner den. Har viking her også 😊 Anonymkode: 89219...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, skjønner den. Har viking her også 😊 Anonymkode: 89219...cdd Yepp da ringer du dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 Det du gjør er å sende et skriftlig varsel med at bilen og tingene må fjernes innen rimelig tid, 2-3 uker burde holde og så skriver du at hvis det ikke skjer så blir det fjernet på han sin regning. Bilen blir tauet bort og tingene blir enten kastet eller lagret et annet sted, han må selvfølgelig betale for bortkjøring og eventuelt lagring av ting. Anonymkode: d72e2...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 17.30): Det du gjør er å sende et skriftlig varsel med at bilen og tingene må fjernes innen rimelig tid, 2-3 uker burde holde og så skriver du at hvis det ikke skjer så blir det fjernet på han sin regning. Bilen blir tauet bort og tingene blir enten kastet eller lagret et annet sted, han må selvfølgelig betale for bortkjøring og eventuelt lagring av ting. Anonymkode: d72e2...6c7 Sant, men hvordan er det med ting inni huset? Har han rett til å hente de senere når han skulle ha hentet før 31.des? Eller kan jeg bare sette alt jeg ikke er interessert i å ha ut i garasjen, men beholde f.eks senga og andre møbler/ting? Føler han bruker tomta/huset som lagringsplass bare fordi han ikke gidder å hente det. Han tar jo opp ganske mye av plassen. Men jeg tenker at hvis jeg kan beholde møbler og div som ikke gjør meg noe å ha igjen her så kan det andre stå til han finner ut at han skal hente det. Regner jo med han henter til våren eller noe uansett egentlig. At han bare ikke gidder pga snø/kulde. Men han har ikke laget noen avtale om å hente senere og da syns jeg det blir for dumt at han bare skal komme om 3-4 mnd å hente ting og tro det er greit. Ts Anonymkode: 89219...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå