Gå til innhold

Brystsmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

I ca en uke nå har jeg hatt ubehag i brystet. Det kjennes ut som noen holder hardt rundt venstre skulder og arm. Jeg er ikke klam, blek eller kortpustet, men har heller ikke drevet med fysiske anstrengelser. I dag er jeg litt kvalm og kald. 

Det virker som det blir litt verre når jeg har luft i magen. Kan jeg anta at dette er relatert til mage tarm? Hvis det var noe alvorlig med hjertet burde det vel ha skjedd noe innen nå?

Anonymkode: 3ba30...aea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I ca en uke nå har jeg hatt ubehag i brystet. Det kjennes ut som noen holder hardt rundt venstre skulder og arm. Jeg er ikke klam, blek eller kortpustet, men har heller ikke drevet med fysiske anstrengelser. I dag er jeg litt kvalm og kald. 

Det virker som det blir litt verre når jeg har luft i magen. Kan jeg anta at dette er relatert til mage tarm? Hvis det var noe alvorlig med hjertet burde det vel ha skjedd noe innen nå?

Anonymkode: 3ba30...aea

Kan være så enkelt som luft smerter, men jeg ville nok skjenker det for sikkerhets skyld .

Anonymkode: eab70...458

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være så enkelt som luft smerter, men jeg ville nok skjenker det for sikkerhets skyld .

Sjekket det 😅

Skrevet

Luft i magen kan gi slike symptomer ja. Er jeg i tvil/engstelig kontakter jeg lege for undersøkelse.

Anonymkode: ebb02...5f5

Skrevet

mage tarm eller angst. 

Anonymkode: 8552b...45c

Skrevet

Sitter det kun i arm/skulder eller sitter det også i brystet? Isåfall hvor - over hjerte, hø/ve side? Smerter i skulder kan noen ganger skyldes sykdom i bla galleblæra, milten eller lever. Eller så kan det være muskel/leddsmerter. Positivt at du ikke har hatt andre tilleggssymptomer og når det har vart så lenge er det lite trolig at det er relatert til hjertet. Forsøk Paracet og Ibux, om det ikke har effekt ville jeg tatt en tur til fastlegen. 

Anonymkode: 2faa6...237

Skrevet

Jeg fikk låsning i brystkassen/thorax pga fordøyelsen faktisk. Hadde lagt om kosthold litt for brått (tyngre fordøyelig mat i forhold til hva jeg var vant til), og fikk en sterk reaksjon på det. Satt i lenge, gikk ikke over av seg selv. Løsningen for meg var bl.a kiropraktor for å låse opp. Du kan jo se litt på hva det er du spiser, om det er noe som bør endres på. Kan være alt fra for mye prosessert mat, junk/mettet fett, brus, etc. 

Ta deg en tur til legen for å ta noen prøver, alltid lurt å utelukke. Men som svar på spørsmålet ditt; ja, man kan få slike smerter pga fordøyelsen :) 

Anonymkode: aa85c...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...