Gjest _lurer_ Skrevet 17. desember 2005 #1 Skrevet 17. desember 2005 Min prøvetid er ute 31/12, og jeg lurer på hva som skjer om jeg sier opp før denne dato. Jeg har jo i utgangspunktet 1 måneds oppsigelsestid i prøvetiden, når den er ute har jeg tre måneder. Hva hvis jeg sier opp 30/12 - kan jeg da slippe unna med å jobbe ut januar? Jobber i statlig sektor.
Jane How Skrevet 17. desember 2005 #2 Skrevet 17. desember 2005 Jeg vet ikke, men vil tro at kontrakten for prøvetiden gjelder. Eller evnt at du slutter når prøvetiden er over. Send en anonym mail til en eller annen offentlig sektor og spør? Ellers kan du jo bare spørre på jobb og, om du er sikker på at du vil si opp.
Cata Skrevet 17. desember 2005 #3 Skrevet 17. desember 2005 Ville spurt på jobben, jeg, dersom jeg var sikker på at jeg ville slutte. Det er også mest redelig overfor arbeidsgiveren.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #4 Skrevet 17. desember 2005 Sier du opp før prøvetiden er ute, har du oppsigelsestid jfr prøvetidskontrakten, altså 1 mnd.
Shea Skrevet 18. desember 2005 #5 Skrevet 18. desember 2005 Om du bare har kontrakt innenfor prøvetid uten at det står at du automatisk blir fast annsatt kan du jo enkelt å greit bare gi beskjed om at du ikke ønsker å forlenge kontrakten. Du har jo bare arbeid så lenge kontrakten er skrevet. Du har krav på en medarbeidersammtale i forkant av opphør av kontrakt for gjennomgang. Annbefaler deg å gi beskjed med en gang til arbeidsgiver.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #6 Skrevet 18. desember 2005 Jeg sa opp i prøvetiden. Da stod det at det var to ukers frist, men jeg sa fra litt før tror jeg, så fort jeg hadde bestemt meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå