Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere gravide som føler de er tørste hele tiden? Jeg drikker veldig mye gjennom hele dagen😳 opp til flere liter, trenger man mer drikke når man er gravid?

Anonymkode: a98da...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sjekket for svangerskapsdiabetes? Jeg var noe mer tørst i mine tre svangerskap, men ikke flere liter om dagen-tørst 

• Liker 1
Skrevet
Sølv_dugg skrev (21 minutter siden):

Er du sjekket for svangerskapsdiabetes? Jeg var noe mer tørst i mine tre svangerskap, men ikke flere liter om dagen-tørst 

Nei, jordmor sa jeg ikke trengte siden jeg er under 25🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a98da...2ac

Skrevet

Be om å få målt blodsukkeret ditt 

Skrevet

Ville bedt om å ta glukosebelastning. 

Anonymkode: ebfa1...633

Skrevet

Jeg blir alltid ekstremt tørst, fra første positive test til fødsel nærmest! Sånn skikkelig tørr i munnen og hjelper veldig midlertidig å drikke. Vet ikke hvorfor, men er ikke svangerskapsdiabetes. Her jeg bor tester de alle uavhengig av alder.

Men nevn det til jordmor hvert fall, så får hun ta en avgjørelse på det.

Anonymkode: cde8b...830

Skrevet

Jeg var også ekstremt tørst. Fikk heller ikke glukosebelastning pga. alder, men målte langtidsblodsukker i uke 12 og hadde et par målinger fra fingeren pga. lett utslag på glukose i urin helt på slutten, og det var helt fint (utslaget kom av at jeg hadde drukket sterk saft kort tid før jeg tisset i koppen 🙈). Ingen andre symptomer på svangerskapsdiabetes heller. Jordmor mente det kunne være en kombinasjon av at man trenger litt ekstra væske og tørre slimhinner som lurer deg litt. Altså du er egentlig ikke tørst-tørst, men du er så tørr i munnen at du tror du er tørst.

Anonymkode: 65f90...888

Skrevet

Jeg hadde ikke sv. diabetes, men var veldig tørst fra 2. trimester. Tror det er normalt 🙂

Skrevet

Jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes. Men jeg tror rett og slett cravingsen min var iiiiskaldt vann (takk og lov for at vannet her er dritkaldt og kjempegodt). 

Anonymkode: 62efc...fdf

Skrevet

Cravings på iskaldt vann gjennom hele og alle svangerskap her og. Konstant tett i nesa og, så må drikke for å ikke tørke ut i munnen 😛

Har ikke hatt svangerskapsdiabetes i noen av svangerskapene. 

Anonymkode: fb95e...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...