AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #21 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det gjelder emnene varierer det mye hvor mye obligatorisk oppmøte det er, som andre er inne på. Obligatorisk oppmøte kan være både enkelttimer og opptil flere uker i strekk. Når man skal skrive masteroppgave (omfang varierer, fra 30-60 studiepoeng), varierer det også hvor mye jobb det er, og hvordan datainnsamlingen foregår. Må du ut i felt? Reise for å foreta intervju? +++ Jeg veileder/underviser på master, og har erfart at i alle fall kombinasjonen jobb og skriving av masteroppgave kan være meget krevende. Jobben har en tendens til å ta over. Anonymkode: bf081...b60 Jeg er studieveileder for masterprogram og erfarer det samme som det du sier på slutten her. Mange tror det er uproblematisk å kombinere full jobb, familieliv og masteroppgave, men i realiteten er det noen få supermennesker som får det til. Svært mange lar være og levere, utsetter, tar permisjon og så videre. Når du tar emner er det lettere å få en struktur, men når du slippes løs på masterprosjektet må du selv skap struktur og fremdrift, det er vanskelig for svært mange. Anonymkode: 12ce8...f30 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #22 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 23.17): Enig i at utgangspunkt og situasjon er ulik. Men det er fullt mulig med 100% jobb som TS spør om. Jeg jobber 100% i barneverntjenesten og tar master i adferdsvitenskap. Vil tro at de fleste i jobb tar master i noe som relaterer seg til yrket man allerede har Anonymkode: 7d8df...6e9 Ikke for å avspore, men jeg har lett etter informasjon om denne masteren flere steder. Hvordan funker det å kombinere den med full jobb? Tar du deltid? Tror du den kan la seg gjøre om man bor langt unna Oslo?😅 Anonymkode: fc131...2bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå