AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg ser at det er en brillebutikk Extraoptical som selger billige briller. Jeg lurte på om det er noen som har bestilt briller herfra og i såfall hva er deres erfaring med dette? Anonymkode: 94441...43a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Handlet der for noen år siden, har fortsatt brillene. To par jeg kjøpte, merker jo at plasten i rammen er litt billigere enn hvis du går i vanlig brillebutikk, men ikke noe drastisk. De er ikke ødelagt selv om jeg er ganske røff med dem, brukes ikke hver dag dog. Kjenner også flere som har "ekstrabriller" derfra og er fornøyd. Anonymkode: 768a8...39f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 De har så dårlig antirefleksbehandling at jeg får vondt i øynene av å bruke brillene. Jeg har bestilt minst ti par briller derfra og samtidlige har hatt denne mangelen og vært dårlig slipt. Anonymkode: fe6c3...c2a 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Jeg er superfornøyd med Ray-ban med styrke derfra. Så prøvde jeg å bestille sportsbriller men de var helt ubrukelige. Men siden returen var ukomplisert og pengene ble raskt tilbakebetalt ville jeg ikke nølt med å bestille derfra igjen. Anonymkode: 0d824...9f3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Kjøpt solbriller der, de er helt fine. Anonymkode: 41f2b...306
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Har vært fornøyd med brillene jeg har kjøpt der. Billig og bra Anonymkode: c0a6c...c13
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Ja, de slipte glassene feil så kunne ikke bruke brillene. De beklaget og sa at de skulle slipe mye briller til meg mot bare halvparten av prisen, men de nye brillene var også slipt feil. Anonymkode: eda7c...7c9 1
Gjest5656 Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Det er billige briller så du får det du betaler for. De justerer heller ikke brillene dine til ansiktet ditt, evt. neseputene og sidene slik at de faktisk passer ansiktet ditt og holder seg på plass. Dette må du gjøre selv. Du må evt. bruke tang for å justere neseputene og varme opp sidene og forme dem slik at de sitter godt på hodet og ikke for løst. Og ja, det er dårlig antirefleksbehandling på mine briller fra Extra Optical, men jeg kjøpte heller ikke Premium-behandling og valgte bare standard antirefleks. Brillene kom med små runde merker/luftbobler på seg hvor de ikke helt fikk til solbrille-coatingen korrekt, men det var vel forevntet til den lave prisen. Jeg fikk ikke noe etui, de kom bare i en papp-boks og var stappet inn i den selv om den var for trang. NB: til alle som vil kjøpe solbriller, de fleste med lav indeks har UV-beskyttelse gjennom at det er plastglass, det eneste du får med en "solbrille" er at de har farget glass slik at pupillene utvider seg, og det kan faktisk være dårligere for øynene dine... Det er også forskjell på billige håndslipte glass fra Asia og maskinslipte glass. Jeg vet ikke om de bestiller rimelige glass fra Asia som slipes for hånd der eller om Extra Optical gjør det selv i Trondheim? Hvem vet... Specsavers er en billigkjede som bruker maskinslipte glass (positivt), og de har også veldig god glassbehandling mener jeg ift. prisen er det mye for pengene. Endret 15. januar 2023 av Gjest5656 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Gjest5656 skrev (12 minutter siden): Det er billige briller så du får det du betaler for. De justerer heller ikke brillene dine til ansiktet ditt, evt. neseputene og sidene slik at de faktisk passer ansiktet ditt og holder seg på plass. Dette må du gjøre selv. Du må evt. bruke tang for å justere neseputene og varme opp sidene og forme dem slik at de sitter godt på hodet og ikke for løst. Og ja, det er dårlig antirefleksbehandling på mine briller fra Extra Optical, men jeg kjøpte heller ikke Premium-behandling og valgte bare standard antirefleks. Brillene kom med små runde merker/luftbobler på seg hvor de ikke helt fikk til solbrille-coatingen korrekt, men det var vel forevntet til den lave prisen. Jeg fikk ikke noe etui, de kom bare i en papp-boks og var stappet inn i den selv om den var for trang. NB: til alle som vil kjøpe solbriller, de fleste med lav indeks har UV-beskyttelse gjennom at det er plastglass, det eneste du får med en "solbrille" er at de har farget glass slik at pupillene utvider seg, og det kan faktisk være dårligere for øynene dine... Det er også forskjell på billige håndslipte glass fra Asia og maskinslipte glass. Jeg vet ikke om de bestiller rimelige glass fra Asia som slipes for hånd der eller om Extra Optical gjør det selv i Trondheim? Hvem vet... Specsavers er en billigkjede som bruker maskinslipte glass (positivt), og de har også veldig god glassbehandling mener jeg ift. prisen er det mye for pengene. Takk for utfyllende innlegg om dine erfaringer. Hva tenker du om brilleland? Anonymkode: 94441...43a
Gjest5656 Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for utfyllende innlegg om dine erfaringer. Hva tenker du om brilleland? Anonymkode: 94441...43a Brilleland tror jeg er billig-kjeden til Interoptik, så i utgangspunktet skal det være bra. Jeg har hørt at de har en gratis elektronisk synstest, som ikke burde brukes som fasit men som du kan ta for å sjekke om du trenger briller eller ikke i det hele tatt hvis du er usikker
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Veldig fornøyd. Vært å prøve, mtp prisen. Bestiller alle brillene mine derifra nå, for syntes de er helt likens andre briller kjøpt på brilleland, specsavers etc. Anonymkode: af0fd...7d9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Gjest5656 skrev (9 timer siden): Og ja, det er dårlig antirefleksbehandling på mine briller fra Extra Optical, men jeg kjøpte heller ikke Premium-behandling og valgte bare standard antirefleks Jeg kjøpte premium, men den var akkurat like dårlig. Det samme har jeg sett i brilletester på nett. Anonymkode: fe6c3...c2a
Gjest5656 Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 6.57): Jeg kjøpte premium, men den var akkurat like dårlig. Det samme har jeg sett i brilletester på nett. Anonymkode: fe6c3...c2a Bra, da har jeg altså spart penger på å ikke kjøpe Premium-behandling.
Superpusen Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 Hei. Jeg har bestilt 4 par briller der og er veldig fornøyd med dem i forhold til hos Lauvland både på kvalitet og pris 😊 Pleier å bestille med ekstra ripebeskyttelse og blåfilter. Min favoritt er Bestis som koster 1395 kr for øyeblikket ( garnityrbriller )
Andrea_S Skrevet 5. oktober 2024 #15 Skrevet 5. oktober 2024 Handlet der nylig. Kjøpte et par solbriller. Grunnen til at jeg valgte dem var prisen. Det tok overraskende lang tid å få tilsendt pakken men produktet var bra. Samme erfaring som disse egentlig.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #16 Skrevet 6. oktober 2024 Aldri hørt om… Anonymkode: d7aad...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå