Gå til innhold

Din beste oppskrift med kyllingfilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Digger kyllingfilet, men begynner å bli lei av de samme oppskriftene.

Hva bruker du når du har kyllingfilet på menyen?

Anonymkode: 23821...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En veldig enkel en: Legg kyllingfiletene i en ildfast form med litt olivenolje og noen cherrytomater og hell et glass med pesto over. Stek i ovnen og server med fersk pasta og salat til.

Anonymkode: ac634...8a5

Skrevet

Jeg gnir filetene inn med ønsket krydder, bruner de i stekepanne og slenger på rist i trykkoker sammen med poteter, ev. gulrøtter eller annen rotfrukt. Mens kokeren gjør jobben sin lager jeg ev. en salat om jeg ikke har rotgrønnsaker sammen med resten. Når de er ferdige hviler de mens jeg lager saus av kyllingkraften jeg helte i trykkokeren for å koke maten. Hele middagen er ferdig på under halvtimen med minimal innsats.

Anonymkode: 8d373...2d0

Skrevet

Pho (vietnamesisk suppe), Indisk butter chicken, Ovnsbakt gnocchi med fløte, soltørkede tomater, hvitløk og spinat. Enchiladas med kylling. Provencalsk gryte med løk, tomater, oliven, rosmarin. Cæsarsalat. Souvlaki. Kylling satay på spidd med råkostsalat. Coq au vin. Kremet kyllingsuppe. Kylling i parmasansaus. 

En hel kyllingfilet blir litt...neh... Derfor greit å lage en rett ut av det. 

Anonymkode: 11b2e...79f

• Liker 1
Skrevet

Strimler opp. Hiver dem i tempurarøre. Frityrsteker. Severes med basmatiris og sursøt saus.

Skrevet

Strimler opp, steker med masse sopp, brokkoli og minimais. Lager saus med fløte, buljong, hvitløk, soyasaus og sweet chili. Serveres med pasta og revet parmesan!

Eller så strimler jeg opp, woker med det jeg har av grønnsaker. Serveres med couscous som er kokt i litt soyasaus og med spinat. Serveres med kryddersmør!

Strimler alltid, synes det er vanskelig få stekt hele fileter, slik at de ikke blir tørr i kantene...

Skrevet

Steker kyllingfileter i jerngryte sammen med pepper, sopp og hvitløk. Deretter lettrømme og blåmuggost . Avslutter med tomatpurre og paprika og får en av de deiligste kyllinggrytene jeg kjenner.

Skrevet
MortenMunkholm skrev (1 time siden):

Steker kyllingfileter i jerngryte sammen med pepper, sopp og hvitløk. Deretter lettrømme og blåmuggost . Avslutter med tomatpurre og paprika og får en av de deiligste kyllinggrytene jeg kjenner.

Hva er tomatpurre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Digger kyllingfilet, men begynner å bli lei av de samme oppskriftene.

Hva bruker du når du har kyllingfilet på menyen?

Anonymkode: 23821...580

Gladkokkens butter chicken. 

Anonymkode: 0e98e...4d3

Skrevet
Mrs Robinson skrev (10 minutter siden):

Hva er tomatpurre?

Tror du det er poteter han mener, eller kanskje tomatpuré ?. Jeg holder en knapp på indisk pepper.

Anonymkode: 01f24...68c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (13 minutter siden):

Hva er tomatpurre?

Tomatpuré...

Det var vel ikke så vanskelig å tenke deg fram til? 

Anonymkode: 22f9c...f9d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Ullvott skrev (3 minutter siden):

Enig! Kjempegode retter. Jeg prøvde en gang å forkoke småpoteter som jeg hadde oppi, det gjorde retten (om mulig) enda enklere. 

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Enig! Kjempegode retter. Jeg prøvde en gang å forkoke småpoteter som jeg hadde oppi, det gjorde retten (om mulig) enda enklere. 

Oj, tusen takk for tipset! 🌹 Neste gang jeg har vakumpakkede ferdigkokte poteter liggende skal jeg vurdere å bruke dem i denne retten. 

• Liker 1
Skrevet

Steke de som "biff" med krydder du liker. Tilbehør som fløtegratinerte poteter og grønnsaker.

Male opp kjøttet og lage nuggets😋

Anonymkode: 8d7bc...1eb

Skrevet

Min enkle kyllinggryte 

Stek paprikabiter, hakket chili og hvitløk i en gryte 

Ta oppi biter av kyllingfilet, og brun litt. 

Strø over litt mel 

Slå over 50/50 med matfløte og buljong (ut fra hvor mye saus du vil ha). La det putre litt.

Smak til med salt.

Legg i oliven rett før servering.

Serveres med ris og salat.

Anonymkode: 17091...2fa

Skrevet

Pankopanert kyllingfilet er jo veldig godt. Kan brukes til å lage kyllingburger og 👍

Anonymkode: e2966...5a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror du det er poteter han mener, eller kanskje tomatpuré ?. Jeg holder en knapp på indisk pepper.

Anonymkode: 01f24...68c

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tomatpuré...

Det var vel ikke så vanskelig å tenke deg fram til? 

Anonymkode: 22f9c...f9d

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg kjenner folk som oppriktig tror tomatpuré heter tomatpurre.

Så jeg lurer veldig på hva dette tomatpurre er

Skrevet
Mrs Robinson skrev (4 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg kjenner folk som oppriktig tror tomatpuré heter tomatpurre.

Det er mange som har misforstått hva ulike ting heter, men er ikke i språktråden nå, og dette er ikke stedet for å være belærende. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Mrs Robinson skrev (17 minutter siden):

Har jeg krenket Dem i en annen tråd, Frue? 

Tomatpuré 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...