Gå til innhold

Hjemmetrening

rampeguri

Anbefalte innlegg

Jeg har litt enkelt treningsutstyr (matte, strikker, manualer og den typen ting) for å trene litt hjemme. Det beste for meg er å trene i stua. Regner med det er andre som også må bruke stua når dere skal trene hjemme. Hvordan/hvor oppbevarer dere treningsutstyret? -For meg er det viktig at det er lett tilgjengelig, om jeg må opp på soverommet og hente treningsutstyr for eksempel blir det bare ikke noe hjemmetrening på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, rampeguri said:

For meg er det viktig at det er lett tilgjengelig, om jeg må opp på soverommet og hente treningsutstyr for eksempel blir det bare ikke noe hjemmetrening på meg....

Hvis du ikke kan ha utstyret i stuen, kan du pakke det i en bag så du kan ta det hele frem på én gang. 

Anonymkode: 97e25...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små barn som ikke bør leke med utstyret (i alle fall manualene), så jeg pleier å ha det i skapet på soverommet. Ikke den enkleste løsningen, men det funker. 

Pleier å ha en rutine på at jeg finner frem utstyret på forhånd. Hvis jeg skal trene etter at ungene har lagt seg legger jeg alt klart og skifter før kveldsstell slik at jeg har null unnskyldninger til å utsette når jeg har tid. Skal jeg trene på morgenen legger jeg frem alt før jeg legger meg. 

Vet også om de som har utstyr liggende under sofaen på rommet der de trener for å ha det lett tilgjengelig. På sommeren hender det også at jeg bare slenger det ut på balkongen som er i tilknytning til stua (og overbygd, så det blir ikke vått), for da har jeg det lett for hånden. 

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med hjemmetrening, men jeg var også sånn som aldri kom i gang hvis jeg skulle trene hjemme før, men jeg har øvd mye på struktur og rutiner. Bruker et program og prøver å planlegge treningsuken på forhånd. Krever litt beinvilje i starten, men med en gang man kommer inn i det synes jeg det ble overraskende lett å fortsette på rutinen. Tok meg kanskje to uker før det ble helt naturlig og unnskyldningene prellet av. 

Anonymkode: 83a85...7b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det i en kiste i stua. Er god plass til å oppbevare alt oppi der samtidig som det er lett tilgjengelig når jeg trenger det. 

Anonymkode: 3d194...bbb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du ikke kan ha utstyret i stuen, kan du pakke det i en bag så du kan ta det hele frem på én gang. 

Har egentlig ikke noe egnet sted akkurat nå til å ha utstyret i stua, men må ha det der for å minimere dørstokkmila for å få trent hjemme ;) Og en bag må uansett stå et sted lett tilgjengelig...yttergangen kunne vært et alternativ til det men den er trang...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har små barn som ikke bør leke med utstyret (i alle fall manualene), så jeg pleier å ha det i skapet på soverommet. Ikke den enkleste løsningen, men det funker. 

Pleier å ha en rutine på at jeg finner frem utstyret på forhånd. Hvis jeg skal trene etter at ungene har lagt seg legger jeg alt klart og skifter før kveldsstell slik at jeg har null unnskyldninger til å utsette når jeg har tid. Skal jeg trene på morgenen legger jeg frem alt før jeg legger meg. 

Vet også om de som har utstyr liggende under sofaen på rommet der de trener for å ha det lett tilgjengelig. På sommeren hender det også at jeg bare slenger det ut på balkongen som er i tilknytning til stua (og overbygd, så det blir ikke vått), for da har jeg det lett for hånden. 

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med hjemmetrening, men jeg var også sånn som aldri kom i gang hvis jeg skulle trene hjemme før, men jeg har øvd mye på struktur og rutiner. Bruker et program og prøver å planlegge treningsuken på forhånd. Krever litt beinvilje i starten, men med en gang man kommer inn i det synes jeg det ble overraskende lett å fortsette på rutinen. Tok meg kanskje to uker før det ble helt naturlig og unnskyldningene prellet av. 

Anonymkode: 83a85...7b1

Yngste min er straks 15 så slipper å tenke på det - hun kan forsåvidt godt være med å trene ;)
Kjenner meg selv såpass godt at om jeg har det på soverommet blir det for tiltak å finne det fram, ikke at det er plass der heller - har ganske lite soverom..

Under sofaen var ganske lurt - men mulig det er bedre å ha det mellom kortenden av sofaen og veggen - har en liten plass der som syskrinet står men det er lettere å finne annen plass til. Og treningsutstyret blir ikke veldig synlig i den kroken...

Har hatt utstyr til hjemmetrening en stund men først nå jeg egentlig er motivert til å gjøre litt - så er nok mest på impuls-stadiet enda, bare fått gjort det en gang, men planen er å få tatt litt styrke hjemme de dagene jeg har vært på spinning evnt en økt eller to om jeg ikke får vært så mye på treningsenteret. Eller få gjort litt som "unnskyldning" for å se på tv ;) Ikke nødvendigvis den beste treninga da - men uansett mer enn ingenting.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har det i en kiste i stua. Er god plass til å oppbevare alt oppi der samtidig som det er lett tilgjengelig når jeg trenger det. 

Anonymkode: 3d194...bbb

Kiste var egentlig en god ide. Må eventuelt få rydda ut av den kista jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2023 at 8:25 AM, rampeguri said:

Har egentlig ikke noe egnet sted akkurat nå til å ha utstyret i stua, men må ha det der for å minimere dørstokkmila for å få trent hjemme ;) Og en bag må uansett stå et sted lett tilgjengelig...yttergangen kunne vært et alternativ til det men den er trang...

Som sagt, det var et alternativt forslag fordi du nevnte du egentlig ikke hadde plass i stuen. Tanken var at du i så fall kun skulle gå én gang for å hente utstyret, og ikke 5 ganger opp/ned trappen med løst habengut hendene.. 

Jeg trener hjemme i blant (mest med kroppsvekt; snik-låner matte og kettlebells fra tenåringen). Det som får meg igang er å legge ut med å bytte til treningsklær og "belønne" meg selv med litt guilty pleasures fra internettet. Etter 5-15 min begynner jeg å bli kald (fordi jeg sitter i treningsklær), og så begynner det å friste å komme igang med treningen.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...