Gå til innhold

Har vanlig politi ( ikke trafikkpoliti) stoppet deg pga. høy fart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sant at det er bare trafikkpoliti som bryr seg hvis jeg kjører over fartsgrensen?   

Det er greit å kjøre litt rask når man ser vanlig politi?

Anonymkode: e215e...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må kunne måle farten for å kunne ta deg på for rask kjøring. (så fremt det ikke er ekstrem råkjøring).

Anonymkode: 26e5a...9c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det sant at det er bare trafikkpoliti som bryr seg hvis jeg kjører over fartsgrensen?   

Kommer an på hvor crazy du kjører, jeg kjenner noen som har blitt stoppet av bombegruppen.

Vanlig politi har vel en høyere terskel for å stoppe deg, men er det ille nok så gjør de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fartsbot av politi i sivilbil (de følger gjerne mer med på det) og jeg har kjørt forbi merket politi fordi de kjørte for sakte, ble da ikke stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (6 timer siden):

Jeg har fått fartsbot av politi i sivilbil (de følger gjerne mer med på det) og jeg har kjørt forbi merket politi fordi de kjørte for sakte, ble da ikke stoppet.

Sivil bil er ute på veien nettopp for å knipe de som kjører for for. Alle holder jo fartsgrensen, når de ser en uniformert bil, langs eller på veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (1 time siden):

Sivil bil er ute på veien nettopp for å knipe de som kjører for for. Alle holder jo fartsgrensen, når de ser en uniformert bil, langs eller på veiene.

Kom litt dårlig frem. Det var naturlig at jeg ble stoppa av sivil, men uniformert gadd ikke bry seg om de 10 km/t jeg økte for å komme raskt forbi dem fordi jeg kjørte forsvarlig. (Og kanskje fordi de ikke kunne måle fartsbruddet på den korte tiden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, noen av oss holder fartsgrensene og bryr oss ikke om vi ser en politibil eller flere.

Anonymkode: 712bb...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi her, svaret er at det kommer ann på. Om du kjører 85 i 80 stopper jeg ikke. Om man kjører over 85 på det jeve stopper jeg deg og registrerer at du får en advarsel - som vil si at du får bot neste gang. Kjører du over 90 får du bot. 

Anonymkode: d6e49...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det han sa da jeg rullet ned vinduet, men så så jeg at det var onkelen til mannen min, og han ville bare prate😅

Anonymkode: 632ff...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri greit å kjøre "litt raskt" som du kaller det.

Anonymkode: 1efba...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Politi her, svaret er at det kommer ann på. Om du kjører 85 i 80 stopper jeg ikke. Om man kjører over 85 på det jeve stopper jeg deg og registrerer at du får en advarsel - som vil si at du får bot neste gang. Kjører du over 90 får du bot. 

Anonymkode: d6e49...3f8

Mener vel forelegg? Kremt kremt **

Anonymkode: 12dec...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (På 15.1.2023 den 9.12):

Det er ikke nødvendigvis derfor den sivile bilen er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 2.15):

Nei, det er ikke greit å kjøre for fort, uansett om du ser vanlig politi eller ikke.

Anonymkode: 27c4c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (23 minutter siden):

Nei følger fartsgrensa kjørt bil i 16 år ikke en eneste bot i halve mitt liv :) 

Jeg har kjørt til rett under beslag når det er trafikk og føre til det hele mitt voksne liv. Ikke en eneste bot her heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (16 minutter siden):

Jeg har kjørt til rett under beslag når det er trafikk og føre til det hele mitt voksne liv. Ikke en eneste bot her heller.

Det er bra det da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Det er bra det da :) 

Så absolutt. Det handler mye om å forstå hvor man ikke skal kjøre fort da. Når 80-soner blir avbrutt med 60 i et par hundre meter, så kan du banne på at politiet står der 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (8 minutter siden):

Så absolutt. Det handler mye om å forstå hvor man ikke skal kjøre fort da. Når 80-soner blir avbrutt med 60 i et par hundre meter, så kan du banne på at politiet står der 🙃

Ja det gjør det :) da står de der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...