Gå til innhold

Plast og sprøytemidler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor redde er dere for plast og sprøytemidler, og hva kan dere lære meg om det?

Så en dokumentar for noen år siden om sprøytemidler og har blitt meget skeptisk til det i ettertid, kjøper nesten alt økologisk hvis jeg får tak i, kona mi er dessverre stikk motsatt, hun har til og med sagt at barnet vårt trengte litt sprøytemidler for ikke å bli allergisk (ja hun er tåpelig, som om eksponering kjemikalier som skal drepe insekter og plantesykdommer hjelper mot allergi).

I tillegg er jeg meget skeptisk til all plasten maten vår pakkes inn i, fjøler som blir kuttet på i plast etc. Her er også min kone veldig svak og har flere ganger glemt igjen en stekespade i plast i panna så den har smeltet litt inn i maten, dette trekker hun bare på skuldrene over serverer, og jeg vet ikke noe før jeg ser den smelta spaden etterpå.

Jeg føler nesten min kone forgifter oss sakte men sikkert, og jeg er også skeptisk til at det er lov å selge mat full av sprøytemidler og dritt uten at det står en advarsel på pakningen om hva det er sprøytet med..

Overreagerer jeg?

Lær meg noen nytt om sprøytemidler og plast (går utifra det er mye oppegående folk her i all slags profesjoner)

Anonymkode: 4864d...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si om du overreagerer, for vi vet jo rett og slett ikke fullt ut effekten av dette. Din kone er nok litt dum, dessverre. Sprøytemidler er ikke noe man har godt av å eksponeres for uansett.

Det finnes mange gode kontoer på f.eks instagram om dette og ellers på nettet. For eksempel Environmentaltoxinsnerd (https://www.laraadler.com/). Marit Kolby har også en del om dette.

Anonymkode: 26761...12f

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips AB. Hilsen TS

Anonymkode: 4864d...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...