Gå til innhold

Hvilken person hadde du gitt sete til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sitter på bussen. Det kommer inn en høygravid dame, en eldre herremann på 90 år og en person med gips og krykker.

Hvilken person gir du setet til og hvorfor?

Anonymkode: 4317a...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare reist meg og overlatt det til dem å avgjøre hvem som trengte det mest (i teorien. I praksis trenger jeg det selv og ville blitt sittende og overlatt dilemmaet til andre, mer spreke passasjerer).

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Vanskelig.. Men tror den eldre herremannen.

Eller kanskje den med gips og krykker... 

Anonymkode: 3d0e1...593

• Liker 1
Skrevet

Den sistnevnte 

Anonymkode: 617cc...5b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du sitter på bussen. Det kommer inn en høygravid dame, en eldre herremann på 90 år og en person med gips og krykker.

Jeg ville bedt to andre yngre mennesker om å reise seg dem også for alle tre er like viktige men hun som er høygravid er TO personer og ved en skade kan da et spedbarn også dø. Så ville valgt henne først ja, eller rettere sagt babyen ❤️

Anonymkode: d07fb...fdc

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når en mann på 90 år tar buss, regner jeg med at han er i god form.

Selv gikk jeg en mil hver dag siste mnd før fødsel, var i super form. Ikke alle er det, men jeg tenker også at er man høygravid og tar buss, orker man også å stå og gå litt.

Hadde gitt plassen til krykke og gipspersonen. 

Skrevet

Jeg hadde gitt til den høygravide.

Med gips og krykker er det ganske opplagt at en trenger å sitte. Så sjansen er stor for at en annen tilbyr vedkommende sin plass. Det samme gjelder en gammel mann på 90.

Men av erfaring så vet jeg at ingen tilbyr en høygravid sitt sete, derfor hadde jeg gjort det.

Anonymkode: 8ac28...21b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (7 minutter siden):

Når en mann på 90 år tar buss, regner jeg med at han er i god form.

Selv gikk jeg en mil hver dag siste mnd før fødsel, var i super form. Ikke alle er det, men jeg tenker også at er man høygravid og tar buss, orker man også å stå og gå litt.

Hadde gitt plassen til krykke og gipspersonen. 

Ikke alle høygravide har sertifikat men likevel må de både på konsultasjoner og på jobb.

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle høygravide har sertifikat men likevel må de både på konsultasjoner og på jobb.

Det skjønner jeg. Men fortsatt hadde jeg prioritert en med gips og krykker. 

Men om jeg var en høygravid med utfordringer, hadde jeg heller ikke vært redd for å spørre om noen kunne ofret setet for min skyld. 

Skrevet

Person med gips og krykker. 

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Hadde sikkert som nordmenn flest blitt sittende på ræva og håpet at noen andre hadde reist seg og gitt dem sete sitt.

Skrevet

Hadde ikke gitt sete bort av meg selv nei. Hadde bare reist meg opp om jeg skulle av på neste stopp eller om de selv hadde gått bort å spurt. Det er faktisk ofte noen som skal av på et neste stopp som gjør at de hadde fått sitteplass etterhvert. 

Anonymkode: 6c3a7...3a9

Skrevet

Den som spør, og deretter spurt om to til kunne ofre sin plass. 

Anonymkode: 2fb04...f41

Skrevet

Den gamle mannen, alderdom er ikke selvpåført og respekt for eldre er viktig.

Gravide og folk med krykker kan kjøre selv eller ta taxi, offentlig transport er ikke det rette fremkomstmiddelet for disse.

Anonymkode: 44e89...712

Skrevet

Som en over her sier, en 90 åring på buss vil jeg tro er ganske sprek tross alderen. Hadde gitt til personen med gips og krykker. 

Anonymkode: d62e8...7c7

Skrevet (endret)

Gips og krykker.

Endret av Honey Dew
Skrevet

1. Gips og krykker

2. 90-åringen

3. Hu gravide

Anonymkode: 6e258...553

Skrevet

Jeg tror jeg ville reist meg opp og sagt noe, slik at kanskje også noen andre også reiste seg.

Deretter muligens gremmet meg i ukesvis for at jeg stakk frem hodet. Jeg eier beklageligvis både sterk moral og sosial angst.

Anonymkode: 10d17...dec

• Liker 3
Skrevet

Sett det an.... Gips og krykker trenger ikke bety mye, ei heller det å være 90 eller gravid... 

Om det var en 90åring som var gravid, med gips og krykker - så kunne jeg muligens ha vurdert å flyttet på meg, men 🤔 

• Liker 1
Skrevet

1. Den eldre mannen

2. Krykkefoten

7. Den gravide

Anonymkode: aed4f...995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...