Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en blomsterbutikk kan prisen for en potteskjuler variere fra 20 kr til 500 kr. Det er derfor rimelig dumt å inkludere prisen til potta i skiltet til planten. Da vil det f.eks. stå «Potterose 80 kr» en plass i butikken, og «Potterose 360 kr» for samme blomst en annen plass i butikken, når blomsten i seg selv koster 60 kr. De aller fleste som kjøper planter, kjøper en annen potte enn den som planten står utstilt i. Folk har ulik smak og lommebok, og det viktige er derfor å vite hva planten koster og så sjekke prisen på de ulike pottene etterpå. 

Anonymkode: caff0...d5e

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe av det rareste jeg har lest. 

Anonymkode: e120d...4f5

• Liker 2
Skrevet

Det er mye butikkene kan gjøre for å være litt sleipe med tanke på mersalg. Men akkurat for potteskjulere i en blomsterbutikk, så er det bare du som ikke har lært deg kutymen der enda. Det er ofte lettere å se hvordan planten/blomster er om den står i en potteskjuler, og butikken velger ofte ut en potte som passer til akkurat den planten, men det er oftest bare ett eksemplar, og resten står på et brett i nærheten. Du kan ikke skylde på butikken fordi du hadde dårlig tid og ikke la merke til dette.

Det kan også faktisk ha vært en annen kunde som har plassert denne planten i akkurat den potten. Når du får litt mer forståelse for plantekjøp, så skjønner du at plante og potte bør passe sammen, og da må man ta med seg potter rundt og prøve ulike. 

Nå har jeg ikke handlet særlig mye på Mester Grønn, men at du boikotter de på bakgrunn av dette synes jeg er trist, for dette vil du oppleve i så og si alle blomsterforretninger. 

Anonymkode: 78c07...56d

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...