Gå til innhold

Avslag husleie ved oppussing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Der jeg leide før hadde de en hund som ikke tålte være hjemme alene. Bjeffet vegg i vegg i 6 timer om dagen… Klagde aldri, bare tok på ørepropper eller musikk eller gikk en tur. Sånn er det når man leier. Da må man velge selv hva man tåler og ikke. Hadde også nylig stillas med menn som sto å malte og snekra i et halvt år utenfor det eneste vinduet jeg har, så måtte kjøpe svarte gardiner og leve uten sollys den perioden… + våkne 7 på søndager. Aldri snakk om noe kompensasjon… thats life!

Anonymkode: 3cefe...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan jo sove på ettermiddagen. Fagfolk stikker jo normalt 15:30. 

Alle må tilpasse seg samfunnets rytme i en eller annen grad.

Anonymkode: 6b11f...e21

Det er likevel en såpass ulempe med bråk 8 timer i løpet av dagen at det vil være helt naturlig å gi avslag i husleien.

Alle må tilpasse seg ja, også huseier må det.

Anonymkode: e6752...61a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der jeg leide før hadde de en hund som ikke tålte være hjemme alene. Bjeffet vegg i vegg i 6 timer om dagen… Klagde aldri, bare tok på ørepropper eller musikk eller gikk en tur. Sånn er det når man leier. Da må man velge selv hva man tåler og ikke. Hadde også nylig stillas med menn som sto å malte og snekra i et halvt år utenfor det eneste vinduet jeg har, så måtte kjøpe svarte gardiner og leve uten sollys den perioden… + våkne 7 på søndager. Aldri snakk om noe kompensasjon… thats life!

Anonymkode: 3cefe...338

Selv om du er "martyr" så kan du ikke forvente at alle andre skal være det også.

Hvis jeg var leieboer (noe jeg ikke er) så hadde jeg krevd avslag i husleien for denne ulempen. Hvis det ikke ble godtatt så hadde jeg deponert endel av husleiebeløpet på en egen konto fram til saken ble avgjort.

Respekt og omtanke i et leieforhold skal faktisk gå begge veier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

La meg gjette? Du har selv bråkete barn, og nåde den som kritiserer barna dine!!! Holdningene din til uføre er kanskje heller ikke noe å være stolt over?

Hva hvis dette var en som arbeider på natt og trenger å sove på dagtid? Om personen "fortjener " eller ikke fortjener et avslag i leia er irrelevant. Man gir et avslag for den ulempen det er å leve under bråket oppussingen medfører.  Personen skal selvfølgelig ikke kunne bruke dette avslaget til å klage på barna i fremtiden, om ikke barna er ekstremt bråkete da utover det som er normalt for barn.

Vel, gjett en gang til du! du tar nemlig feil, for jeg har ikke barn! Men jeg er faktisk uføretrygdet selv! Og om jeg hadde hatt barn så hadde jeg hatt samme holdning! Bor man i hus med andre må man tåle normale lyder fra andre enheter!

Ja, oppussingslyd er ulempe, men så lenge det gjøres innenfor normal arbeidstid ser jeg virkelig ingen grunn for å gi avslag på husleien! Oppussing er jo faktisk ganske vanlig!

Anonymkode: f3f35...c64

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vel, gjett en gang til du! du tar nemlig feil, for jeg har ikke barn! Men jeg er faktisk uføretrygdet selv! Og om jeg hadde hatt barn så hadde jeg hatt samme holdning! Bor man i hus med andre må man tåle normale lyder fra andre enheter!

Ja, oppussingslyd er ulempe, men så lenge det gjøres innenfor normal arbeidstid ser jeg virkelig ingen grunn for å gi avslag på husleien! Oppussing er jo faktisk ganske vanlig!

Anonymkode: f3f35...c64

Normale lyder må man tåle. Men oppussing er ikke innenfor det man kan regne som normale lyder, derfor burde et avslag i husleien være passende. Ihvertfall hvis man har omtanke til andre enn seg selv. Det virker det som TS har siden hun spør hva hun skal gjøre. 

Skrevet

Nei, ingen grunn til avslag på grunn av oppussing. De bråker ikke konstant fra kl 7. til kl 16 i flere uker. Mest sannsynlig så starter de ikke med jobb som bråker mest før kl 8.

Anonymkode: dfb60...fbc

Skrevet

Betong er grusomt for det leder voldsomt mye lyd av skritt og tramping. Her jeg bor er det betong mellom leilighetene og når ungene over løper på gulvet høres det ut som en flokk med elefanter

Anonymkode: 121c2...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...