AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #1 Skrevet 13. januar 2023 Jeg er student i Trondheim og skal ha tannlegetime. Problemet er at det er kosmetisk, så jeg får nok ikke deler av dette beløpet refundert som med en vanlig behandling. Og da hadde det vært veldig kjipt å se på en regning på flere tusen enn nødvendig. Er det noen som har en god tannlege å anbefale, som ikke er ute etter at du skal blø så mye penger som mulig? 😅 Etter å ha lest en del tilbakemeldinger om klinikken jeg allerede har vært i kontakt med vurderer jeg å finne noe annet da de leker politi i anmeldelsene (red flag). Anonymkode: 4f682...bbe
bjornkd Skrevet 13. januar 2023 #2 Skrevet 13. januar 2023 Jeg har hørt bra ting om Tannlege Raymond De Freitas, selv om jeg ikke har vært der selv. Jeg har følgende råd til alle som skal til tannlege og leter etter noen som er dyktige og rimelige: Det viktigste: Be om prislisten før du bestiller time. Noen har det på nettsidene, andre ikke. Tannlegen plikter å oppgi priser. Be om å få den sendt på mail hvis de ikke har nettside. Gidder de ikke det så tenker jeg det er et rødt flagg. Hvis du vet hva du skal ha gjort - be om pris på det samme fra flere tannleger før du bestiller time for sjekk. Det er veldig, veldig store prisforskjeller. Det er nesten umulig for "folk flest" å vurdere hvor flink en tannlege er. Velg noen med erfaring. Lyse moderne lokaler og perfekt beliggenhet koster klinikken masse og betyr høyere priser men ikke bedre kvalitet. Det har blitt veldig vanlig at tannleger blir kjøpt opp av kjeder, f.eks Oris og Colosseum. Med det følger det som regel høyere priser, men det er akkurat samme tannleger og som regel samme utstyr. Antall stjerner på Google betyr ganske lite. Folk flest har ikke har sjans til å vurdere kompetansen til tannlegen sin, men gir som regel karakter basert på hvor fine lokalene er, hvor hyggelig de som jobber der er, beliggenheten og alt annet. Men hvis det er mange veldig dårlige karakterer så ville jeg tenkt meg om. Enkle behandlinger går som regel greit hos de fleste, men kompliserte ting kan havarere både på grunn av manglende kompetanse, men også på grunn av ting tannlegen ikke kan noe for. Å skille de to kan være bortimot umulig. Til slutt - om du ikke er fornøyd hos en tannlege, enten det er snakk om arbeidet som gjøres eller kommunikasjonen så er det lov å ombestemme seg. Betal for det du har gjort og gå videre. Til slutt, hvis du trenger litt mer omfattende behandling, 2-3-4 tenner og oppover så kan det lønne seg å vurdere tannbehandling i utlandet. Ofte sparer man minst 50% sammenlignet med norske priser, selv når man regner med reise og hotell. Det gjelder særlig hvis man trenger mange porselenskroner/broer eller tannimplantater. Du har samme retten på refusjon fra Helfo for tannbehandling i hele EU/EØS som du har i Norge. Så mange med f.eks tannkjøttsykdommer, folk som gnisser tenner eller sliter med munntørrhet kan få dekket en stor del av behandlingen i utlandet. Obs: Det gjelder ikke i Tyrkia, siden de ikke er medlem i EU/EØS. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #3 Skrevet 13. januar 2023 Jeg har gått til den offentlige tannlegen i nordre gt., pga ok studentpris. Brukte lademoen tannklinikk for trekking av visdomstenner og det gikk veldig bra, men var ikke spesielt billigere enn andre steder fant jeg ut etterpå. Uansett fornøyd med at han jobbet så raskt og selvsikkert. Anonymkode: 83b0c...534
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 Ikke gå til de som reklamerer mest hvertfall. De er som oftest desperate for en grunn, etter min erfaring. Da snakker jeg om f.eks. Oris, Tannklinikken Dent, Opalia osv. Anonymkode: 2e9b1...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå