Transe Skrevet 18. desember 2005 #21 Skrevet 18. desember 2005 At hun har en voldlig samboer eller ektemann. Skulle hatt en transe som ikke er voldlig i stedet.
Gjest blåveispiken Skrevet 18. desember 2005 #22 Skrevet 18. desember 2005 Ja, mange damer burde heller hatt en transe... I dag dekket jeg blåveisen med dekk-krem. Var bedt til middag og orket ikke lenger se mitt eget speilbilde eller plage andre med det selv om jeg ikke tror de blir plaget. Det gikk greit med dekk-krem. Husker jo litt fra da jeg la øyeskygge for ikke så mange år siden da jeg nesten så slik ut:
Shagya Skrevet 18. desember 2005 #23 Skrevet 18. desember 2005 Tror hva jeg ville tenkt om det ville avhenge mye av kroppsholdningen og blikket.
Gjest christineemily Skrevet 22. desember 2005 #24 Skrevet 22. desember 2005 19.desember for to år siden ble jeg opperert for hjernesvulst (godartet) i høyre tinninglapp. Jeg kom hjem fra sykehuset lille julaften. Da blåmerker "synker" så jeg flott ut i romjula for å si det sånn... Et skaut på hodet, og en diger bandasje over opperasjonssåret som stakk frem under skautet. Og en konge-blåveis, blå og grønn og gul nedover hele høyre side av ansiktet. Mannen min og jeg dro på kjøpe-senteret for å bytte endel julegaver i rom-jula, og plutselig slo det meg at alle sikkert trodde at jeg hadde blitt banka både gul og blå! Sikkert mer sannsynlig det, enn å bli oppert for hjernesvulst! Så jeg lagde en ordentlig forsvarstale oppi hodet mitt hvis noen skulle konfrontere min stakkars mann med slike påstander..., - men det skjedd ikke. Hadde jeg sett en dame med blåveis hadde jeg nok trukket mine slutninger ja... Jeg håper bare at jeg hadde grepet inn hvis jeg hadde visst noen ble misshandlet. Jeg vet at jeg hadde gjort det hadde det vært venninner, mine søstre..., etc. Men en perifer kollega eller nabodama...?
Gjest Isabellas Skrevet 25. desember 2005 #25 Skrevet 25. desember 2005 Menn som slår dama/kona si slår som regel på steder der det ikke vil synes, slik som i hodet/bakhodet, på kroppen osv. Så hvis jeg hadde sett ei med et slikt blåmerke ute, så ville jeg straks tro at hun hadde krasjet med bil eller en annen slags ulykke. For hadde hun blitt slått slik av mannen sin, så hadde han nok aldri latt henne gå ut av døren seende slik ut for da ville naboene forstå hva han hadde gjort.
Gjest lilletroll Skrevet 25. desember 2005 #26 Skrevet 25. desember 2005 Får jeg ei historie om at noen har gått på ei dør, ja, da tenker jeg konemishandling. Hvem går vel på dører i dag...? Men alle kan da falle i skibakken. ← Jeg gikk på en dør for ikke lenge siden VELDIG!! Fikk kjempehakk og kjempeblåveis.....jeg gikk fort.....og traff på kanten.....gjorde vondt..... poenget mitt er at det faktisk er mulig å gå på dører (selv om, ok da, jeg også tenker mitt når jeg hører den forklaringen....)
Gjest Embla s Skrevet 25. desember 2005 #27 Skrevet 25. desember 2005 Jeg ville tenkt "stakkars, hun er sikkert redd alle som ser henne skal tro hun har blitt misshandlet av mannen sin", så hvis hun begynner å bortforklare på en nervøs måte, kan det like gjerne bety at hun er så redd noen feilaktig skal tro hun er misshandlet som at hun faktisk e r misshandlet..
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #28 Skrevet 25. desember 2005 Jeg hadde tenkt at mannen hennes er en drittsekk men har kontroll på alt økonomien osv.
Gjest Isabellas Skrevet 25. desember 2005 #29 Skrevet 25. desember 2005 Hva har det med økonomi å gjøre`?!?!?
Gjest christineemily Skrevet 28. desember 2005 #30 Skrevet 28. desember 2005 Hva har det med økonomi å gjøre`?!?!? ← :klø: Ja, fill me in, jeg lurer også!!!
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2005 #31 Skrevet 29. desember 2005 Hva jeg tenker kommer nok an på kroppsholdningen og oppførselen ellers. Det går faktisk an å få en blåveis uten at man har en drittsekk til partner.
Gjest Gjest_MD_* Skrevet 29. desember 2005 #32 Skrevet 29. desember 2005 Jeg ville lånt meg ei judodrakt og gått på butikken med nesa i sky!
Titti72 Skrevet 29. desember 2005 #33 Skrevet 29. desember 2005 Jeg hadde for noen år siden en kraftig blåveis (eller 1 og 1/2 faktisk). Da var det ikke kult å dra på butikken på mandagen. Min daværende samboer nektet å bli med meg inn, og han ble helt satt ut ang. naboene våre og hvordan han skulle takle å møte dem. Ikke turte han å være "ekstra" kjærlig for da mente han de ville tro at han "smisket" med meg, og ikke ville han være som vanlig tilfelle de "lette" etter bevis og da kunne vi virke sure mot hverandre hvis vi ikke gikk hånd i hånd osv. Dette var noe han grunnet mye på den uke blåveisen forandret farge. Løsningen var at han kastet seg over en nabo vi kjente sånn passe og fortalte historien til han og håpet at så mange som mulig fikk den med seg fra verandaene sine (var om sommeren). At jeg fikk blåveisen av bikkja, og en pinne var det ikke mange som trodde på. Våre nærmeste lo og forstod, men andre gransket meg lenge og spurte meg ut på byen om hvordan det gikk, om jeg hadde det bra osv...
Caramba Skrevet 29. desember 2005 #34 Skrevet 29. desember 2005 En venninde av meg opplevde noe lignende. Hun fikk seg en saftig blåveis ved et oppussingsuhell og måtte til legen. Legen var meget mistenksom og prøvde å fritte henne ut for å høre om det var mannen som hadde slått... Hun benektet jo og forklarte saken, men følte at legen aldri helt trodde henne. Jeg tror jeg ville blitt litt sånn febrilsk ala Lilleulvs venninde hvis jeg fikk meg en blåveis. Jeg ville sikkert fortet meg å forklare alle at det var et uhell så de ikke skulle mistenke den snille mannen min for å slå meg:-)
Far til 2 Skrevet 29. desember 2005 #35 Skrevet 29. desember 2005 Jeg tror det er symptomatisk at en del vil forhåndsdømme situasjonen og si at vedkommende har en voldelig mann. Men jeg vet noen bekjente hadde en vennskaplig dyst som bestod av at mor i huset kilte gubben en tidlig søndags morgen (nygifte gjør så mye rart ). Resultatet var at han kastet seg rundt og traff naturligvis kona med albuen, noe som ga en KJEMPEBLÅVEiS. Hun fikk mange "ledende spørsmål" en periode etter det, men jeg kjenner ingen som er bedre gift enn dem. Og de har ledd godt av episoden sammen i flere år. Det jeg forsøker å si er at fokuset på vold mot kvinner kansje har tatt av en smule og mistet litt bakkekontakt. Jeg sier ikke at det ikke eksisterer, men når flere antyder at det kan være vold i hjemmet påtross av et uskyldig uhell sier det en del om hvordan vi forhåndsdømmer i en del tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå