Gå til innhold

Debatten - eksponering av barn i sosiale medier


pop up bruker

Anbefalte innlegg

I dag går debatten om venstre sitt forslag om med lovforslag om forbud om at foreldre bruker barn i reklame. https://www.nrk.no/fredriksolvang/

Hva tenker dere? 

Enn så lenge, fem minutter inn syns Nyhus foreldrene er overraskende reflektere, og jeg må gi dem kudos for å faktisk stille, selv om jeg syns delingen de driver med er helt forkastelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pompadeur

Folk som legger ut bilde av barna sine på Face, burde bøtelegges for overtredelse av barnets rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var bra poeng fra Monica Nyhus sa at det ikke hjelper å sette en emoji over bildet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får se den i morgen, men overraskende å høre at Nyhus familien stiller. Det er bra noen av de som blir kritisert tør å endelig møte opp. 

Jeg synes venstre sitt forslag er fint, men jeg ønsker egentlig et totalforbud som gjelder alle. Verken offentlige personer eller privatpersoner bør legge ut bilder av barna sine på nett uavhengig om det er for gøy eller blandet med reklame. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin hadde nok gjort en mye bedre figur i Debatten, men spennende å fölge med på. Jeg er imot eksponering av barn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (1 minutt siden):

Synes Iris kom dårlig ut av det, forstår lite av hva hun sier. Veldig rotete.

Tror hun var veldig engasjert og kanskje ikke så medievaner i debatter. Syns hun var flink, men kunne ønske hun kom enda mer til syne med sine argumenter! 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Jeg får se den i morgen, men overraskende å høre at Nyhus familien stiller. Det er bra noen av de som blir kritisert tør å endelig møte opp. 

Jeg synes venstre sitt forslag er fint, men jeg ønsker egentlig et totalforbud som gjelder alle. Verken offentlige personer eller privatpersoner bør legge ut bilder av barna sine på nett uavhengig om det er for gøy eller blandet med reklame. 

Ja, syns der er tøft qt noen stiller. Solvang sa at de hadde spurt mange, men ingen ville stille. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra poenger fra UNICEF!! Syns hun og juristen fra reddbarna sier mye av det somer sagt her 10tusen ganger 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, syns der er tøft qt noen stiller. Solvang sa at de hadde spurt mange, men ingen ville stille. 

Det pleier alltid å være sånn i debattene om influenceryrket dessverre. Jeg håper Nyhus familien kan reflektere litt over sitt inntektsgrunnlag, og jeg er enig med Monica om at det er ikke noe bedre med smiley over ansiktet. Et bilde av barn er et bilde av barn enten det er med ansikt eller ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Så bra poenger fra UNICEF!! Syns hun og juristen fra reddbarna sier mye av det somer sagt her 10tusen ganger 

Tenkte det samme.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plengionika skrev (Akkurat nå):

Ja nå er jeg spent på løvemammaene, disse folka er jeg kritiske til.

De bør ha noen sykt gode argumenter hvis de skal forsvare det de driver med. Grovere barneeksponering finnes ikke. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra med Oudmayer som løfter fram prinsippet om barnets beste. Nei, det hjelper ikke hvor god sak man taler så lenge eksponeringen ikke tjener det spesifikke barnet som eksponeres.

  • Liker 15
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...