Gå til innhold

Aura uten hodepine..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kalevala skrev (8 timer siden):

Ja det kan det, derfor er det viktig å få utredet det. Det starter hos fastlegen. 

Var på legevakten da.. de fant ingenting farlig der og da.. 

Anonymkode: 06b49...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det med ujevne mellomrom. Klarer for min del ikke å se noe mønster i hva som kan trigge det. Har hatt det i ca fire år nå.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nå fikk jeg det igjen.. nå varte det bare i 5 min?? Er det normalt?? Hvor lenge varer dere hos dere?

Mine varer vesentlig kortere, maks ett par minutter

Anonymkode: 0b6c0...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg var veldig plaget med aura da jeg gikk på p-piller. Står i flere pakningsvedlegg at det er bivirkning. 

Anonymkode: 3ae10...dd2

Er det ikke sånn at hvis man har aura så skal man ikke gå på p-piller? 

Anonymkode: f3f0f...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det mange ganger, ofte i forbindelse med stress, men det er en stund siden nå. Det er plagsomt, men forsvinner av seg selv. 

Anonymkode: e080a...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det mye fra jeg var 15. Det som jeg vet er triggere er syklus, stress og skarpt lys, for lite søvn.  Klarer meg med paracet, men blir helt hemmet av flimmersyn og noen få ganger blir det vanskelig å tenke og snakkehvis det er på venstre side. 

Anonymkode: ff84c...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har hatt det mye fra jeg var 15. Det som jeg vet er triggere er syklus, stress og skarpt lys, for lite søvn.  Klarer meg med paracet, men blir helt hemmet av flimmersyn og noen få ganger blir det vanskelig å tenke og snakkehvis det er på venstre side. 

Anonymkode: ff84c...3f8

Uff!Hvor lenge varer det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/12/2023 at 11:44 PM, AnonymBruker said:

Nå fikk jeg det igjen.. nå varte det bare i 5 min?? Er det normalt?? Hvor lenge varer dere hos dere?

Aurafasen kan vare fra 5 til 60 minutter. I sjeldne tilfeller kan det vare lenger. For meg varer det som regel mellom 20 og 40 minutter.

Anonymkode: b74f1...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men veldig sjeldent. Fikk det første gang for 12 år siden, og har opplevd det 5 ganger siden med mange år mellom hver gang. Det utarter seg på nøyaktig samme måte: Først så blir synet litt blury. Klarer ikke å lese tekst eller å se klart. Så vokser dette uklare området i synsfeltet med en vibrerende ytterkant av regnbuefarger. Denne beveger seg ut over synsfeltet til den blir borte. Det hele tar rundt 20 minutter så er det borte. Har aldri hodepine eller noen andre symptomer. Ser ingen klar sammenheng med livsstil heller. 

Søsteren min har alvorlig migrene. Flere ganger i uken med sterk hodepine, kvalme, lysskyhet og noen psykologiske ettervirkninger. Så det må være noe genetisk i bildet. Jeg føler meg heldig som "bare" har øyemigrenen en sjelden gang. 

Når du opplever det daglig så bør du komme deg til undersøkelse, 

Anonymkode: d903d...cff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...