Gå til innhold

Ble rygget/trillet på av bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag da jeg stod parkert på skolen for å hente barnet mitt trillet plutselig bilen foran meg inn i min bil. Jeg ble overrasket først og trodde det satt noen i bilen som rygget og som ikke var oppmerksom. Det første jeg gjorde var å rygge litt selv, var bare en reaksjon og ville unngå bulk. Så trillet jammen meg den andre bilen etter og stoppet i min bil. Da tenkte jeg hva skjer og gikk ut av bilen fordi jeg ville gjøre sjåføren i den andre bilen oppmerksom på dette - jeg tenkte ikke så langt som at bilen sikkert stod tom, men det var den selvsagt. 

Jeg ventet derfor utenfor bilen og ville gjøre oppmerksom på hendelsen. Det må jo ha vært noe galt med håndbrekket her, tenkte jeg, og min bil ble det bulk i.

Da eieren kommer (med sine barn) forklarer jeg situasjonen. Svaret jeg får er: «Nei det var du som kjørte på min bil!» og (fra mannens eldste barn): «Har du bevis?» 🙄

Jeg burde ha sagt: Hadde det vært jeg som kjørte inn i din bil, så hadde jeg vel bare stukket av uten å si noe da om jeg ønsket å skjule det!

Nå ble det bare en diskusjon og fader, jeg ble irritert😛 Av flere grunner takler jeg ikke å bli beskyldt for løgn🙈

Nå ble det ingen stor skade ser det ut til, bulk i bilskiltet og en del revet av, men antagelig ikke noe mer.

Allikevel, jeg har en dårlig periode for tida og dette var bare glasuren på kaka. Det er litt prinsippet også, det går an å være et ordentlig menneske og tilby seg å ordne opp/skrive skademelding evt betale regninga for bilskilt … det ville jeg ha gjort.

Åh, mennesker!!!

Lurer litt på om jeg hadde fått en annen reaksjon fra fyren som eide bilen om jeg selv hadde vært mann…

Anonymkode: dae44...915

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du har kjørt inn i en parkert bil, for så å prøve å klandre føreren av den parkerte bilen. Uten video av hendelsen er det dette som har skjedd. Skaff deg dash-cam.

Anonymkode: adb45...9c1

• Liker 1
Skrevet

For et svar.

Absolutt ikke. Hans bil trillet i min.

Så man må ha dash cam tydeligvis for å kunne bevise ting? 
Jeg er opplært til å gjøre opp for seg om en f.eks er uheldig å kommer borti en annens bil, lager riper bulk eller whatever, men det er tydeligvis ikke slik verden er.

• Liker 2
Skrevet

Forøvrig, om det faktisk var jeg som hadde kjørt inn i hans bil og bulken dessuten var i min bil, hvis jeg bare ønsket å klandre han som du sier, da burde jeg jo heller bare stikke da, ikke forsøke å snakke med han.

Får ikke håpe bilen hans triller på et barn neste gang da, det kan jo skje siden dette var på en skole.

Skrevet

Men kunne man ikke se dette på hvordan bilene sto? Eller var alle parkert hultete bulter?

Anonymkode: de8e5...9dc

Skrevet

Inger vitner el kamera, dessverre påstand mot påstand og hver må dekke sin skade. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kunne man ikke se dette på hvordan bilene sto? Eller var alle parkert hultete bulter?

Anonymkode: de8e5...9dc

Bilene stod slik at hans stod inni min i svak nedoverbakke. Bilene stod på rekke etter hverandre. Jeg pleier alltid å parkere med ganske godt mellomrom mellom, og det gjorde jeg denne gangen også. Så kom plutselig hans bil bakover - jeg trodde jo først han satt inni og rygget og ikke så hva han drev med (hadde også bakrute som var delvis gjeniset). Hans hengefeste som traff min bil og farten var ikke så stor, så ikke store skaden det skal være rett, men som du sier, hvis jeg hadde tenkt litt klarere etter at han beskyldte meg for løgn, så kunne man sikkert også sett merker i isen el noe. Var noen jeg snakket med som nevnte etterpå at det kunne jeg ha sett etter. Men jeg ble litt perpleks av å bli møtt slik jeg ble.

Skrevet
Loke37 skrev (1 time siden):

Inger vitner el kamera, dessverre påstand mot påstand og hver må dekke sin skade. 

Ja, det blir som du sier. Jeg kom på at jeg har foresten et slags bevis, men skaden ble ikke så stor at det føles som noen vits. Mitt eldste barn ringte meg og lurte på om jeg var der for å hente akkurat før det skjedde, og da det begynte å skje så ble jeg overrasket og utbrøt «det er noen som rygger på meg, jeg må legge på nå!». Så hun kan ihvertfall verifisere at jeg sa det - men det ender vel med at dette er en ikke-sak. Synes bare det er ergerlig å bli møtt slik🙈

Skrevet

Skjedde noe lignende ved en vaskehall en gang. Bilen foran rygget rett i meg. Heldigvis var datt bare skiltet av, og ingen bulk. Jeg lo litt av det og orket ikke å ta noe skademelding. Det er sånn som skjer. Hadde dårlig tid også. Limte skiltet på plass igjen.

Hvis bilen din er litt gammel så er det vel like greit å bare la det gå uten å lage noe styr pga det. Tenker du har nok å henge fingrene dine i annet enn å måtte skrive skademelding og slikt.

Anonymkode: b5e29...c45

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skjedde noe lignende ved en vaskehall en gang. Bilen foran rygget rett i meg. Heldigvis var datt bare skiltet av, og ingen bulk. Jeg lo litt av det og orket ikke å ta noe skademelding. Det er sånn som skjer. Hadde dårlig tid også. Limte skiltet på plass igjen.

Hvis bilen din er litt gammel så er det vel like greit å bare la det gå uten å lage noe styr pga det. Tenker du har nok å henge fingrene dine i annet enn å måtte skrive skademelding og slikt.

Anonymkode: b5e29...c45

Tja kanskje, men jeg er i en dårlig periode for tiden og dette ble en ny kjip ting. Men skal la det gå, ikke noe mer å få gjort uansett. Jeg synes og det er ufint av han å beskylde meg for å lyve, og ville ikke møtt noen sånn selv heller. Nei, jeg har relativt ny bil, så har lyst til å ha den bulkfri😅

Skrevet

Da melder du det inn til forsikringsselskapet ditt deretter må han gi en uttalelse  

• Nyttig 1
Skrevet

Skaff deg dashcam, se reddit.com/r/dashcam for et utvalg.

Anonymkode: 3c2f8...b6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tja kanskje, men jeg er i en dårlig periode for tiden og dette ble en ny kjip ting. Men skal la det gå, ikke noe mer å få gjort uansett. Jeg synes og det er ufint av han å beskylde meg for å lyve, og ville ikke møtt noen sånn selv heller. Nei, jeg har relativt ny bil, så har lyst til å ha den bulkfri😅

For det første - dårlig periode eller ikke, de fleste misliker å få parkeringsbulk,og så stikker den ansvarlige av uten å ta ansvar.

Jeg fikk selv en parkeringsbulk på en helt ny bil. Og den var ganske kraftig. Hele hjulbuen måtte utbedres. Så den som hadde ansvaret, må både ha kjent det og sett det på egen bil. Sto parkert i ca 30 minutter, og det kostet meg kr 6000. Hadde jeg tenkt etter, ville jeg gått til vakten på senteret og fått se overvåkingskamera. Men det gjorde jeg altså ikke. For uerfaren til det.

Hvis skaden ikke er så stor, så vil det ikke ha noen hensikt å ta det til forsikringen, for egenandelen blir vel omtrent lik regningen (hadde en mindre bulk en gang, og kostet ca 3000). Og det er vanskelig å få tak i fyren hvis du ikke har registreringsnummer eller navn og tlf nr.

Slikt som dette skjer dessverre. Og slik situasjonen synes å utvikle seg, må du nok bare la det gå. Men for en ufyselig fyr. Og tenk hvordan barna hans kommer til å bli som voksne!

Anonymkode: b3591...5db

Skrevet

Du tok selvsagt bilder av situasjonen som viser at den andre bilen står i en posisjon som er uforenlig med fornuftig parkering? I tillegg stoppen du andre i nærheten og sikret dem som vitner?

Bra! Dette kommer til å gå veien!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det blir som du sier. Jeg kom på at jeg har foresten et slags bevis, men skaden ble ikke så stor at det føles som noen vits. Mitt eldste barn ringte meg og lurte på om jeg var der for å hente akkurat før det skjedde, og da det begynte å skje så ble jeg overrasket og utbrøt «det er noen som rygger på meg, jeg må legge på nå!». Så hun kan ihvertfall verifisere at jeg sa det - men det ender vel med at dette er en ikke-sak. Synes bare det er ergerlig å bli møtt slik🙈

Du kunne bevist det for mannen ved å sette deg inn i bilen din og rygget. Men ja, skjønner godt det er ergerlig å bli møtt sånn! 

• Liker 1
Skrevet

Om den andre sjåføren reelt mente at TS hadde kjørt inn i ham, hvorfor krevde han ikke TS for skadene? I stedet drar han bare fra stedet(og lærer visst barna samme oppførsel). Mest sannsynlig fordi han vet at det er noe galt med håndbrekket/glemte håndbrekk og at det egentlig er hans feil. Men fordi han mangler karakter så stikker han av fremfor å ordne opp etter seg.

Anonymkode: f3d87...c74

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, veldig kjedelig hendelse. Familie regner ikke som habile vitner i trafikkuhell i Norge. Som flere nevner her, dashbordcamera er lurt, kjøp ett som og filmer mens bilen er parkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...