AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Del Skrevet 12. januar 2023 Har en leaf 2013 mod, 11/12 streker, 140 km sommer og 120 km vinter ca. hvor mye vil denne tape seg de neste 5 årene? Jeg finner ingen informasjon om dette, og vanskelig å forstå dette med at en strek er så og så mye %. vet ikke når bilen mistet 1 strek da jeg fikk den for 4 mnd siden. håper noen kan svare Anonymkode: 8fb37...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Del Skrevet 12. januar 2023 Tror ikke det er en generell regel på det. Min 2014 leaf har 10/12 streker, rekkevidde på 126 om sommeren og 90 om vinteren. Ingen forandring på det siden jeg kjøpte den for to år siden. Men jeg har merket at den sliter med å lade helt fullt om vinteren nå, går maks til 98 prosent. Anonymkode: 19d1e...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Del Skrevet 12. januar 2023 Er ingen fasit på det. Kommer veldig an på hvor ofte du lader, hvor lavt du lader ut batteriet, hvor høyt du lader opp batteriet, hvor ofte du hurtiglader osv. Må bare legge til at jeg ikke skjønner hvorfor folk frivillig betaler penger for en 1. gen Leaf, tragisk å ha en bil som har så begrenset rekkevidde og ladehastighet. Anonymkode: c65f1...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må bare legge til at jeg ikke skjønner hvorfor folk frivillig betaler penger for en 1. gen Leaf, tragisk å ha en bil som har så begrenset rekkevidde og ladehastighet. Mitt svar er at jeg visste ikke hvor tragisk det var på forhånd. Jeg burde satt meg mer inn i dette med lading og rekkevidde. Foreløpig går det helt fint til småkjøring, men jeg kommer til å kvitte meg med den før sommeren. Anonymkode: 19d1e...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Del Skrevet 12. januar 2023 Min kompis har en gammel Leaf, den kan nå kjøre ca 30 -40 min på vinteren før den må lades (40-50 km). Helt tragisk opplegg. Anonymkode: 73a28...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 en gammel leaf med rekevidde på 50 km på vinteren selges jo nå til 50 tusen. Det er superkjøp av en bil, hvis du trenger bil til kort pendling til og fra jobb, og kan lade hver dag enten hjemme eller på jobb. Bilen blir jo omtrent gratis i bruk, og er billig i innkjøp. Så nei, absolutt ikke dumt. Anonymkode: 59990...807 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 12. januar 2023 #7 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ingen fasit på det. Kommer veldig an på hvor ofte du lader, hvor lavt du lader ut batteriet, hvor høyt du lader opp batteriet, hvor ofte du hurtiglader osv. Må bare legge til at jeg ikke skjønner hvorfor folk frivillig betaler penger for en 1. gen Leaf, tragisk å ha en bil som har så begrenset rekkevidde og ladehastighet. Anonymkode: c65f1...e84 Om du bare skal frem og tilbake til jobb og butikk så er jo det å kunne cashe ut en eldre Leaf det beste kjøpet du kan gjøre. Da pendler du i praksis gratis til jobb kontra å ha en fossilbil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 12. januar 2023 #8 Del Skrevet 12. januar 2023 Du kan jo fint rekne på kapasiteten ved lading for å få eit meir nøyaktig tal. Vår Leaf har gått frå 24 kWh til 17 kWh ved 100%. Den har 11 av 12 strekar, så dei er ikkje noko særlig å stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Del Skrevet 12. januar 2023 Gud skrev (32 minutter siden): Du kan jo fint rekne på kapasiteten ved lading for å få eit meir nøyaktig tal. Vår Leaf har gått frå 24 kWh til 17 kWh ved 100%. Den har 11 av 12 strekar, så dei er ikkje noko særlig å stole på. Så da har din feks tapt seg 0,7% i året om jeg tenker riktig? hvor finner jeg ut hvor mye kwh den tar fra 0-100? Jeg går aldri ned i 0 før jeg lader. vist den har tapt 1 strek på nesten 10 år, så vil det jo ta lang tid før neste strek forsvinner? Eller tar jeg helt feil? Anonymkode: 8fb37...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det er en generell regel på det. Min 2014 leaf har 10/12 streker, rekkevidde på 126 om sommeren og 90 om vinteren. Ingen forandring på det siden jeg kjøpte den for to år siden. Men jeg har merket at den sliter med å lade helt fullt om vinteren nå, går maks til 98 prosent. Anonymkode: 19d1e...0d6 Såpass ja. Hvor langt er din kjørt? min er kjørt 159.000 ca. så din har jo tapt mer enn min. men er bra den ikke har tapt seg mer. Da skal jeg vertfall klare å ha den i 5 år om jeg er heldig. bruker den mest bare til fra barnehage og butikk. Noen ganger litt lengre turer men ikke ofte. Vurderte litt å kjøpe drivstoff bil men tror ikke det er nødvendig og vet ikke om jeg tørr mtp prisene på alt. men hadde vært godt å slippe den rekkeviddeangsten på lengre turer. Anonymkode: 8fb37...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 12. januar 2023 #11 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da har din feks tapt seg 0,7% i året om jeg tenker riktig? hvor finner jeg ut hvor mye kwh den tar fra 0-100? Jeg går aldri ned i 0 før jeg lader. vist den har tapt 1 strek på nesten 10 år, så vil det jo ta lang tid før neste strek forsvinner? Eller tar jeg helt feil? Anonymkode: 8fb37...b3d Hurtigladestasjoner viser både prosentpoeng og kWh. Då er det greit å rekne seg fram til kva 100% er. Håper eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå