Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (På 12.1.2023 den 14.11):

Det som er veldig vesentlig her, er hvordan barnefaren er.

Du skriver at språk er et problem, og da går jeg utifra at han er utenlandsk.

Er han en god person? Kommer han til å lage problemer? Er du komfortabel med å sende barnet til han på samvær? For det har han rett på.

Hvilken religion har far? Vil han eller hans familie legge seg opp i oppdragelsen og/eller prøve å påvirke/indoktrinere barnet når det kommer til kultur/religion? Kan det komme store diskusjoner hvis det viser seg at det er en jente? (Tenker på pubertet, oppførsel, religion, regler).

Jeg hadde aldri i livet fått barnet hvis det innebar en evig kamp med barnefar/hans familie angående oppdragelse/samvær. Det hadde vært mitt mareritt.

Dette var mine tanker også. Det kan rett og slett bli et større problem om han blander seg enn om han er over alle hauger. Og i og med at TS drar fram språkproblemer så høres det ut som om hun ikke kjenner han spesielt godt. Hun aner altså ikke hva slags verdier han eller familien hans har.

Det hadde vært mitt ultimate mareritt også å bli pålagt av en dommer til å sende et lite barn på samvær til en person jeg ikke stolte på.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Dette var mine tanker også. Det kan rett og slett bli et større problem om han blander seg enn om han er over alle hauger. Og i og med at TS drar fram språkproblemer så høres det ut som om hun ikke kjenner han spesielt godt. Hun aner altså ikke hva slags verdier han eller familien hans har.

Det hadde vært mitt ultimate mareritt også å bli pålagt av en dommer til å sende et lite barn på samvær til en person jeg ikke stolte på.

Det er derfor man registrerer seg som eneforsørger og så får han evt gå i retten hvis han mener han skal ha samvær alene. Det tror jeg ikke dommer går med på når han finner ut hun ikke vet hvem han er. Da blir det overvåket samvær. Barna skal være der dem føler seg trygg. Han må uansett ha samvær rundt moren i begynnelsen i noen år å bli kjent. Sånn er det ifølge regelverket når mor ikke kjenner far! Ei veninne var i samme situasjon der hun ikke hadde kjent eller hatt kontakt med far, plutselig skulle han ha samvær alene med ungen etter 3 år . Det kom ikke på tale om! Man sender ikke barn avgårde med fremmede.

Anonymkode: 68fc8...a25

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er derfor man registrerer seg som eneforsørger og så får han evt gå i retten hvis han mener han skal ha samvær alene. Det tror jeg ikke dommer går med på når han finner ut hun ikke vet hvem han er. Da blir det overvåket samvær. Barna skal være der dem føler seg trygg. Han må uansett ha samvær rundt moren i begynnelsen i noen år å bli kjent. Sånn er det ifølge regelverket når mor ikke kjenner far! Ei veninne var i samme situasjon der hun ikke hadde kjent eller hatt kontakt med far, plutselig skulle han ha samvær alene med ungen etter 3 år . Det kom ikke på tale om! Man sender ikke barn avgårde med fremmede.

Hvis TS velger å ta abort og heller få barn med en mann som ikke drar mor for retten så slipper de det styret. 

Virker som det er så lettvindt for mange her, det er bare å få barnet. Det er så mange som hjelper til, og alle elsker jo barnet sitt med en gang det er født og angst ... neida, det er ikke noe å tenke på. Barselgrupper og venninner og bla bla bla. 

Når man har angst og er livredd og barnefaren er vanskelig å samarbeide med og det er språkproblemer ... ser ikke for meg at det er særlig til gunst for et barn. Man MÅ ikke hoppe ut i alt av problemer hvis man kan unngå det. 

Anonymkode: 752fb...7d9

• Liker 2
Skrevet

Er det en mann du ønsker å få barn med? Tror du han blir en god far?

Husk at du potensielt må dele barnet 50% med denne mannen de neste 20 årene og du tvinges til å ha kontakt med denne mannen resten av livet. 

Hvis mannen ikke var en egnet far hadde jeg definitivt tatt abort. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ditt valg. Å alle unødvendige kommentarer trenger vel ikke å skrives. Jenta er fortvila å spør om råd ikke negative ting som gjør det enda værre. Lykke til♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle barn uansett alder er LIKE mye verdt om man er for abort eller ikke!♥️ Hvorfor snakke så stygt om et barn dom er i himmelen.

Nei. Et foster er ikke et barn og overhode ikke like mye verdt som fødte barn.

Anonymkode: b9af1...362

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at så mange støtter at ts skal beholde.

Tenker noen av dere på barnet her??

Hvorfor skal man på død og liv få barn med noen som ikke ønsker barn, noen man ikke kjenner. Hvordan blir oppveksten til barnet da? 

Skal man med viten og vilje sette et barn til verden som kanskje ikke kommer til å ha kontakt med far/bli avvist eller lignende. Hva gjør det med et barn?

Ikke kom med det surret om at "det er et liv"

Ønsker man ikke så sant det er mulig å gi barnet sitt de beste forutsetninger i livet. Det gjør man jo bevisst ikke her.

Anonymkode: 9ca3a...5b9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva mener du at det er vanskelig å kommunisere med barnefar pga språk? Er det trolling og er du en av de som driver og fyrer opp under fremmedhat her inne? Mulig jeg misforstår

Anonymkode: cc949...61f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du at det er vanskelig å kommunisere med barnefar pga språk? Er det trolling og er du en av de som driver og fyrer opp under fremmedhat her inne? Mulig jeg misforstår

Jeg mistenker at det er trolling siden det ikke brukes kondom og er med en som kommer fra et land hvor det kanskje er farligere sykdommer enn det som er vanlig i Norge. Vanskelig å ta det seriøst

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mistenker at det er trolling siden det ikke brukes kondom og er med en som kommer fra et land hvor det kanskje er farligere sykdommer enn det som er vanlig i Norge. Vanskelig å ta det seriøst

Skjerp deg a, antar at personen muligens kommer fra et land hvor det er farligere sykdommer. Dette er hverdagsrasisme. Selv om du kanskje ikke er klar over det selv, så bør du virkelig tenke over hvordan du uttrykker deg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det samme kan man si om noen i narkose

Anonymkode: 110cb...550

Eh, nei. Folk i narkose drømmer og har i aller høyeste grad en fungerende hjerne. Det har ikke et embryo på 8 uker.

Anonymkode: 59801...b32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal man på død og liv få barn med noen som ikke ønsker barn, noen man ikke kjenner. Hvordan blir oppveksten til barnet da? 

Skal man med viten og vilje sette et barn til verden som kanskje ikke kommer til å ha kontakt med far/bli avvist eller lignende. Hva gjør det med et barn?

Ønsker man ikke så sant det er mulig å gi barnet sitt de beste forutsetninger i livet. Det gjør man jo bevisst ikke her.

Jeg er helt enig med deg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Alle barn uansett alder er LIKE mye verdt om man er for abort eller ikke!♥️ Hvorfor snakke så stygt om et barn dom er i himmelen.

I himmelen? Hvis vi først skal dra inn religiøse vrangforestillinger vil vel det aborterte fosteret i så fall havne i skjærsilden siden det ikke er døpt. 

Ts, jeg anbefaler deg å ta abort. Du har mange fruktbare år igjen. Finn en mann som ønsker seg barn, eller bli gravid på en ONS i utlandet med en du aldri ser igjen så du i det minste slipper å forholde deg til en kranglete fyr som plutselig begynner p blande seg og kreve samvær etc og fucke opp all oppdragelse.

Anonymkode: 275fe...a2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi kg-mafiaen et imot abort og mener at et foster skal beholdes uansett hva bare fordi mor vil det selv. Er så forbanna egoistisk. De sier et foster er like mye verdt som alle oss andre, hvorfor skal de da fødes om de ikke får gode liv??

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Fordi kg-mafiaen et imot abort og mener at et foster skal beholdes uansett hva bare fordi mor vil det selv. Er så forbanna egoistisk. De sier et foster er like mye verdt som alle oss andre, hvorfor skal de da fødes om de ikke får gode liv??

I andre tråder på KG så sier første person at "du må for all del ta abort, du kan ikke ta vare på et barn" og da henger resten seg på.

Virker som det er første taler (eller andre eller tredje, kommer litt an på om noen skriver med brukernavn eller ikke) som bestemmer tonen i resten av tråden. Og da drukner resten enten i krangling med hverandre eller avsporinger. 

Har TS vært innom i det siste for å si hva hun tenker nå når hun har fått flere synspunkter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, abortpresset her inne er enormt. Spiller ingen rolle om mor vil beholde eller ei, her er det ikke støtte til selvbestemt abort, Nei hvis far som ikke brukte prevensjon ikke vil ha barn, nåde mor om hun vil....

• Liker 3
Skrevet
Topsi skrev (4 timer siden):

Nei, abortpresset her inne er enormt. Spiller ingen rolle om mor vil beholde eller ei, her er det ikke støtte til selvbestemt abort, Nei hvis far som ikke brukte prevensjon ikke vil ha barn, nåde mor om hun vil....

Hvorfor er det slik at mors ønsker skal trumfe alt og alle uansett hvor mye det går utover andre? I dette tilfellet et barn. Jeg vet ikke om du har et godt forhold til faren din eller ikke, men én ting skal jeg love deg: å være uønsket av sin egen far gjør vondt. Veldig vondt. Veldig mange barn og voksne sliter psykisk på grunn av det. Flere jeg kjenner driver på med narkotika og har tatt sitt eget liv på grunn av det. Da hjelper ikke «mamma ville ha meg koste hva det koste vil.» 

Skrevet

Hadde jeg vært 32 år og ønska meg barn så hadde jeg ikke tatt abort.
Det går helt fint å gjøre dette alene ❤️ 
Alle gravide risikerer å bli alene, og halvparten av oss foreldre blir det. Vi klarer oss fint!
Se på det som en restart.

Skrevet
21 minutter siden, Andro said:

Hadde jeg vært 32 år og ønska meg barn så hadde jeg ikke tatt abort.
Det går helt fint å gjøre dette alene ❤️ 
Alle gravide risikerer å bli alene, og halvparten av oss foreldre blir det. Vi klarer oss fint!
Se på det som en restart.

At mor klarer seg fint ja, men HVA MED BARNET?????

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det slik at mors ønsker skal trumfe alt og alle uansett hvor mye det går utover andre? I dette tilfellet et barn. Jeg vet ikke om du har et godt forhold til faren din eller ikke, men én ting skal jeg love deg: å være uønsket av sin egen far gjør vondt. Veldig vondt. Veldig mange barn og voksne sliter psykisk på grunn av det. Flere jeg kjenner driver på med narkotika og har tatt sitt eget liv på grunn av det. Da hjelper ikke «mamma ville ha meg koste hva det koste vil.» 

Snakk om å være delusional. Dette er ikke sant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...