AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #61 Skrevet 14. januar 2023 Anbefaler abort kun til de som er 100% sikker på at det er nettopp det de ønsker. Dersom du har den minste tvil, bør du beholde. Men det er kun du som bør ta avgjørelsen, og ikke basert på det vi andre skriver her egentlig. En abort er en stor psykisk påkjenning, og dersom du etterpå kjenner et snev av anger vil det kunne følge deg resten av livet - og du får det aldri ugjort. Bare en liten headsup. Et barn vil man "aldri" angre på. Selvfølgelig vil det være perioder der man er fullstendig utslitt og lure på om dette virkelig var det rette valget, men alt i alt vil du nok aldri ønske barnet ditt vekk dersom du først har født det. At du leier leilighet er ikke relevant. Barnet trenger omsorg, kjærlighet, veiledning, en trygg havn osv. Kan du gi dette, så er det nok. Det materialistiske i livet er ikke avgjørende. Så, om du vil, så hopp i det. Få barnet og lag deg et fantastisk liv med dere to. Anonymkode: 98006...cd9 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #62 Skrevet 14. januar 2023 Jeg er i samme situasjon. Ønsker egentlig ta abort samtidig som jeg kjenner at årene tikker fra meg.. så usikkee Anonymkode: 64762...6ee
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #63 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Please, ikke kom med det der religisøe konservative dritten. Det er ikke et barn, det er et embryo. Slapp helt av. Anonymkode: 9ca3a...5b9 Handler ikke om religion, men om vitenskapelige fakta, abort i uke 8 tar livet av et menneske med et hjerte som slår Anonymkode: 110cb...550
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #64 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei, det blir abortert. Ingen barn skal dø, men noen fostrer burde ikke få utvikle seg videre. Trenger ikke å legge mer følelser i det enn nødvendig. Anonymkode: b9af1...362 Eufemismer endrer ikke fakta Anonymkode: 110cb...550
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #65 Skrevet 15. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Handler ikke om religion, men om vitenskapelige fakta, abort i uke 8 tar livet av et menneske med et hjerte som slår Anonymkode: 110cb...550 Bla bla Anonymkode: 9ca3a...5b9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #66 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Handler ikke om religion, men om vitenskapelige fakta, abort i uke 8 tar livet av et menneske med et hjerte som slår Anonymkode: 110cb...550 Hjertet er bare en muskel. Et foster har ingen tanker eller følelser. De bryr seg ikke om de blir fjernet eller ikke. Anonymkode: b9af1...362 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #67 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjertet er bare en muskel. Et foster har ingen tanker eller følelser. De bryr seg ikke om de blir fjernet eller ikke. Anonymkode: b9af1...362 Det samme kan man si om noen i narkose Anonymkode: 110cb...550
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #68 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det samme kan man si om noen i narkose Anonymkode: 110cb...550 Og fosteret har hele livet foran seg Anonymkode: 110cb...550
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #69 Skrevet 15. januar 2023 Og flør spørsmålet kommer, ja jeg sammenligner et menneske med hele livet foran seg med mindre det aktivt blir tatt livet av, med et menneske i koma med kanskje halve livet bak seg, som ingen snakker om å ta livet av Anonymkode: 110cb...550
Theresecsk Skrevet 15. januar 2023 #70 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 13.29): Jeg føler meg lost. Jeg er 32 år (nettopp fylt) og gravid i uke 8. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hva jeg vil få ut av dette innlegget heller, om jeg bare ønsker å lufte tankene eller om jeg ønsker råd. Jeg har kun to ting på listen for å beholde, og det er at jeg har lenge hatt et ønske om barn og at jeg er nå over 30 år. Har ikke barn fra før av. Tingene på listen for abort er at jeg er livredd, jeg har fått skikkelig angst, jeg er alene, barnefaren ønsker ikke dette, det er vanskelig å kommunisere med barnefar pga språk, jeg mister friheten (pga jeg er alene), jeg har jobb (trives ikke med jobben, kun miljøet) og bil, men bor kun i leieleilighet, har en helt OK økonomi. Jeg hater det å være gravid. Jeg ønsker ikke å gjøre dette alene, og det er det som skremmer meg så. Helt siden jeg var 13-14 år har jeg alltid sagt at jeg ønsket å adoptere, det hadde jeg glemt litt, men kommet på det igjen nå. Har bedt om time til abort, men jeg er jo ikke 100% sikker. Hadde det ikke vært for alderen min hadde valget vært mye lettere. Jeg har jo fortsatt tid før jeg blir for gammel, har jeg ikke?!.. (Vennligst ingen stygge og nedlatende kommentarer) Anonymkode: b2e74...4fe Hei💞dette er ett vanskelig valg for deg skjønner jeg å det er ingen valg som er enkelt å ta abort eller ikke, begge deles føles nok feil for deg nå. Jeg har vært med på abort selv men pga noe annet å for meg var det rett valg. Jeg har 2 barn (gikk fra barnefar da minste ble født) klarte meg helt fint alene med 2 selvom det var slitsomt var det bedre enn å være i ett ulykkelig forhold. Idag er det 8 år siden, jeg er idag gift å lykkelig med ny mann. Jeg var 28 år hadde ønsket barn hele livet å ble gravid veldig fort med barnefar (var innom tanken på abort) da jeg ikke visste om dette ville bli ett forhold eller ikke den gang. Men jeg klarte ikke det, å det er jeg veldig glad for idag, ble gravid med lillebror da førstemann var 5 mnd. Å allerede da visste jeg 30 år gammel den gang at jeg ville bli alenemor da forholdet ikke funka. Å ta abort er ikke ett lett valg å uansett hvem du spør er det bare deg som avgjør det. Men jeg tenker på alderen din, om du har leil å jobb holder det, du blir den beste mamman du kan bli med eller uten en far å du kan bli lykkelig med en annen som vil elske barnet ditt som han elsker deg. Om du er over 30 å ønsker barn burdte du ikke ta abort, det er en ting du alltid vil tenke på (i allefall di fleste glemmer aldri) jeg har vært mellom det samme men mitt ønske var jo å bli mor, for meg er det det mest fantastiske som har skjedd i mitt liv å du vil aldri elske ett menneske mer enn ditt barn♥️Man forandrer seg med tiden å kroppen å hode blir liksom klar for å bli mor, rart men sant. Å du mister ikke friheten din:) jeg levde selvom jeg var alene (levde mtp dro på jobb, hadde alltid barna med til venninner, dro på trening, gjorde mye) men byen osv var jeg ferdig med:) det er også stor risiko at fertiliteten blir mindre i midten av 30 årene. Håper du finner ut av det, du er ikke alene om å være mellom dette, håper du finner det ut♥️Men fra meg vil jeg si at du vil aldri angre om du beholder det, men du vil angre om du ikke gjør♥️Klem fra lykkelig mamma til 2 gutter på 8 og 9 år♥️♥️♥️På 38 år som vil ha nr 3😂 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #71 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det samme kan man si om noen i narkose Anonymkode: 110cb...550 Å herregud, du ser virkelig ikke en forskjell? Er det rart gjennomsnitts-IQen i Norge går ned… Anonymkode: b9af1...362 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #72 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Å herregud, du ser virkelig ikke en forskjell? Er det rart gjennomsnitts-IQen i Norge går ned… Anonymkode: b9af1...362 Jo, som sagt så snakker vi om et menneske i narkose som en med halve livet bak seg, mens fosteret har hele livet foran seg. Man er ikke mindre verdt fordi man er på et tidligere utviklingsstadium Anonymkode: 110cb...550
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #73 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 13.29): Jeg føler meg lost. Jeg er 32 år (nettopp fylt) og gravid i uke 8. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hva jeg vil få ut av dette innlegget heller, om jeg bare ønsker å lufte tankene eller om jeg ønsker råd. Jeg har kun to ting på listen for å beholde, og det er at jeg har lenge hatt et ønske om barn og at jeg er nå over 30 år. Har ikke barn fra før av. Tingene på listen for abort er at jeg er livredd, jeg har fått skikkelig angst, jeg er alene, barnefaren ønsker ikke dette, det er vanskelig å kommunisere med barnefar pga språk, jeg mister friheten (pga jeg er alene), jeg har jobb (trives ikke med jobben, kun miljøet) og bil, men bor kun i leieleilighet, har en helt OK økonomi. Jeg hater det å være gravid. Jeg ønsker ikke å gjøre dette alene, og det er det som skremmer meg så. Helt siden jeg var 13-14 år har jeg alltid sagt at jeg ønsket å adoptere, det hadde jeg glemt litt, men kommet på det igjen nå. Har bedt om time til abort, men jeg er jo ikke 100% sikker. Hadde det ikke vært for alderen min hadde valget vært mye lettere. Jeg har jo fortsatt tid før jeg blir for gammel, har jeg ikke?!.. (Vennligst ingen stygge og nedlatende kommentarer) Anonymkode: b2e74...4fe Ikke ta abort, du klarer dette, du kommer til å få treffe mange andre mammaer både i barselgruppe på helsestasjonen, i barselgrupper på facebook og i forbindelse med både barnehage og skole. Hvis du drømmer om en baby og du kan få det til så go for it. Ikke la litt nerver stoppe deg. Jeg kan fortelle deg at ALLE blir litt nervøse når de er gravid, det går fint. Det blir nok et skjønt lite nurk ❤️❤️❤️ Anonymkode: ae802...871 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #74 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 14.09): Ja, jeg ser mange fine kommentarer her på KG nå, som hjelper meg på den retningen faktisk. Men det er utrolig vanskelig. Ja, jeg har mamma og stefaren min her, så det er hjelp og støtte i dem. Anonymkode: b2e74...4fe Jeg er alenemamma og det var enklere enn jeg trodde🥰 Anonymkode: 68fc8...a25 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #75 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 14.03): Fine råd her, takk ❤️ Nei, barn er ikke en klamp rundt foten, men det stopper alikevel en del for ting når man er alene enn om man hadde vært to. Anonymkode: b2e74...4fe You can do it ❤️ Husk at venninner, søsken og annen familie kan være like så god støtte som en partner. Anonymkode: ae802...871 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #76 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, som sagt så snakker vi om et menneske i narkose som en med halve livet bak seg, mens fosteret har hele livet foran seg. Man er ikke mindre verdt fordi man er på et tidligere utviklingsstadium Anonymkode: 110cb...550 Jo, et foster er veldig mye mindre verdt enn et født menneske. Hadde du reddet et foster i uke 8 over en baby? En 2-åring? En 20-åring? Anonymkode: b9af1...362 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #77 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 21.02): Min første tanke og magefølelse er at du bør beholde! Fordi du ikke er 100% sikker på abort. Man angrer ikke på et barn, men men kan angre seg syk på en abort. Vanskelig kan det bli - ja. Men du angrer jo ikke når den lille babyen er der. Jeg tenker at en god tommelfingerregel er å bare ta abort hvis man føler at det er HELT riktig (eller helt nødvendig, pga helse, livssituasjon e.l.) Det er ikke en ideell situasjon du er i. Men det er tøft å få barn uansett. Jeg var som deg, 30 + og uplanlagt gravid i et dødfødt forhold. Beholdt, og ELSKER livet med ungen min. Mine venner som har gjort alt "riktig", valgt den rette mannen, giftet seg, planlagt hvert svangerskap: de er like slitne, lei av mannen, skilt eller på god vei til å bli det, osv. Ingen har perfekte liv! Men babyen din, den blir perfekt den! Anonymkode: c8dec...2e1 ❤️ Anonymkode: ae802...871
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #78 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, et foster er veldig mye mindre verdt enn et født menneske. Hadde du reddet et foster i uke 8 over en baby? En 2-åring? En 20-åring? Anonymkode: b9af1...362 Alle barn uansett alder er LIKE mye verdt om man er for abort eller ikke!♥️ Hvorfor snakke så stygt om et barn dom er i himmelen. Anonymkode: 68fc8...a25 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #79 Skrevet 15. januar 2023 Ts. Jeg håper vi får vite hva du har tenkt å gjøre 🥰 Anonymkode: 68fc8...a25 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #80 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): You can do it ❤️ Husk at venninner, søsken og annen familie kan være like så god støtte som en partner. Anonymkode: ae802...871 Selv om jeg er alenemamma stiller familie like mye opp kanskje mer enn det far hadde gjort. Jeg får mye tid til å slappe av å ta igjenn søvn!😄 Man må bare la di få ta litt over🤭 både min far min mor og besteforeldre maser om å få passe han å avlaste meg gele tiden! Anonymkode: 68fc8...a25 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå