Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg lost. Jeg er 32 år (nettopp fylt) og gravid i uke 8. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hva jeg vil få ut av dette innlegget heller, om jeg bare ønsker å lufte tankene eller om jeg ønsker råd. 

Jeg har kun to ting på listen for å beholde, og det er at jeg har lenge hatt et ønske om barn og at jeg er nå over 30 år. Har ikke barn fra før av.

Tingene på listen for abort er at jeg er livredd, jeg har fått skikkelig angst, jeg er alene, barnefaren ønsker ikke dette, det er vanskelig å kommunisere med barnefar pga språk, jeg mister friheten (pga jeg er alene), jeg har jobb (trives ikke med jobben, kun miljøet) og bil, men bor kun i leieleilighet, har en helt OK økonomi. Jeg hater det å være gravid. Jeg ønsker ikke å gjøre dette alene, og det er det som skremmer meg så. 
Helt siden jeg var 13-14 år har jeg alltid sagt at jeg ønsket å adoptere, det hadde jeg glemt litt, men kommet på det igjen nå. 

Har bedt om time til abort, men jeg er jo ikke 100% sikker. Hadde det ikke vært for alderen min hadde valget vært mye lettere. 

Jeg har jo fortsatt tid før jeg blir for gammel, har jeg ikke?!.. 

(Vennligst ingen stygge og nedlatende kommentarer)

Anonymkode: b2e74...4fe

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fortsatt masse tid. Det høres ut som du går en tøff tid i møte når du i utgangspunktet ikke har lyst på barn og ikke har den støtten du ønsker rundt deg. Ikke gjør det vanskeligere for deg selv. Ta abort, og få barn på et senere tidspunkt. Da kan du også vurdere adopsjon/foster hjem hvis du heller ønsker det. 

Skrevet
ATLAS6 skrev (1 minutt siden):

Du har fortsatt masse tid. Det høres ut som du går en tøff tid i møte når du i utgangspunktet ikke har lyst på barn og ikke har den støtten du ønsker rundt deg. Ikke gjør det vanskeligere for deg selv. Ta abort, og få barn på et senere tidspunkt. Da kan du også vurdere adopsjon/foster hjem hvis du heller ønsker det. 

Hun skriver jo tvert i mot at hun lenge har hatt lyst på barn!

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Ta kontakt med Amathea og snakk med noen der. Ellers er sykepleierne på sykehuset gode å snakke med og de har ofte satt av tid til en god prat.

Anonymkode: 73ab7...e80

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Hun skriver jo tvert i mot at hun lenge har hatt lyst på barn!

Formulerte meg dårlig. Hun ønsker jo ikke å gå gravid og ønsker å adoptere. 

Skrevet

Behold barnet. Du kan ikke vite at du faktisk blir gravid senere. 

Adopsjon kan du dessverre bare se bort fra. Det er lange ventelister for å få adoptere. Selv for gifte er det omtrent umulig, og for enslige er det bare en teoretisk mulighet.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde det vært meg i din situasjon hadde jeg nok tatt abort. Jeg hadde vurdert hvordan det hadde blitt både for meg og det evt. barnet. Jeg hadde ikke ønsket et barn med meg som mor om det var så kaotisk og angstfylt.

Er ikke sikkert du har mulighet for å bli gravid igjen, men du har i hvert fall haugevis med tid om du skal adoptere etterhvert. 

Håper at du uansett hva folk på KG skriver at du faller på et valg som er bra for deg. Støtter forslaget om å snakke med Amathea. 

Anonymkode: 752fb...7d9

• Liker 3
Skrevet

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Behold barnet. Du kan ikke vite at du faktisk blir gravid senere. 

Adopsjon kan du dessverre bare se bort fra. Det er lange ventelister for å få adoptere. Selv for gifte er det omtrent umulig, og for enslige er det bare en teoretisk mulighet.

Enig. Det er absolutt ingen sjanse for å rekke å adoptere når man er 32 år og ikke engang partner. 

Hva mener du med "bare leilighet"? Mange barn vokser opp i leilighet og det er da ikke noe problem. 

Anonymkode: 59801...b32

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke tatt abort eet er vanskelig for mangen å bli gravid etter 40. Jeg fikk barn da jeg var 28 og kan ikke tenke meg å ha nok energi til å oppdra et barn i 18 år etter 35! Ta en ultralyd time så ser du hva du vil etterpå set annbefaler jeg deg♥️

Anonymkode: 68fc8...a25

• Nyttig 2
Skrevet

Tusen takk, jeg skal absolutt ta kontakt med Amathea. Har ikke hørt om dem før, så takk for tips der ❤️

• Hjerte 3
Skrevet

Tror at dersom du har et ønske om barn, er det fort at du vil angre på en abort som 32 åring. 

Du har resten av livet på deg til å finne en god mann, men ikke så mange år til å få barn..

Men du må ta den avgjørelsen selv. Det er bare du som vet hva du vil leve best med. 

Anonymkode: c1f45...297

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Det er absolutt ingen sjanse for å rekke å adoptere når man er 32 år og ikke engang partner. 

Hva mener du med "bare leilighet"? Mange barn vokser opp i leilighet og det er da ikke noe problem. 

Anonymkode: 59801...b32

Bare leieleilighet, altså, jeg bare leier, eier ikke selv.

Skrevet

Husk det at når du ser barnet ditt kommer du til å elske det over alt på jord og bli lei deg av tanken på hvis du adopterte det vekk. Jeg tok abort fordi livsomstendighetene mine ikke var perfekt, angrer veldig! Jeg har innsett det at det er ikke penger og materielle som oppfostret et lykkelig barn, det er hvor mye kjærlighet du viser!  Jeg har en på 6 måneder nå å synes alt er så mye koseligere føler jeg mestrer noe stort! Større enn hva alle som har en krevende jobb gjør.🥰

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Husk det at når du ser barnet ditt kommer du til å elske det over alt på jord og bli lei deg av tanken på hvis du adopterte det vekk. Jeg tok abort fordi livsomstendighetene mine ikke var perfekt, angrer veldig! Jeg har innsett det at det er ikke penger og materielle som oppfostret et lykkelig barn, det er hvor mye kjærlighet du viser!  Jeg har en på 6 måneder nå å synes alt er så mye koseligere føler jeg mestrer noe stort! Større enn hva alle som har en krevende jobb gjør.🥰

Må bare nevne det jeg eier leier en leilighet på 45 kv m selv. Ikke noe problem! Gjør fint å koselig. Så lenge man har varme og tak over hodet er det bra nok.

Skrevet

Vil du ha flere en et barn?

Skrevet

Behold barnet , du klarer helt fint å være alenemor .
Hvis du ikke har mange venner , så er det gode muligheter til å treffe nye venner gjennom svangerskapet når du er på kontroller eller med i en barselgruppe.  Kanskje barnet ditt får seg en livslang bestevenn allerede som nyfødt :)
Du mister ikke friheten din . Tenker du at barn er en klamp rundt foten  ?? 

Du har nå muligheten til å skape din egen familie og ha mennesker rundt deg ettersom du eldes, som du kan kose deg med og gledes over .  Tenk litt over hva barnet ditt kan bli hvis han eller hun får lov til å beholde livet sitt, hvilken personlighet , hvilket utseende , hvilke hobbyer de vil drive med, slike ting.

Du er over 30 år , det er virkelig ikke for tidlig å få et barn . Det er masse hjelp og  støtte å få når man har barn, så du kommer til å klare deg helt fint .  Det er på tide å bli voksen nå , kjære deg 💌

Anonymkode: e9966...79a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil du ha flere en et barn?

Det er ikke noe jeg har tenkt så mye på, 1-3 stk har vært det jeg har sagt oppigjennom. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er sant, veldig gode ord her. ❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Behold barnet , du klarer helt fint å være alenemor .
Hvis du ikke har mange venner , så er det gode muligheter til å treffe nye venner gjennom svangerskapet når du er på kontroller eller med i en barselgruppe.  Kanskje barnet ditt får seg en livslang bestevenn allerede som nyfødt :)
Du mister ikke friheten din . Tenker du at barn er en klamp rundt foten  ?? 

Du har nå muligheten til å skape din egen familie og ha mennesker rundt deg ettersom du eldes, som du kan kose deg med og gledes over .  Tenk litt over hva barnet ditt kan bli hvis han eller hun får lov til å beholde livet sitt, hvilken personlighet , hvilket utseende , hvilke hobbyer de vil drive med, slike ting.

Du er over 30 år , det er virkelig ikke for tidlig å få et barn . Det er masse hjelp og  støtte å få når man har barn, så du kommer til å klare deg helt fint .  Det er på tide å bli voksen nå , kjære deg 💌

Anonymkode: e9966...79a

Fine råd her, takk ❤️ 

Nei, barn er ikke en klamp rundt foten, men det stopper alikevel en del for ting når man er alene enn om man hadde vært to. 

Skrevet

Synes du har gode grunner for å beholde. Du har alltid ønsket barn. Jobb osv er jo sånn du enkelt kan endre på. Angst- det kan du gjøre noe med. Men du bør ha noe støtte om du gjør det alene. Har du familie i nærheten?

Anonymkode: bb2f7...8d1

Skrevet

Synes du har gode grunner for å beholde. Du har alltid ønsket barn. Jobb osv er jo sånn du enkelt kan endre på. Angst- det kan du gjøre noe med. Men du bør ha noe støtte om du gjør det alene. Har du familie i nærheten?

Anonymkode: bb2f7...8d1

Ja, jeg ser mange fine kommentarer her på KG nå, som hjelper meg på den retningen faktisk. Men det er utrolig vanskelig. 

Ja, jeg har mamma og stefaren min her, så det er hjelp og støtte i dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...