Gå til innhold

Spiseklar kylling Prior- sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er den spiseklare kyllingen fra Prior sunn? Å ha istedenfor at man steker kyllingfilet , når man har dårlig tid osv. er det like sunt? Og ha med ris/ potet/ i wraps osv. 

Anonymkode: 5df61...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllingen i seg selv er vel sunn, men de pakkene har mye saltinnhold. Selv spiser jeg «Stekt&spiseklar» kyllingfilet fra Den stolte hane i salater iblant, men er klar over saltinnholdet. Er nok sunnere om man steker opp ren kyllingfilet selv, men det spørs jo hvor viktig det med saltinnhold er for deg😊

Anonymkode: 0223c...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Er den spiseklare kyllingen fra Prior sunn? Å ha istedenfor at man steker kyllingfilet , når man har dårlig tid osv. er det like sunt? Og ha med ris/ potet/ i wraps osv. 

Anonymkode: 5df61...e80

De er veldig sunne ja🙂 Som ren krydret kyllingfilet. Av samme grunn den koster såpass mye for bare 200 g (ca en filet).

Men styr unna lignende produkter som ‘ salatkjøtt fra Stolte hane o.l. De inneholder mye mer fett enn kjøtt…

Anonymkode: df800...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

De er veldig sunne ja🙂 Som ren krydret kyllingfilet. Av samme grunn den koster såpass mye for bare 200 g (ca en filet).

Men styr unna lignende produkter som ‘ salatkjøtt fra Stolte hane o.l. De inneholder mye mer fett enn kjøtt…

Anonymkode: df800...ada

Hæ? Inneholder mer fett enn kjøtt?

KYLLINGFILET - Stekt&Skivet 200g Den Stolte Hane - 1,8 gram fett per 100 gram

KYLLING SALATKJØTT - Grillet 350g Prior - 7 gram fett per 100 gram

Men så lenge det ekstra fettet ikke er dårlig fett som rapsolje, vegetabilsk olje etc, så er det sunt. Skinnet på kyllingen er sunn. 

 

Men disse ferdig stekte er ikke nøyaktig det man håper. Det er ikke bare stekt kjøtt med litt krydder. Det er rapsolje, potetstivelse, vegetabilsk fiber, stivelsessirup, hydrolysert vegetabilsk protein, konserveringsmiddel, antioksidant, sukker, stabilisator, surhetsregulerende middel og hva nå "aroma" er.

 

KYLLINGFILET - Stekt&Skivet 200g Den Stolte Hane:
Ingredienser:Kyllingfilet (opprinnelse: norge) vann, potetstivelse, salt, konserveringsmiddel (e262, e270), glukose (mais), stabilisator (e451, e450), surhetsregulerende middel (e327, e325), aroma. 

KYLLING SALATKJØTT - Grillet 350g Prior: 
Ingredienser:kylling lårkjøtt, vann, salt, konserveringsmiddel e326, e261, e262, antioksidant e331, vegetabilsk fiber, krydder (inkl. paprika, chili, cayenne), modifisert stivelse (potet) e1442, surhetsregulerende middel e500, sukker, hvitløk, dekstrose (mais), krydderekstrakt (paprika).

KYLLING LÅRFILET - Spiseklar Taco 200g Dsh
Ingredienser:Kyllinglårkjøtt (opprinnelse: norge), vann, krydder, maltodekstrin, sukker, hydrolysert vegetabilsk protein, salt, gjærekstrakt, chipotle (jalapeño, røyk), krydderekstrakt, sitronsyre (e330), dekstrose (mais), rapsolje, potetstivelse, konserveringsmiddel (e262), surhetsregulerende middel (e331), antioksidant (e301). 

KYLLING LÅRFILET - Spiseklar Bbq 200g Dsh
Ingredienser:Kyllinglårkjøtt (opprinnelse: norge), vann, paprika, stivelsesirup, salt, krydder, løk, gjærestrakt, hvitløk, persille, cayennepepper, krydderekstrakt (paprika, ingefær), potetstivelse, surhetsregulerende middel (e330, e331), dekstrose (mais), konserveringsmiddel (e262), antioksidant (e301). 

KYLLING LÅRFILET - Spiseklar Paprika 200g Dsh
Ingredienser:Kyllinglårkjøtt, vann, maisstivelse, salt, paprika røkt, paprika, løk, chipotle, gjærekstrakt, cayennepepper, krydderekstrakt, potetstivelse, salt, dekstrose (mais), surhetsregulerende middel (e330, e331), konserveringsmiddel (e262), antioksidant (e301). 

KYLLINGFILET - Spiseklar180g Lerstang
Ingredienser:Kyllingbyst 76%, vann, salt, stabilisator (e451, e450, e407) antioksidant (e 326) konserveringsmiddel (e261)

Anonymkode: 80bf2...c5f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

spiste det mye før- lett å steke(skal ikke steke for mye for de er jo ferdig) sammen med gulrøtter ,brokkoli osv og pasta. MEN nå koster det for mye🤯

Anonymkode: e964c...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn i forhold til mye annet, spesielt fadt food, men det finnes sunnere mat.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ingrediensene:
 

Kyllingkjøtt (40 %), maskinelt utbeinet kylling- og kalkunkjøtt (30 %), vann, potetmel, salt, maltodekstrin (mais), aroma, dekstrose (mais), hydrolyserte vegetabilske proteiner (mais og raps), stabilisator e451, e450, surhetsregulerende e508, e261, antioksidant e316, e326, konserveringsmiddel e250.

Jeg ville heller spist rent kjøtt uten tilsetninger. 

Anonymkode: 1142d...8b8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kylling inneholder sunne næringsstoffer kroppen trenger, men det inneholder også stoffer som direkte skader kroppen. Så man både får og tar om du skjønner. Så om du ikke elsker smaken, som gjør det verdt å spise det, så ville jeg valgt det bort. Er en myte som burde kommet mer fram i media at kylling er sunt..

Chicken products contain cholesterol, carcinogens, and contaminants. Cholesterol, carcinogens, pathogens, and even feces found in chicken products increase the risk of heart disease, breast and prostate cancers, urinary tract infections, and foodborne illness.

https://www.pcrm.org/good-nutrition/nutrition-information/chicken

 

Anonymkode: 2abb4...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha det lettvint av og til, så jeg kjøper ofte de pakkene. Synes de er veldig greie å bruke til alt mulig, fra å toppe pizza til gryteretter, eller bare i en wrap.

Er ikke så fanatisk opptatt av at alt må være kjempesunt. Om jeg ikke får det ekstra året i en stol på gamlehjemmet, så får det være.

 

 

Anonymkode: 17487...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, kylling inneholder sunne næringsstoffer kroppen trenger, men det inneholder også stoffer som direkte skader kroppen. Så man både får og tar om du skjønner. Så om du ikke elsker smaken, som gjør det verdt å spise det, så ville jeg valgt det bort. Er en myte som burde kommet mer fram i media at kylling er sunt..

Chicken products contain cholesterol, carcinogens, and contaminants. Cholesterol, carcinogens, pathogens, and even feces found in chicken products increase the risk of heart disease, breast and prostate cancers, urinary tract infections, and foodborne illness.

https://www.pcrm.org/good-nutrition/nutrition-information/chicken

 

Anonymkode: 2abb4...795

Prøv å finn en bedre kilde... Veganske propagandasider som den du har brukt er ikke å anbefale...

Kolesterol er ikke farlig å spise. Det vet vi. Og enhver kilde som sier noe annet er ikke basert på vitenskap.

Og avføring i kyllingprodukter? Kjøttprodukter er av de produktene du finner minst avføring i. Hold deg borte fra noe som har vokst i en åker hvis du er bekymret for avføring i maten... Salat er en versting her. ;) Det er flere som får matforgiftning fra salat enn fra kjøttprodukter. ;) 

Anonymkode: 80bf2...c5f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Prøv å finn en bedre kilde... Veganske propagandasider som den du har brukt er ikke å anbefale...

Kolesterol er ikke farlig å spise. Det vet vi. Og enhver kilde som sier noe annet er ikke basert på vitenskap.

Og avføring i kyllingprodukter? Kjøttprodukter er av de produktene du finner minst avføring i. Hold deg borte fra noe som har vokst i en åker hvis du er bekymret for avføring i maten... Salat er en versting her. ;) Det er flere som får matforgiftning fra salat enn fra kjøttprodukter. ;) 

Anonymkode: 80bf2...c5f

100% enig. Veganere beskylder kjøttindustrien for å drive med propaganda, men de burde kanskje gå litt i seg selv :ler:

Jeg spiste ikke kjøtt på mange år fordi jeg ble hjernevasket til å tro det var farlig. Var det noe som skadet meg, så var det å ikke å spise kjøtt. Kjøtt har veldig viktige næringsstoffer vi ikke får andre steder, og jeg spiser et rent stykke biff over en soyaburger når som helst. Det er når kjøtter er prosessert det blir mindre bra, men rent kjøtt - spis det. 

Anonymkode: 1142d...8b8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

100% enig. Veganere beskylder kjøttindustrien for å drive med propaganda, men de burde kanskje gå litt i seg selv :ler:

Jeg spiste ikke kjøtt på mange år fordi jeg ble hjernevasket til å tro det var farlig. Var det noe som skadet meg, så var det å ikke å spise kjøtt. Kjøtt har veldig viktige næringsstoffer vi ikke får andre steder, og jeg spiser et rent stykke biff over en soyaburger når som helst. Det er når kjøtter er prosessert det blir mindre bra, men rent kjøtt - spis det. 

Anonymkode: 1142d...8b8

Anbefaler deg å se S04E03 av Insider FEM. Den viser "dyrevernaktivister" som lenker seg til porten til et slakteri med kravet "vis oss innsiden". Slakteriet nekter, av åpenlyse grunner. "Dyrevernaktivistene" mener at det er fordi det er elendige forhold innvendig som de ikke vil at noen skal se.

Så kommer film-crewet og spør om å få komme inn og slakteriet svarer at "Javisst, bli med inn. Vi har ingenting å skjule. Det er bare ikke trygt å la aktivistene komme inn..." De viser dem rundt og alt er på stell.

Så får vi høre om stresset og lidelsene dyrevernaktivistene påførte dyrene som måtte stå i timesvis i dyretransporten for ingen grunn. Noen av "dyrevernaktivistene" ble pågrepet og fikk en stor bot. De mente det var verdt det. Jeg satt igjen som et stort spørsmålstegn... Er det bomull mellom ørene på dem?

Anonymkode: 80bf2...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...