iss Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har en treårig høgskoleutdanning, og arbeider idag i en 30% stilling som jeg er utdannet til. Idag fikk jeg et tilbud om en "prosjekt" stilling i en barnehage, som er mulig å kombinere med den stillingen jeg har idag. MEN hun sa at jeg bare vil få fagarbeiderlønn i den stillingen. Har jeg krav på å få lønn som treårig høgskoleutdannet?? Skal ringe henne tilbake til mandag, og da må jeg ha bestemt meg. Jeg er ikke interessert i gå gå merkbart ned i lønn, da vil jeg heller være åpen som tillkallingsvakt og vikar flere steder.
Gjest Melk Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Nå vet ikke jeg hva slags bakgrunn du har. men jeg jobbet som assistent i sosialtjenesten, og jeg gikk ikke opp i lønn etter at jeg hadde tatt hovedfag, fordi utdannelsen ikke ble regnet som relevant for jobben.
iss Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2005 Jeg er utdannet til barnevernpedagog. Så det har jo relevanse for jobben i en barnehage det? Jobben i barnehagen har med vanskeligstilte barn å gjøre, uten at jeg vet mer om det.
Gjest Melk Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 Ja, da vil jeg si det er mer forhandlignsgrunnlag. For de som var utdannet lærere tjente mer enn meg i min jobb (passe handikappede barn på fritiden).
Shea Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Om prosjekt stillingen du er tilbyd har relevanse til din utdannelse eller om stillingen er en assistentstilling har jo litt å si. Eks. en barnepleier kan ikke få lønnen deretter når stillingen hun bestetter er barnehageassistent.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 Si nei til stillingen, og si at lønnstilbudet er årsaken.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 Du har kun krav på fagarbeiderlønn, men ikke lavere. I vår kommune jobber førskolelærere som assistenster og får fagarbeiderlønn. Dette er sjekket med Fagforbundet. Rettelse til Shea, i kommunen har en barnepleier nå krav på fagarbeiderlønn også i en assistentstilling.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #8 Skrevet 16. desember 2005 Du har alt grunnlag for å forhandle deg frem til høyere lønn, men ikke på grunn av din utdanning, den er ikke helt relevant her, siden du er ikke førskolelærer/barnehagetante. Din lønn i barnehagen, som assistent eller fagarbeider bør uansett ikke ligge på under kr. 300.000,-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå