Gå til innhold

Mange avvik i ny bolig!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Det er slitsomt ja!
Jeg tenkte jeg kunne tilby Ts litt av popcornet mitt, slik at hun/han får trekke pusten litt - og ikke la seg fyre så til de grader opp av alle som syns det er morsomt å fyre når man ser at trådstarter blir mer og mer frustrert og sint for hvert nye svar som kommer:fnise:

Da bør det være en øl som tilbys også:)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Da bør det være en øl som tilbys også:)

Ingen problem! Har vin også om det heller foretrekkes..så kan vi sitte på hver vår bruskasse og forbanne oss over det helvetes huset (som kommer til å bli så bra til slutt). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Åh herregud!! Er det mulig! Det dannes ikke sopp på to måneder!! 

Anonymkode: a6557...91f

Den typen svartsopp som dannes av fukt oppstår veldig kjapt. Og er stort sett bare å vaske av.

Anonymkode: 0533d...a88

• Liker 8
Skrevet
Vera skrev (23 minutter siden):

Det er slitsomt ja!
Jeg tenkte jeg kunne tilby Ts litt av popcornet mitt, slik at hun/han får trekke pusten litt - og ikke la seg fyre så til de grader opp av alle som syns det er morsomt å fyre når man ser at trådstarter blir mer og mer frustrert og sint for hvert nye svar som kommer:fnise:

Love this though 😂🤣 

mvh sliten trådstarter - alenemamma - gikk i veggen i fjor - overkant hissig OVER FOLK SOM IKKE VASKER ETTER SEG😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den typen svartsopp som dannes av fukt oppstår veldig kjapt. Og er stort sett bare å vaske av.

Anonymkode: 0533d...a88

Nop! Prøvd alt - umulig å få av!

Skrevet
Vera skrev (18 minutter siden):

Ingen problem! Har vin også om det heller foretrekkes..så kan vi sitte på hver vår bruskasse og forbanne oss over det helvetes huset (som kommer til å bli så bra til slutt). 

Er leilighet da… hus blir det next! 😆 håper virkelig de vasker pannene etter seg, hvis ikke veit jeg ikke hva jeg gjør altså…. 

• Liker 1
Skrevet

Kjære ts, du kan bare glemme og drite i at du får noe erstatning. Jeg jobbet for et eierskifteforsikring og saksbehandlerne pleide å le av sånne klager som du skal klager på. Avhendingsloven er streng og du må ha minst skader for en viss prosent av kjøpesummen for at du i det hele tatt har krav. Bad som er eldre enn 10 år gammelt får du ikke noe igjen for. Alt har levetid, skader på vinduer ,sopp i badet og det med benkeplaten kunne du ha sjekket ut på visning. Man har eget ansvar på visning og det er å sjekke ordentlig ting ut. Du får ingenting igjen av selgers forsikring eller på din innbo forsikring. Disse feilene utgjør ikke en betydelig stor sum.. les mer på avhendingsloven…

Anonymkode: 1841b...6ea

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessverre vanskelig å klage på slike overfladiske ting i etterkant. Det er jo ting som er synlig og som du kunne ha sett opp og tatt opp under overtakelse. Skjønner at det er lett å overse ting, men gjør at det blir vanskelig for deg.

Vasking kan du glemme å klage på, det tar man under overtakelse.

Sprekk i døren, benkeplaten, hull i fuger, skjeggkre, tett sluk og termostat er feil selger kan si har skjedd etter at du overtok. Du har jo ingen bevis eller dokumentasjon på at feilen var der før du overtok siden du ikke noterte det ned under overtakelse.

Mugg i dusjsone og vindu er så lite at det er mulighet for at det har oppstått i etterkant. Eneste er muggen under dusjkabinettet ser gammelt ut, men det ser ut som noe som enkelt kan gå vekk med litt grundig vask. Og vasking er for sent å klage på.

Mye av problemet ditt er at du allerede har ventet 2,5 måned. Selger kommer til å argumentere for at dette er veldig synlige feil; hvorfor har du ikke sagt noe med en gang dersom feilen var der fra begynnelsen av? Dette er sånn type feil du skulle ha klaget på de to første ukene du hadde leiligheten. Jo lenger man venter, jo vanskeligere er det.

Anonymkode: 038da...438

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Avhendingsloven er streng og du må ha minst skader for en viss prosent av kjøpesummen for at du i det hele tatt har krav.

Er denne tråden over ett år gammel? Avhendingslova ble justert i 2022, så nå er den økonomiske terskelen 10'000kr for feil og mangler. 

Står det ikke opplyst om en mangel i takstrapport eller egenerklæring kan kjøper ha et økonomisk krav mot selger. Men det skal være skjulte feil og mangler, ikke en glippe på en kjøkkenbenk som er synlig på visning. 

Når det gjelder mugg i vinduskarm ser det ut til å være duggdråper på vinduet, et tegn på at lufta i leiligheten er for fuktig, og at det luftes for dårlig. Da blir det fort svarte prikker. Det vaskes stort sett bort. Sorte prikker på bad kan også komme rimelig fort om fugen er gammel og antimuggmiddelet som er i våtromssilikon er borte. Kan greit løses ved å fjerne gammel silikon og legge på ny. Ikke spesielt vanskelig. Og mugg elsker overflater på eldre bad. Der er det fett, gamle hårrester, såperester og annet snacks kombinert med litt fuktighet. 

• Liker 1
Skrevet

Mye av dette kunne og burde blitt oppdaget på visning. Og i takstrapporten er vel det aller meste skrevet ned. Så her burde du undersøkt bedre på visning.

• Liker 1
Skrevet
sommermor skrev (3 timer siden):

Mye av dette kunne og burde blitt oppdaget på visning. Og i takstrapporten er vel det aller meste skrevet ned. Så her burde du undersøkt bedre på visning.

Kjøpt mye hus/leilighet du? 

Skrevet

Jeg har allerede forsont meg med at jeg ikke får igjen noe, samt at jeg er en komplett idiot samt klagekjærring som klager over ting jeg burde sett på visning . Igjen; lurer på om mange av de som skriver her inne har erfaring, eller om de syns det er greit å bare synse om ting. 

Unødvendig å skrive mer her, jeg har jo tapt! Pluss at jeg er stokk dum i tillegg. 

Takk for all opplæring i forbindelse med huskjøp. Jeg har virkelig lært på en usedvanlig lite pedagogisk måte, mer en nedlatende og hånlig måte. Stolt av Norges befolkning som sitter bak tastatur og spyr ut av seg drit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjøpte ny leilighet for 2,5 mnd siden. 20 år gammel. Sto moderniseringsbehov, ikke oppussingsbehov. 

Fått lite TG 2, intet TG3. 

Etterhvert oppdager jeg: 

* Terrassedør foran har stor flik i seg, der det er sprekk. Ser ut som noen har prøvd å bryte seg inn.

* Tett sluk på kjøkken, samt mangelfull vasking av stekebrett

* Hull i fug/flis i dusjsone

* Sopp i fug i dusjsone, samt masse under dusjvegger.

* Benk med kum og batteri har løsnet fra vegg, så sprekk hele veien

* Sopp i vinduskarm på soverommet 

* Skjeggkre på badet 

* Termostat bad må stå på full pupp for å virke 

Har sendt inn klage nå. Gamle eier har boligeierforsikring, ikke jeg, men har innbo gjennom banken. 

Hva kan jeg forvente meg her? (Ny på dette) 

Så moderniseringsbehov er ikke oppussingsbehov??😂

• Liker 3
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (47 minutter siden):

Jeg stusset også på det, men jeg kan forstå formuleringen hvis det er slik at alt ser bra ut, men er gammeldags, og kanskje fungerer dårlig. 

(Oppussing = kosmetisk/ overflate, renovering/modernisering= rive og bygge opp igjen for å få ting moderne og funksjonelt)

Anonymkode: 1c8ed...ac1

• Liker 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (21 timer siden):

Gratulerer med rasshøl-pris? Eller mobbing-pris! Aj aj… må være digg å gjemme seg bak tastaturet, din forbannade rotte! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg stusset også på det, men jeg kan forstå formuleringen hvis det er slik at alt ser bra ut, men er gammeldags, og kanskje fungerer dårlig. 

(Oppussing = kosmetisk/ overflate, renovering/modernisering= rive og bygge opp igjen for å få ting moderne og funksjonelt)

Anonymkode: 1c8ed...ac1

Er nok heller omvendt her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er nok heller omvendt her.

For å kunne skrive oppussing, er riving av bad/kjøkken nødvendig. Altså mye TG3. Modernisering. Overflater som maling, vegg, gulv etc. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med rasshøl-pris? Eller mobbing-pris! Aj aj… må være digg å gjemme seg bak tastaturet, din forbannade rotte! 

Pust med magen og aksepter tilstanden og gjør det beste ut av det du har. Du har uansett ikke en sjanse i havet til å få igjen noe som helst. 

Ingen vits i å fyre seg opp som du gjør, det er bare slitsomt for deg og ingen andre.

Selv har jeg bygd meg nytt hus og jeg har mistet all tiltro til håndverkere og vært gjennom to rettsaker. Ble forlik til slutt og det var faen ikke verdt det. Skulle bare akseptert tingenes tilstand som det var og gått videre med en gang. 

Dette er tre år siden og nå må jeg si at vi bor i verdens fineste hus, alt er glemt og vi er strålende fornøyde. Det beste er evnen til å legge ting bak seg og gjøre det beste for det som ligger foran deg. 

Anonymkode: fe759...11a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjøpt mye hus/leilighet du? 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har allerede forsont meg med at jeg ikke får igjen noe, samt at jeg er en komplett idiot samt klagekjærring som klager over ting jeg burde sett på visning . Igjen; lurer på om mange av de som skriver her inne har erfaring, eller om de syns det er greit å bare synse om ting. 

Unødvendig å skrive mer her, jeg har jo tapt! Pluss at jeg er stokk dum i tillegg. 

Takk for all opplæring i forbindelse med huskjøp. Jeg har virkelig lært på en usedvanlig lite pedagogisk måte, mer en nedlatende og hånlig måte. Stolt av Norges befolkning som sitter bak tastatur og spyr ut av seg drit. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld, men svarer du og snakker du sånn til folk til vanlig, eller er det bare når du kan gjemme deg bak tastaturet? 

Anonymkode: 7df98...42c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykke til😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...