Gå til innhold

Mange avvik i ny bolig!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda! Men fukt/sopp/sølvkre skal stå i tilstandsrapport/egenerklæring. 

Anonymkode: a6557...91f

Er det krysset av for at det ikke er noe av dette? Hvis selger har løyet eller tilbakeholdt informasjon så kan du ha en sak om det koster mye å utbedre.

Anonymkode: 191ff...5da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel gått over boligen ved overtakelse så noe av dette må du jo ha sett? Så har du skrevet under at alt er ok så kommer du ikke langt. Og skjeggkre kommer du ikke så lang med idag om ikke forrige eiere har hatt problem med det. Det må jo bevises. 

Anonymkode: b3ea1...ffd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det krysset av for at det ikke er noe av dette? Hvis selger har løyet eller tilbakeholdt informasjon så kan du ha en sak om det koster mye å utbedre.

Anonymkode: 191ff...5da

Krysset av nei. Samt ikke noe info om sopp-spor i vinduskarm eller på bad. Pluss masse sopp under dusjvegg. Står overhodet ingenting i rapport. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har vel gått over boligen ved overtakelse så noe av dette må du jo ha sett? Så har du skrevet under at alt er ok så kommer du ikke langt. Og skjeggkre kommer du ikke så lang med idag om ikke forrige eiere har hatt problem med det. Det må jo bevises. 

Har du erfaring med dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Krysset av nei. Samt ikke noe info om sopp-spor i vinduskarm eller på bad. Pluss masse sopp under dusjvegg. Står overhodet ingenting i rapport. 

Soppspor burde du jo ha sett, under dusjvegg er det ikke så lett for selger å oppdageheller. Men du ser jo når du overtar bolig om det ser rent og skikkelig ut, det har nå alltid jeg gjort. Så lenge du har krysset av på skjema så stiller du veldig dårlig

Skrevet

Før jeg ville klaget ville jeg prøvd å vaske ordentlig med en steamer, dette med sopp i vinduskarm kan jo påvirkes av inneklimaet, så dette kan ha vært i orden lenge og så endret ting seg etter at ny person flyttet inn. 

Termostater kan gå i stykker av seg selv, ser den gammel ut? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Benkeplata er det ganske stort sprik i. Funker ikke med fug. Ca 1 cm dropp fra vegg. Og hva med terrassedør? Man må da ha noen rettigheter på sin side? Gpr jo ikke akkurat og ser under dusjkabinett/vegger under overtagelse. 

441D489B-B43C-4F87-80D9-62C961FDC7A8.jpeg

228BD22C-87F9-46FA-9C01-E451B0FA7066.jpeg

Benkeplata burde kunne settes på plass uten større problemer.

Dusjen må bare vaskes bedre. Det dannes mugg i dusj når skitt blir liggende. For sent å komme med dette 2,5 mnd etter overtakelse.

Anonymkode: f594f...893

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Soppspor burde du jo ha sett, under dusjvegg er det ikke så lett for selger å oppdageheller. Men du ser jo når du overtar bolig om det ser rent og skikkelig ut, det har nå alltid jeg gjort. Så lenge du har krysset av på skjema så stiller du veldig dårlig

Kan du bare drite i å være besserwisser? Nei, MAN SER IKKE SMÅ TING UNDER VISNING OG OVERTAGELSE!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte ny leilighet for 2,5 mnd siden. 20 år gammel. Sto moderniseringsbehov, ikke oppussingsbehov. 

Fått lite TG 2, intet TG3. 

Etterhvert oppdager jeg: 

* Terrassedør foran har stor flik i seg, der det er sprekk. Ser ut som noen har prøvd å bryte seg inn.

* Tett sluk på kjøkken, samt mangelfull vasking av stekebrett

* Hull i fug/flis i dusjsone

* Sopp i fug i dusjsone, samt masse under dusjvegger.

* Benk med kum og batteri har løsnet fra vegg, så sprekk hele veien

* Sopp i vinduskarm på soverommet 

* Skjeggkre på badet 

* Termostat bad må stå på full pupp for å virke 

Har sendt inn klage nå. Gamle eier har boligeierforsikring, ikke jeg, men har innbo gjennom banken. 

Hva kan jeg forvente meg her? (Ny på dette) 

Du kan forvente ca ingenting. Dette (med unntak av manglende rengjøring) er ting du må forvente av en 20 år gammel bolig. Trodde du det skulle se nytt ut? Da måtte du kjøpt et nytt bygg.

Anonymkode: 035d7...837

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

6B8A0EDF-E468-4463-AE44-83DB59DFADC0.jpeg

FA53AC65-1D98-44E1-9022-05A751365C43.jpeg

Som svart på det andre bildet, det må vaskes bedre i dusjen. For sent å komme med det etter 2,5 mnd.

Ut fra bildet er det ingenting som tyder på gammel fuktskade på vinduet. Ser ut til å være nylig oppstått, vask vekk og sørg for tilstrekkelig lufting slik at det ikke danner seg kondens på vinduet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Benkeplata burde kunne settes på plass uten større problemer.

Dusjen må bare vaskes bedre. Det dannes mugg i dusj når skitt blir liggende. For sent å komme med dette 2,5 mnd etter overtakelse.

Det er nok ikke det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som svart på det andre bildet, det må vaskes bedre i dusjen. For sent å komme med det etter 2,5 mnd.

Ut fra bildet er det ingenting som tyder på gammel fuktskade på vinduet. Ser ut til å være nylig oppstått, vask vekk og sørg for tilstrekkelig lufting slik at det ikke danner seg kondens på vinduet.

Åh herregud!! Er det mulig! Det dannes ikke sopp på to måneder!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok ikke det! 

Hva er ikke det?

Skrevet
Morten1 skrev (7 minutter siden):

Før jeg ville klaget ville jeg prøvd å vaske ordentlig med en steamer, dette med sopp i vinduskarm kan jo påvirkes av inneklimaet, så dette kan ha vært i orden lenge og så endret ting seg etter at ny person flyttet inn. 

Termostater kan gå i stykker av seg selv, ser den gammel ut? 

Poenget mitt er; ting skal være iorden når man flytter inn. Jeg har hverken tid eller ork å fikse selv. Ei heller penger. 

Bare la vær og svar. Jeg har tydeligvis driti meg ut ettersom jeg IKKE så godt nok etter under overtagelse. Og det var da noe dritt at gamle eier var en jævla gris! 

Konklusjon etter svar fra besserwissere på KG som har kjøpt masse bolig OG sett skikkelig etter under overtagelse; ikke forvent en dritt, trådstarter! 

Takk for info! Over og ut! 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åh herregud!! Er det mulig! Det dannes ikke sopp på to måneder!! 

Neivel. Et vennlig tips: ikke legg så mye penger i en evt rettsak.

• Liker 6
Skrevet

Personlig tenker jeg at man må regne med at det er ting som dukker opp som ikke står i rapporten. Rapporten er neppe perfekt, og noe avvik er det alltid. 

I en perfekt verden så kunne du nok ha kjørt på, men verden hadde ikke gått rundt om man skulle gjort det slik i den virkelige verden.

Anonymkode: 8be8f...89c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

F259D139-1A2F-4221-A17C-D98CDE38760B.jpeg

Dersom dette var på overtakelse skulle du påpekt det da. Forøvrig ikke noe problem å fikse selv.

Men dersom badet er fra byggeår er det greit å tenke på at forventet levetid er overskridet, og det er påtide å tenke på renovering.

I det minste vil det være lurt å sette inn et dusjkabinett, slik at faren for vannskader reduseres.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Vera skrev (8 minutter siden):

:popcorn:

:laugh: Husk at det er slitsomt å være i flytteprosessen.

• Liker 3
Skrevet
visp skrev (1 minutt siden):

:laugh: Husk at det er slitsomt å være i flytteprosessen.

Det er slitsomt ja!
Jeg tenkte jeg kunne tilby Ts litt av popcornet mitt, slik at hun/han får trekke pusten litt - og ikke la seg fyre så til de grader opp av alle som syns det er morsomt å fyre når man ser at trådstarter blir mer og mer frustrert og sint for hvert nye svar som kommer:fnise:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...