Gå til innhold

Går opp i stedet for ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så frustrert!

1 januar la jeg om kostholdet og begynte å trene igjen. Har vært kjempe flink, og stått i mot ekstrem sult, og mange fristelser. Resultat: OPP 3 kg....

Det er ikke menstruasjon, for det har jeg ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre?

Slik ser kostholdet ut:

Frokost: Skål med salat, 1 liten ss lett dressing, 80-100g kyllingpålegg eller skinke, 40 g Norvegia og 1 egg.

Lunch: Tine iskaffe uten tilsatt sukker

Middag: Salat, 1 liten ss lett dressing, 150-200 g rent kjøtt/kylling, og en liten potet eller sleiv ris.

kvelds: yoghurt og banan.

Drikker kun vann eller sukkefri iste.

Trener Aerobic 40 min, 5 ganger i uken, og går 12-15000 skritt hver dag.

Kan ikke skjønne at dette er for mye?? Veien nå 95 kg, så nok å ta av.

Noen råd?

Anonymkode: a983c...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange av oss som sliter med det samme TS, det er nok bare kroppen din som ikke er bygget for å gå ned i vekt. 

Selv har jeg prøvd i 15 år nå og gå ned, kuttet ut alt snop og junk men har fortsatt gått opp 30 kg.

Anonymkode: f6b2f...bcf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har nok gått ned i fettprosent men opp i muskler. Muskler veier mye mer enn fett, så ikke stress med hvilket tall som står på vekta. 

Anonymkode: 17fcb...b47

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Du må ikke bare se på vekt. Muskler veier mer enn fett. Du trener jo og da får du muskler. 

Skrevet

Du teller nok ikke alt du spiser.

Anonymkode: dedce...604

• Liker 7
Skrevet

Finn ut kaloribehovet ditt og spis litt mindre enn det. Også spis mye protein

Anonymkode: 554f7...4bb

• Liker 3
Skrevet

Det er ganske vanlig. Du må ikke veie deg,for det kan virke demotiverende,men mål deg. Hadde nok inkludert styrke og. Du kan også prøve å faste 16:8 og se om det hjelper med framgang. Veldig viktig å føre alt en spiser. En kan glemme seg fort og småspise.

Anonymkode: 63dad...ac0

Skrevet

På 11 dager er det umulig å legge på seg 3 kg med vanlig kosthold, og enda mer umulig med det du har spist. Du har garantert vann i kroppen. Mulig muskler som har økt også, selv om det skal litt til på 11 dager, iallefall så mye.

Anonymkode: def26...2da

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er så frustrert!

1 januar la jeg om kostholdet og begynte å trene igjen. Har vært kjempe flink, og stått i mot ekstrem sult, og mange fristelser. Resultat: OPP 3 kg....

Slik ser kostholdet ut:

Frokost: Skål med salat, 1 liten ss lett dressing, 80-100g kyllingpålegg eller skinke, 40 g Norvegia og 1 egg.

Middag: Salat, 1 liten ss lett dressing, 150-200 g rent kjøtt/kylling, og en liten potet eller sleiv ris.

Noen råd?

Det er 11 januar, du har altså holdt på i 11 dager...litt tidlig å fortvile. At du har "gått opp" kan nok skyldes forhold som:

-Da veide deg sist var det om morgenen etter dobesøk, med lite klær. Denne gangen gjorde du det kanskje etter et måltid før dobesøk med mer klær på.

-Du brukte forskjellig vekt - man bør bruke samme vekt hver gang.

-Du dobbeltsjekket ikke at tallet stemte første gang eller denne gang.

-Du har vann i kroppen, hvis du er kvinne kan det være du venter på mensen?

-Vekten varierer med noen kg gjennom dagen. 

Lykke til. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du har nok gått ned i fettprosent men opp i muskler. Muskler veier mye mer enn fett, så ikke stress med hvilket tall som står på vekta. 

Anonymkode: 17fcb...b47

Tviler på hun har trent på seg 3 kg med muskler på halvannen uke

Anonymkode: 0dcf9...c59

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er det som skjer når man starter å trene. Det går seg til etter hvert. image.thumb.png.fa760c12b5039af0415100e7ef72f958.png

Anonymkode: 47a92...624

• Liker 2
Skrevet

For en merkelig diett. Hva med å bytte ut frokostsalat med ost og skinke med knekkebrød m.m?

Anonymkode: d8349...dff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange av oss som sliter med det samme TS, det er nok bare kroppen din som ikke er bygget for å gå ned i vekt. 

Selv har jeg prøvd i 15 år nå og gå ned, kuttet ut alt snop og junk men har fortsatt gått opp 30 kg.

Anonymkode: f6b2f...bcf

Det er fordi du fortsatt har inntatt flere kalorier enn du har forbrent. Alle kan gå ned i vekt. Man må bare ligge i et kaloriunderskudd.

• Liker 4
Skrevet

Det har gått altfor kort tid til å mene noe som helst egentlig. Gå alltid på vekten 3 ganger etter hverandre for å være sikker på at det er riktig. Bruk samme vekt og vei deg uten klær om morgen. Hvis man plutselig begynner med mye fysisk aktivitet kan kroppen holde litt på vann.

Du har hverken gått opp 3kg fett eller 3kg muskler på 11dager, dette er bare variasjon i vann og tarminnhold, samt variabler ifm veiing.
Husk at du nå skal ha et kosthold du skal kunne holde på lenge. Er dette en stor nok reduksjon fra det du pleier å spise vil du gradvis bli lettere. Men dette er ingen ekstremdiett, så bare fortsett og se hva vekten viser om et par måneder.

Anonymkode: 2ad65...05b

• Liker 2
Skrevet

1. Du har samlet vann som er helt normalt når man setter i gang diett.

2. Du spiser altfor lite 

3. Du spiser mer enn du tror ( satser på blanding av en denne og nr 1 )

Anonymkode: 04a44...b13

Skrevet

Kroppen min pleier å «holde på» vann når jeg tar tak i kostholdet igjen( sånn gjerne etter ferier og jul) og når jeg har støle muskler. Det forsvinner etter er par dager, når kroppen har vendt seg til nytt kosthold og trening. Den gjør også det ved menstrasjon

Men det er innmari demotiverende å vite at en har vært flink også er vekta gått opp, så jeg skjønner frustrasjonen din. Men ha litt tålmodighet og la kroppen få venne seg til nye rutiner så vil den nok gå nedover

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er så frustrert!

Slik ser kostholdet ut:

Noen råd?

100g kokt skinke: 113kcal

40g norvegia: 140kcal

1 egg: 85kcal

Så deler av frokosten din er 338kcal og det er uten dressingen og salaten… Mener ikke det er så ekstremt, men det utgjør en kraftig frokost. Bare fordi det heter salat blir det ikke kalorifattig. Det er jo helt ok, men man går jo ned saktere.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

100g kokt skinke: 113kcal

40g norvegia: 140kcal

1 egg: 85kcal

Så deler av frokosten din er 338kcal og det er uten dressingen og salaten… Mener ikke det er så ekstremt, men det utgjør en kraftig frokost. Bare fordi det heter salat blir det ikke kalorifattig. Det er jo helt ok, men man går jo ned saktere.

Det der er ikke kraftig kost, og dine uttalelser er farlige. Godt mulig du er spiseforstyrret selv, men du trenger ikke påføre andre det.

Anonymkode: 99783...151

• Liker 4
Skrevet

Hvis du spiste ekstra godt i jula så må du komme på de kaloriene er fortsatt inntatt selv om du har startet på diett nå. 

Kroppen reagerer også litt forskjellig på slike omstillinger, noen holder på mer vann og andre ikke. Noen bygger muskler fort, andre ikke (men det er ikke 3 kg muskel på så få dager)

Det er også mange som spiser mer frukt og grønt på diett, dette er tyngre enn sjokolade for eksempel og vil få vekta til å gå opp. 

Så de 3 kiloene kan være litt kalorier som har blitt til fett fra før jul, vann, tarminnhold eller muskler, ikke godt å si helt sikkert. Jeg tipper vann. 

Det som er sikkert er hvis du skal veie deg for å følge fremgangen så må du gjøre det på samme tidspunkt hver dag over lang tid. Da får du ett riktig bilde og lærer at vekta kan svinge myyye på ett par dager. 

Anonymkode: 2bb5d...d95

Skrevet

Har du regnet ut antall kalorier? Eksempelvis «dressing lett» kan bety så mangt. Jeg ville første og fremst regnet over hva du har satt opp. 

Anonymkode: 913e1...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...