Gå til innhold

Mettende og kalorifattig mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva spiser du som er mettende og kalorifattig til de ulike måltidene? Gjerne nøyaktig hva måltidet består av. 

Anonymkode: 6247e...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager ofte en grønn salat med nok proteiner i form av ost, bønner, og/eller egg. Dressing kan lages med base av cottage cheese eller naturell yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, kyllingbryst, magert svinekjøtt, viltkjøtt

Anonymkode: b591c...c9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frokost

• et par knekkebrød eller et rundstykke m/ pålegg som skivet kylling, roast beef og kokt skinke, og grønnsaker + en frukt, stort sett et eple. har enten litt majones eller litt smør på knekkebrødet/rundstykket da jeg synes det blir for tørt uten
  • omelett laget på to egg m/ sopp, løk og paprika
  • eggerøre laget på to egg med masse oppkuttede grønnsaker

lunsj

• nesten utelukkende hjemmelagede supper og gryter som jeg lager i større kvanta og posjonerer ut i passende porsjoner mtp. kaloriinnhold. eksempler er blomkålsuppe, tomatsuppe, linsegryte, grønnsakssuppe, meksikansk gryte

middag

• laks, grønnsaker og rømme
  • salat med en eller annen form for protein, ofte kylling, fisk eller tacokjøttdeig, og fett, fks. rømme, pesto eller olivenolje
  • pasta m/ hjemmelagede kjøttboller og tomatsaus (ikke direkte lavkalori mat i utgangspunktet, så her må jeg passe litt på mengde, spesielt mtp. pastaen)
  • samme som lunsj, men noe større porsjoner

Anonymkode: 9f2f3...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

frokost

• et par knekkebrød eller et rundstykke m/ pålegg som skivet kylling, roast beef og kokt skinke, og grønnsaker + en frukt, stort sett et eple. har enten litt majones eller litt smør på knekkebrødet/rundstykket da jeg synes det blir for tørt uten
  • omelett laget på to egg m/ sopp, løk og paprika
  • eggerøre laget på to egg med masse oppkuttede grønnsaker

lunsj

• nesten utelukkende hjemmelagede supper og gryter som jeg lager i større kvanta og posjonerer ut i passende porsjoner mtp. kaloriinnhold. eksempler er blomkålsuppe, tomatsuppe, linsegryte, grønnsakssuppe, meksikansk gryte

middag

• laks, grønnsaker og rømme
  • salat med en eller annen form for protein, ofte kylling, fisk eller tacokjøttdeig, og fett, fks. rømme, pesto eller olivenolje
  • pasta m/ hjemmelagede kjøttboller og tomatsaus (ikke direkte lavkalori mat i utgangspunktet, så her må jeg passe litt på mengde, spesielt mtp. pastaen)
  • samme som lunsj, men noe større porsjoner

Her var det mye som ikke faller innunder lav kalori

Anonymkode: 5ffab...f6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det avhenger jo av mengde.🫠

Anonymkode: 53ccd...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke de som bare spiser «lavkalori»-produkter/matvarer er de slankeste… mitt råd er å fylle opp med grønnsaker som metter: kål, brokkoli, rosenkål, kålrot, blomkål. Mye kål her - jeg elsker kål! Lag en stor råkost-salat med kål til hver middag. Med dressing av edikk og litt olje. Kan lage en stor porsjon og ha til flere dager. 

Anonymkode: 84198...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror ikke de som bare spiser «lavkalori»-produkter/matvarer er de slankeste… mitt råd er å fylle opp med grønnsaker som metter: kål, brokkoli, rosenkål, kålrot, blomkål. Mye kål her - jeg elsker kål! Lag en stor råkost-salat med kål til hver middag. Med dressing av edikk og litt olje. Kan lage en stor porsjon og ha til flere dager. 

Anonymkode: 84198...0cf

Det har jeg ikke påstått,men laks,rømme,pesto,olivenolje osv vil aldri bli lavkalori 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det avhenger jo av mengde.🫠

Anonymkode: 53ccd...be3

Fortsatt ikke lavkalori

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

ja, jo, sant nok, tenkte vel kanskje mer i retning av "sunt" enn direkte lavkalori når jeg skrev ned, beklager det, men å si at mye av det ikke er lavkalori var vel å ta litt i? rømme, olivenolje, pesto, majones, smør og laks er ikke lavkalori, nei, men resten av tingene på listen vil jeg nå driste meg til å påstå at er ganske lave på kalorier, selvsagt avhengig av hvor streng man er når man definerer hva som er lavkalori og ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ja, jo, sant nok, tenkte vel kanskje mer i retning av "sunt" enn direkte lavkalori når jeg skrev ned, beklager det, men å si at mye av det ikke er lavkalori var vel å ta litt i? rømme, olivenolje, pesto, majones, smør og laks er ikke lavkalori, nei, men resten av tingene på listen vil jeg nå driste meg til å påstå at er ganske lave på kalorier, selvsagt avhengig av hvor streng man er når man definerer hva som er lavkalori og ikke

Som da utelukker middagene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...