Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har en 40% fast stilling i butikk. I tillegg er jeg tilkallingsvikar på ett hotell. Jeg vet jo at jeg kan få svangerskapspenger i min 40% stilling. Men hva gjør jeg med tilkallingen? Vi er avhengig av den lønnen jeg har fått der for at det skal gå rundt for oss. Nå er jeg så dårlig at jeg må bli sykemeldt. Men problemet her er at jeg ikke har faste vakter i mnd og noen mnd trenger de meg mye, mens andre veldig lite. Jeg har i gjennomsnitt siste mnd hatt ganske bra utbetaling. Hva gjør man??

Anonymkode: bba5e...550

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. Har en 40% fast stilling i butikk. I tillegg er jeg tilkallingsvikar på ett hotell. Jeg vet jo at jeg kan få svangerskapspenger i min 40% stilling. Men hva gjør jeg med tilkallingen? Vi er avhengig av den lønnen jeg har fått der for at det skal gå rundt for oss. Nå er jeg så dårlig at jeg må bli sykemeldt. Men problemet her er at jeg ikke har faste vakter i mnd og noen mnd trenger de meg mye, mens andre veldig lite. Jeg har i gjennomsnitt siste mnd hatt ganske bra utbetaling. Hva gjør man??

Du får ikke svangerskapspenger og sykepenger samtidig. Mener du foreldrepenger kanskje?🤔

Anonymkode: e59ee...7c2

AnonymBruker
Skrevet

Har du satt deg inn i hva som legges til grunnlag for beregning av svangerskapspenger? Tenker dette kommer til å gå fint 😉

Anonymkode: 09d2c...48f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får ikke svangerskapspenger og sykepenger samtidig. Mener du foreldrepenger kanskje?🤔

Nei, mente svangerskapspenger. Men er sykemeldt nå i den 40% stillingen hittil, og jordmor har sagt vi skal søke svangerskapspenger for det litt senere. Men den andre jobben jeg tviler på rettighetene mine til det

Skrevet (endret)

Svangerskapet penger Du må ha vært i arbeid i minst fire uker for at du har rett til svangerskapspenger. Videre må inntekten din må på årsbasis utgjøre minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Svangerskapspenger gis fra det tidspunktet du må avbryte arbeidet, og fram til tre uker før forventet fødsel.28. aug. 2020

Så har du sykepenger

Foreldrepenger

Og kontantstøtte 

Endret av Sofakona
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, mente svangerskapspenger. Men er sykemeldt nå i den 40% stillingen hittil, og jordmor har sagt vi skal søke svangerskapspenger for det litt senere. Men den andre jobben jeg tviler på rettighetene mine til det

er grunnlaget for at du ikke kan jobbe i butikk og hotellet det samme da? Selvom man ikke kan jobbe et sted så kan man jo kanskje jobbe et annet sted.. men hvis du skal ha 100% svangerskapspenger så må begge jobbene krysse av for at de ikke kan tilrettelegge, og tilkallingsjobben din (hotellet) ,  kan jo muligens tilrettelegge (du skriver ikke hvorfor du ikke kan jobbe så litt vanskelig å vite) 🤷‍♀️ Men så lenge de kan tilrettelegge så skal det prøves først.

AnonymBruker
Skrevet

er grunnlaget for at du ikke kan jobbe i butikk og hotellet det samme da? Selvom man ikke kan jobbe et sted så kan man jo kanskje jobbe et annet sted.. men hvis du skal ha 100% svangerskapspenger så må begge jobbene krysse av for at de ikke kan tilrettelegge, og tilkallingsjobben din (hotellet) ,  kan jo muligens tilrettelegge (du skriver ikke hvorfor du ikke kan jobbe så litt vanskelig å vite) 🤷‍♀️ Men så lenge de kan tilrettelegge så skal det prøves først.

Okei, er kvalme og oppkast og veldig dårlig + en del psykiske utfordringer …TS 

Skrevet

Så kansje sykemelding fra begge og så foreldrepenger? Har du tjent nok?

AnonymBruker
Skrevet

Okei, er kvalme og oppkast og veldig dårlig + en del psykiske utfordringer …TS 

Da får du ikke svangerskapspenger. Du må få sykemelding og få sykepenger. Svangerskapspenger er når jobben utgjør risiko og fare for fosteret. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Både svangerskapspenger og sykepenger beregnes ut fra den inntekten du hadde den siste tiden før du ble sykemeldt/fikk svangerskapspenger. Også inntekt fra annen jobb enn fast stilling.

Anonymkode: 09d2c...48f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...