AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Del Skrevet 9. januar 2023 Har to innekatter som får 50/50 med tørrfôr og våtfôr. Må både tørr- og våtfôret være spesialfôr mtp at de er kastrerte? Jeg finner kun rådyrt våtfôr fra Royal Canin til kastrerte katter 😰 Har IKKE råd til våtfôr som koster mer enn 80 kr per kilo, frossen laks koster jo 100 kr/kg til sammenligning... Anonymkode: 3a4d5...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Del Skrevet 9. januar 2023 Nei, det må ikke være spesielt for kastrerte, men det bør være av høy kvalitet. Både pga vekt og problemer med urinveier. Men man må ikke gi våtfor. Jeg forer mine på kun tørrfor. De får litt tunfisk en sjelden gang, kanskje en gang i måneden. Anonymkode: fee04...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Del Skrevet 10. januar 2023 Min får royal canin. Purina one. Bare det beste.Han får flere våtfor pakker hver dag.Han vil ha det beste akkurat som meg.Og det får han selvfølgelig. Anonymkode: d93b1...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min får royal canin. Purina one. Bare det beste.Han får flere våtfor pakker hver dag.Han vil ha det beste akkurat som meg.Og det får han selvfølgelig. Anonymkode: d93b1...f0f Royal canin og purina er ikke kattens beste.. Anonymkode: e33ce...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Del Skrevet 11. januar 2023 Se om en dyrebutikk eller felleskjøpet i nærheten av deg har V&H til katt, kan fåes i praktiske kjøttboller så alt du trenger er fryser. Nyreproblemer bare øker hos katt, hovedgrunnen er nok tørrfôr siden det gir høyt blodsukker som igjen skader nyrer og veldig mye annet over langt tid. Anonymkode: eaae2...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 11. januar 2023 #6 Del Skrevet 11. januar 2023 Vår steriliserte pus får Royal Canin Sterilised tørrfôr, og opp mot en pakke whiskas våtfor dagen. I likhet med deg, så er prisforskjellen så ekstrem at (enn så lenge hvertfall), tar jeg meg ikke råd til RC våtfor. Jeg tenker at pusen vår får relativt lite våtfor ifht. det jeg ser andre skriver med flere poser. Da tenker jeg det går greit, siden hun ikke spiser så mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 19.21): Nei, det må ikke være spesielt for kastrerte, men det bør være av høy kvalitet. Både pga vekt og problemer med urinveier. Men man må ikke gi våtfor. Jeg forer mine på kun tørrfor. De får litt tunfisk en sjelden gang, kanskje en gang i måneden. Anonymkode: fee04...6d3 Les litt mer om katt du. Er feil at katten bare skal ha tørrfor. TS; Går for Orijien (feilstavet) eller carnilove som tørrfor. Bruker samme i våtfor. Mye råfor fra vom eller smak. Her lever kattene på utelukkende våtfor/råfor 🙂 Aldri opplevd noe som helst helseproblemer. Anonymkode: 76dc4...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå