Gå til innhold

Søke jobb i Sverige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen her erfaring med å søke jobb i Sverige? Studerer i utlandet og ønsker å jobbe i Sverige siden jeg har noen bekjente som jobber der og sier at arbeidsplassen er helt fantastisk. Er heller ikke så langt unna har jeg bor i Norge. 

Ser de på karakterer fra universitetet når man søker, eller ser de bare om fag er godkjent/ikke godkjent? (I Norge har jeg hørt at det avhenger av hvor man søker, kanskje det er samme i Sverige?)

Anonymkode: f3afb...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ingen som ser på karakterer fra universitetet i Norge heller? Har i hvert fall aldri jeg opplevd... 

Er kanskje en HR-person som skal regne ut lønna di som ser det, men ellers er de vel bare opptatt av hvilken utdannelse du har?

Tror det er samme praksis i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dodadi skrev (11 timer siden):

Det er vel ingen som ser på karakterer fra universitetet i Norge heller? Har i hvert fall aldri jeg opplevd... 

Er kanskje en HR-person som skal regne ut lønna di som ser det, men ellers er de vel bare opptatt av hvilken utdannelse du har?

Tror det er samme praksis i Sverige.

Det kommer nok helt an på hvilken bransje man søker jobb i. I min bransje ser man på karakterer fra Bachelor/Masterutdanning når man ansetter nyutdannede. Når folk har flere års erfaring er ikke karakterene så viktig lenger.

Anonymkode: 6b539...3d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det kommer nok helt an på hvilken bransje man søker jobb i. I min bransje ser man på karakterer fra Bachelor/Masterutdanning når man ansetter nyutdannede. Når folk har flere års erfaring er ikke karakterene så viktig lenger.

Anonymkode: 6b539...3d7

Ts her.

Er dette jeg har hørt også. Var derfor jeg lurte på om de gjorde det samme i Sverige. Antar jeg burde ringe til arbeidsplassen for å finne det ut:)

Anonymkode: e71d2...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...