AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Er det her jeg bytter koden til bankkortet? Det er ikke noe annet jeg har bytta? Skulle vært bedre forklart, at det er koden til bankkortet, i klartekst. Anonymkode: e7e63...9dc
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Det er vel kode for å logge på nettbank eller noe slikt. Man kan ikke endre pin til kortet, meg bekjent. Anonymkode: 0a1bb...7f7 1
applestories Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Det står vel så klart det går an at dette gjelder innlogging i nettbank, mobilbank og bekreftelse på betalimg av regninger. Kan ikke se at det står noe om bankkort på den siden. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Enkelte banker lar en bestille ny pin-kode til kortet, eller hente ned den gamle. Men det der ser bare ut som kode for innlogging. Anonymkode: f6e80...c60
applestories Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel kode for å logge på nettbank eller noe slikt. Man kan ikke endre pin til kortet, meg bekjent. Anonymkode: 0a1bb...7f7 Kanskje ikke i denne banken, men det går fint i andre.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Jeg logga ut av nettbanken og logga inn igjen, og da brukte jeg det gamle passordet, som ikke er firesifret. Valgte også visning av Pin-kode, som også er det gamle, ikke den nye koden som jeg prøver å endre til. Fatter ikke hva annet jeg har endret isteden 😑 Anonymkode: e7e63...9dc
Mezzosoprena Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det her jeg bytter koden til bankkortet? Det er ikke noe annet jeg har bytta? Skulle vært bedre forklart, at det er koden til bankkortet, i klartekst. Anonymkode: e7e63...9dc Du sier at du savner at det står i klartekst at det er koden til kortet - men nå står det jo i klartekst at: Lage ny personlig kode: Personlig kode bruker du i kombinasjon med kodebrikke i forbindelse med innlogging i nettbank og mobilbank... Så nei, du har ikke endret pin-koden på bankkortet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vel kode for å logge på nettbank eller noe slikt. Man kan ikke endre pin til kortet, meg bekjent. Anonymkode: 0a1bb...7f7 Jo, mange banker/korttilbydere har en tjeneste hvor man kan velge ny PIN-kode til kortet - men da må man få et nytt fysisk kort. I Norge er det vedtatt at det skal sperres for å endre PIN på kort som allerede er fysisk utstedt. Det er derimot bare en norsk bestemmelse, det er fullt mulig å gjøre det, og i mange andre land har man altså mulighet til å endre PIN-koden til kortet sitt i minibanker o.l. Anonymkode: c561b...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå