Gå til innhold

IP-telefoni - hva trengs


Gjest Helt grønn

Anbefalte innlegg

Gjest Helt grønn

Jeg er av flere årsaker begynt å bli så irritert på Telenor at jeg vurderer å si opp mine abonnement. Jeg har fasttelefon samt ADSL.

Må jeg ha et kundeforhold til Telenor for å ha Internett-tilgang? Og er det noen som kan fortelle sine erfaringer med IP-telefoni? Kan man ringe alle nummer, eller kun de som også har IP-telefon? (Poenget mitt er å nå alle, da min omkrets ikke har IP-telefoni)

Håper noen kan forklare litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke ha et kundeforhold til Telenor, men du risikerer at bredbåndet blir en femtilapp eller så dyrere i måneden. Dette fordi Telenor setter opp prisen på linjeleie hvis de ikke selv skal bruke linjen til noe. Siden månedsavgiften til Telenor på fasttelefon faller bort, vil du likevel tjene på dette.

Du kan ringe alle numre, og det er billigere enn å ringe fra fasttelefon. Til abonnenter som har IP-telefoni fra samme selskap som deg, er det gratis. Noen IP-telefonileverandører har en abonnementstype helt uten tellerskritt til fasttelefoner, men mot en månedsavgift. Dette lønner seg bare hvis du ringer veldig mye.

Det er også ofte mye å spare på utenlandstelefoni. De forskjellige IP-telefonileverandørene har prislister på sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...