Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

13 hours ago, emdes said:

De har vel nok indisier på Hagen til at de aldri kommer til å utelukke at han kan ha vært involvert. Det ville også vært en innrømmelse av hvor tynn den opprinnelige siktelsen var.

Men. Kroptymannen vil jeg mene har et selvstendig motiv i denne saken. De trenger ikke Hagen som medskyldig for å opprettholde siktelsen mot han. Han har vært veldig på Hagen for å få han til å investere, oppsøkt han gjentatte ganger, men blitt avvist. Det er jo en mulighet at kryptomannen står bak det selv, som en slags straff/trussel for at Hagen ikke investerte.

"Kryptomannen" har ikke fortalt alt han vet. Om han har hatt kapasitet til å utføre dette, kan jeg ikke si noe om. Men det virker urealistisk. Han har ikke operert på egenhånd, ihvertfall. Hvis Hagen ikke er involvert, ligger det kanskje et større motiv bak enn kun hevn for avvisning. "Kryptomannen" har visst hatt gjeld, etter det jeg forstår. Det er noe merkelig med ham. Skryter av høy IQ og store ambisjoner, men han klarte ikke få avkastning på kryptotradingen sin, tvert imot tapte han masse. 

Altenativt har han og Tom Hagen samarbeidet, og løyet om hensikten med disse møtene. Vi har jo bare deres ord på at det handlet om en kryptoutvinningsfabrikk i Egypt. Møtene kan ha handlet om helt andre ting. Som Zaza skriver over, viktig å ikke gå i bekreftelsesfella eller ha tunnelsyn. Denne saken kan ha en løsning ingen har tenkt på. Tom Hagen trenger ikke være direkte skyldig i noe, men kan tenkes han vet eller aner hvem som står bak, og hvorfor, men at han selv vil rammes om han sier noe. Det ble jo bl.a. funnet kokain på åstedet, også under sålene på et par sko som sto til tørk i dusjen på badet i andre etasje. Har kokainfunnet noe med forbrytelsen å gjøre, eller har den havnet der ved en ren tilfeldighet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alarmselgeren skrev (10 minutter siden):

"Kryptomannen" har ikke fortalt alt han vet. Om han har hatt kapasitet til å utføre dette, kan jeg ikke si noe om. Men det virker urealistisk. Han har ikke operert på egenhånd, ihvertfall. Hvis Hagen ikke er involvert, ligger det kanskje et større motiv bak enn kun hevn for avvisning. "Kryptomannen" har visst hatt gjeld, etter det jeg forstår. Det er noe merkelig med ham. Skryter av høy IQ og store ambisjoner, men han klarte ikke få avkastning på kryptotradingen sin, tvert imot tapte han masse. 

Altenativt har han og Tom Hagen samarbeidet, og løyet om hensikten med disse møtene. Vi har jo bare deres ord på at det handlet om en kryptoutvinningsfabrikk i Egypt. Møtene kan ha handlet om helt andre ting. Som Zaza skriver over, viktig å ikke gå i bekreftelsesfella eller ha tunnelsyn. Denne saken kan ha en løsning ingen har tenkt på. Tom Hagen trenger ikke være direkte skyldig i noe, men kan tenkes han vet eller aner hvem som står bak, og hvorfor, men at han selv vil rammes om han sier noe. Det ble jo bl.a. funnet kokain på åstedet, også under sålene på et par sko som sto til tørk i dusjen på badet i andre etasje. Har kokainfunnet noe med forbrytelsen å gjøre, eller har den havnet der ved en ren tilfeldighet?

Vet du noe om sønnen har blitt sjekka ut i forhold til det? De fant jo blod fra han på badet oppe også. Det har jo trulig ingenting med forsvinningssaken å gjøre, men kanskje blodet og kokainet har noe med hverandre å gjøre.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, emdes said:

Vet du noe om sønnen har blitt sjekka ut i forhold til det? De fant jo blod fra han på badet oppe også. Det har jo trulig ingenting med forsvinningssaken å gjøre, men kanskje blodet og kokainet har noe med hverandre å gjøre.

Er ikke sikkert det var sønnens blod heller. Det er jo bare påstander, og ikke noe politiet kan bevise tror jeg. De som angivelig har vært på åstedet i forkant, er jo alle i familie. Vi kan heller ikke vite helt sikkert om sønnen var der for å passe valpen, eller om han egentlig hadde andre hensikter. Den "tilfeldige" middags- og teaterinvitasjonen kan ha vært alt annet enn tilfeldig også.  Det er verd å merke seg at det vi har av opplysninger om Anne Elisabeth Hagens bevegelser og tilstedeværelse det siste døgnet før hun forsvant, har vi fra mennesker som har et nært forhold til Tom Hagen. Såvidt jeg vet er drosjesjåføren som kjørte dem hjem fra teateret, den eneste utenforstående personen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/19/2024 at 1:10 PM, Alarmselgeren said:

Siste nytt var at politiet den 25. april meddelte pressen at saken mot Tom Hagen er ferdig etterforsket og videresendt til statsadvokaten for påtaleavgjørelse. Det ble samtidig antydet fra NRK at politiet har innstilt på henleggelse av siktelsen mot Tom Hagen på bevisets stilling - med andre ord har de angivelig ikke gode nok beviser for å tiltale ham. Politiet ville ikke kommentere denne påstanden eller innholdet i påtaleinnstillingen forøvrig. På spørsmål om når det vil komme noen beslutning, ble det sagt at det normalt tar rundt 30 dager å ferdigstille en påtaleavgjørelse. Likevel ble det også uttalt at man i denne saken ikke kan forvente noen avgjørelse i løpet av 2024, på grunn av den store mengden etterforskningsmateriale. 
De har sagt at det er fortløpende dialog mellom politi og påtalemyndighet.

Det er også blitt presisert fra politiets side at de fortsetter etterforskningen mot de øvrige siktede, og at de etterforsker "bestemte personer" i "bestemte miljøer", uten at de ville presisere hvem. De kunne ikke utelukke at det vil bli gjort flere pågripelser. 

Min tolkning av disse opplysningene går i retning av at de fremdeles mistenker Tom Hagen for medvirkning, men at fellende beviser mangler. Jeg tenker at dersom de nå hadde forsikret seg om at Hagen ikke var involvert, ville innstillingen lydd på "intet straffbart forhold", og påtaleavgjørelsen ville sannsynligvis kommet raskere. Med andre ord, mer enn et halvt års arbeid med etterforskningsmaterialet som kun omhandler Hagen selv, indikerer at de ikke er helt sikre på hans rolle. 

Takk for oppsummering. Eg trur du har rett i din tolkning. Dei mangle nok bevismateriale som kan halda i ein rettssak.

Eg må og sei at denna saka er utrolig snodig. Forsvunnen milliardærfrue, bitcoin, monero, langt løspengebrev. Tidspunkt er snodig. Innsyn er stort på tomta. Det er fleire ting som er merkelig. Heile opplegget er utrolig sært. 

Ellers helle eg diverre mot teorien om at han muligens er skuldig faktisk. Det trenger selvfølgelig ikkje å vere tilfellet. Kanskje ho ville ut av ekteskapet og det på ein måte var motiv. 

Kidnapperene har vore veldig lite "på" når det kjem til dialog og betaling. Derfor ser det ut som drap som posere som kidnapping. Ekte kidnappere hadde vore oppteken av å få betalt.

Anna mulig forklaring er at ho døde tidlig og ikkje etter planen. Difor har det vore vindstille. Dei hadde ikkje noko å forhandla med og trakk seg. Det peike i Hagen sin favør. Samt at familien støtte han. 

Eg håper på eit gjennombrot i denna saka.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (På 20.8.2024 den 15.56):

Er ikke sikkert det var sønnens blod heller. Det er jo bare påstander, og ikke noe politiet kan bevise tror jeg. De som angivelig har vært på åstedet i forkant, er jo alle i familie. Vi kan heller ikke vite helt sikkert om sønnen var der for å passe valpen, eller om han egentlig hadde andre hensikter. Den "tilfeldige" middags- og teaterinvitasjonen kan ha vært alt annet enn tilfeldig også.  Det er verd å merke seg at det vi har av opplysninger om Anne Elisabeth Hagens bevegelser og tilstedeværelse det siste døgnet før hun forsvant, har vi fra mennesker som har et nært forhold til Tom Hagen. Såvidt jeg vet er drosjesjåføren som kjørte dem hjem fra teateret, den eneste utenforstående personen. 

Nå var teater og restaurantbesøket tilfeldig, intet grunn til å bruke gåseøyne om tilfeldig hva gjaldt den kvelden, den har venneparet forklart seg om og det var dem som inviterte Anne Elisabeth og Tom (ikke omvendt), etter planen var det et annet par de skulle ut med.

Altså kom naturlig nok den kvelden brått på (som ved en tilfeldighet), blir ikke feil å uttrykke det slik etter hva venneparet har uttalt. Klart at dersom man tar utgangspunkt at Tom Hagen er skyldig, at han da naturlig nok ikke inkluderer venner i løgner om noe slik. Å få dem til å lyve om kvelden og å uttrykket noe annet enn hva det var, som sagt var dette venneparet sitt initiativ og det kom i siste liten (og det er som sagt hva venneparet har forklart).

Ingen grunn til å spekulere seg i hjel, alt for mange kan naturlig nok ikke være involvert i denne saken (i så fall hadde den blitt oppklart da jo flere som er involvert i saker, dess enklere oppklares dem naturlig nok), at venneparet de møtte kvelden før hun forsvant er involvert (i så i form av å lyge) det rimer på absolutt ingen måte, og de ville de naturlig nok vært om de skulle bedrevet løgner overfor både politiet og media etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå i Dagbladet at Tom Hagen visstnok etterforsker saken selv, og jobber på spreng for å løse den. Håper det betyr at han har gjenvunnet litt tiltro til politiet. Kan ikke tenke meg at han kommer så langt uten å kjenne bevisbildet de har samlet. Så da kan det jo vise seg at Hagen er nøkkelen til løsningen, men på en annen måte enn politiet hadde tenkt seg. Spennende.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alarmselgeren skrev (På 22.8.2024 den 12.18):

Ser nå i Dagbladet at Tom Hagen visstnok etterforsker saken selv, og jobber på spreng for å løse den. Håper det betyr at han har gjenvunnet litt tiltro til politiet. Kan ikke tenke meg at han kommer så langt uten å kjenne bevisbildet de har samlet. Så da kan det jo vise seg at Hagen er nøkkelen til løsningen, men på en annen måte enn politiet hadde tenkt seg. Spennende.

Jeg har sagt det tidligere og gjentar meg selv gjerne igjen, det meste tyder på at denne saken aldri vil bli oppklart, noe heller ikke politiet klarte da sporene i saken var vesentlig varmere enn så kalde de er blitt nå.

Ingen grunn til optimisme rundt oppklaring av denne saken, i så fall må det komme et overraskende gjennombrudd av et eller annet slag, klart at det må komme noe nytt og at det må være av en art som medfører at saken kan oppklares.

Med det politiet sitter på i dag står saken fullstendig i stampe, saken vil naturlig nok trappes ytterligere ned og med det svinner håpet nær sagt fullstendig. I alle fall inn til et overaskende gjennombrudd eventuelt kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tvertimot said:

Jeg har sagt det tidligere og gjentar meg selv gjerne igjen, det meste tyder på at denne saken aldri vil bli oppklart, noe heller ikke politiet klarte da sporene i saken var vesentlig varmere enn så kalde de er blitt nå.

Ingen grunn til optimisme rundt oppklaring av denne saken, i så fall må det komme et overraskende gjennombrudd av et eller annet slag, klart at det må komme noe nytt og at det må være av en art som medfører at saken kan oppklares.

Med det politiet sitter på i dag står saken fullstendig i stampe, saken vil naturlig nok trappes ytterligere ned og med det svinner håpet nær sagt fullstendig. I alle fall inn til et overaskende gjennombrudd eventuelt kommer.

Vi får håpe Tom Hagen har bedre hell med seg enn politiet, da. Han har jo alt å vinne på at den blir oppklart. 
Med mindre det Dagbladet skriver om at han jobber på spreng, bare er tomme ord for å selge flere aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (1 time siden):

Vi får håpe Tom Hagen har bedre hell med seg enn politiet, da. Han har jo alt å vinne på at den blir oppklart. 
Med mindre det Dagbladet skriver om at han jobber på spreng, bare er tomme ord for å selge flere aviser.

Er ganske vanlig at siktede i forskjellige saker, at de har behov for å få frem sin uskyld, at Tom Hagen føler det samme og gjør hva han kan for å få frem det, det anser jeg for naturlig.

Hva gjelder Tom Hagen så stiller han sterkere enn de fleste i så måte, han har midlene til å kunne betale for hjelp. Man ser fra andre saker at privatetterforskere leies inn (Orderudsaken er ikke den eneste) og i flere saker ser man at et lite team hjeloer til (både frivillige, innleide og familie/venner), i noen tilfeller har slike private initiativ kommet opp med ny informasjon av betydning.

At Baneheia saken endte som den gjorde er mye takket være Viggo Kristiansen sine mange støttespillere, og man ser tilsvarende i saker i USA og andre land. I Orderudsaken brakte jo også privatetterforskning nye ting på bordet.

Klart at noe nytt og interessant kan komme opp, men jeg tviler på at det vil lede til oppklaring av saken. Hva det eventuelt blir vil være spennende å se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, tvertimot said:

Er ganske vanlig at siktede i forskjellige saker, at de har behov for å få frem sin uskyld, at Tom Hagen føler det samme og gjør hva han kan for å få frem det, det anser jeg for naturlig.

Hva gjelder Tom Hagen så stiller han sterkere enn de fleste i så måte, han har midlene til å kunne betale for hjelp. Man ser fra andre saker at privatetterforskere leies inn (Orderudsaken er ikke den eneste) og i flere saker ser man at et lite team hjeloer til (både frivillige, innleide og familie/venner), i noen tilfeller har slike private initiativ kommet opp med ny informasjon av betydning.

At Baneheia saken endte som den gjorde er mye takket være Viggo Kristiansen sine mange støttespillere, og man ser tilsvarende i saker i USA og andre land. I Orderudsaken brakte jo også privatetterforskning nye ting på bordet.

Klart at noe nytt og interessant kan komme opp, men jeg tviler på at det vil lede til oppklaring av saken. Hva det eventuelt blir vil være spennende å se.

Han burde vel først og fremst være interessert i å finne ut hva som her hendt kona. Gitt, selvsagt, at han faktisk er uskyldig. Det vet vi jo ikke. Er han mer opptatt av å renvaske seg enn å finne henne, blir jeg litt mistenksom. Det må jeg innrømme. 

Så får vi se da, om penger er det som skal til i denne saken. Dusøren han utlovde er jo ikke blitt utbetalt. Det kunne kanskje hjelpe om han høynet den, f.eks. til 50 millioner. Som du sier, han har penger nok. Husker ikke hva han er god for per i dag, men han har visst tjent stort i årene som har gått siden Anne Elisabeth forsvant. 

La oss si at Hagen er helt uskyldig, og at det sitter en eller flere personer et sted som vet nøyaktig hva som har skjedd og hvor det ble av kona hans. La oss også si at de tok de pengene Hagen overførte i monero i juli 2019. Det var vel etter datidens kurs rundt 13 millioner norske kroner. Monerokursen har vel gått oppover på det jevne. La oss si de "tok ut" pengene da verdien hadde doblet seg, altså omlag 26 millioner. Det er jo litt, men fremdeles et stykke unna det opprinnelige kravet, som var på rundt 90 millioner norske. 

Hagen sa jo han ville betale ut dusøren for dem som ga tips som ledet til at kona ble funnet, ikke for tips som ledet til at de skyldige ble tatt. Her ligger det jo muligheten for et slags amnesti, hvis de skyldige bruker en stedfortreder til å tipse og cashe inn dusøren. Men da også en mulighet for å finte dem og gå til pågripelse. Tenker det bare er snakk om at summen er stor nok til at de tar sjansen. 10 millioner er ikke nok. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (3 timer siden):

Han burde vel først og fremst være interessert i å finne ut hva som her hendt kona. Gitt, selvsagt, at han faktisk er uskyldig. Det vet vi jo ikke. Er han mer opptatt av å renvaske seg enn å finne henne, blir jeg litt mistenksom. Det må jeg innrømme. 

Så får vi se da, om penger er det som skal til i denne saken. Dusøren han utlovde er jo ikke blitt utbetalt. Det kunne kanskje hjelpe om han høynet den, f.eks. til 50 millioner. Som du sier, han har penger nok. Husker ikke hva han er god for per i dag, men han har visst tjent stort i årene som har gått siden Anne Elisabeth forsvant. 

La oss si at Hagen er helt uskyldig, og at det sitter en eller flere personer et sted som vet nøyaktig hva som har skjedd og hvor det ble av kona hans. La oss også si at de tok de pengene Hagen overførte i monero i juli 2019. Det var vel etter datidens kurs rundt 13 millioner norske kroner. Monerokursen har vel gått oppover på det jevne. La oss si de "tok ut" pengene da verdien hadde doblet seg, altså omlag 26 millioner. Det er jo litt, men fremdeles et stykke unna det opprinnelige kravet, som var på rundt 90 millioner norske. 

Hagen sa jo han ville betale ut dusøren for dem som ga tips som ledet til at kona ble funnet, ikke for tips som ledet til at de skyldige ble tatt. Her ligger det jo muligheten for et slags amnesti, hvis de skyldige bruker en stedfortreder til å tipse og cashe inn dusøren. Men da også en mulighet for å finte dem og gå til pågripelse. Tenker det bare er snakk om at summen er stor nok til at de tar sjansen. 10 millioner er ikke nok. 

Om man skal ta utgangspunkt i at han er uskyldig, altså et offer i saken, så vil det naturlig nok være en ganske absurd situasjon å bli siktet i saken. Klart at når han er det så vil hovedfokus helt klart være å få frem at han er uskyldig, noe som også kan innebære at han også får svar på hva som har hendt (om saken blir oppklart for eksempel).

Men klart at han også kan stå bak det hele, i så fall har han tatt veldig stor risiko (han må nødvendigvis ha fått hjelp, altså innkludert andre), han har i så fall valgt noe vilt spektakulært som nødvendigvis måtte generere mye oppmerksomhet og en etterforskning, det ville vært vesentlig enklere å dyttet henne utfor en skrent og fremstilt det som en ulykke.

Hva gjelder dusør så hadde ikke jeg våget å cashe den inn dersom jeg stod bak forbrytelsen, hadde da aldri gitt informasjon om hvor hun var å finne, risikoen ville vært for stor. Nå er nok jeg mindre risikovillig enn forbrytere, ti millioner kroner er derimot ikke så mye at man risikerer å bli tatt (med de konsekvensene det gir), klart at kjeltringer kan tjene seg lett-tjente penger på annet og mindre risikofyllt vis, altså er det trolig ikke verdt risikoen. Få bransjer gir raskere tilgang på penger enn kriminalitet dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, tvertimot said:

Om man skal ta utgangspunkt i at han er uskyldig, altså et offer i saken, så vil det naturlig nok være en ganske absurd situasjon å bli siktet i saken. Klart at når han er det så vil hovedfokus helt klart være å få frem at han er uskyldig, noe som også kan innebære at han også får svar på hva som har hendt (om saken blir oppklart for eksempel).

Der er nok jeg annerledes satt sammen enn Tom Hagen i såfall. Hadde min kone blitt offer for en alvorlig kriminell handling, ville en oppklaring og selvsagt først og fremst det å finne ut hvor hun var og hva som hadde hendt henne, hatt aller høyeste prioritet. En siktelse ville naturligvis vært frustrerende, men mitt eget renommé hadde betydd lite i lys av det tapet jeg hadde lidd. Sant å si tenker jeg at livet uten henne hadde vært temmelig verdiløst for meg. Men folk er forskjellig, helt klart.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (42 minutter siden):

Der er nok jeg annerledes satt sammen enn Tom Hagen i såfall. Hadde min kone blitt offer for en alvorlig kriminell handling, ville en oppklaring og selvsagt først og fremst det å finne ut hvor hun var og hva som hadde hendt henne, hatt aller høyeste prioritet. En siktelse ville naturligvis vært frustrerende, men mitt eget renommé hadde betydd lite i lys av det tapet jeg hadde lidd. Sant å si tenker jeg at livet uten henne hadde vært temmelig verdiløst for meg. Men folk er forskjellig, helt klart.

Nå henger dette sammen og går hånd i hånd tenker jeg, for Hagens del at saken oppklares og noen blir straffet for forbrytelsen vil frifinne han og samtidig får han jo da forhåpentligvis de svarene han trenger. Altså er det å bli frifunnet for noe også en vei for å få svar, dersom noen andre dømmes i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/28/2024 at 7:15 PM, tvertimot said:

Nå henger dette sammen og går hånd i hånd tenker jeg, for Hagens del at saken oppklares og noen blir straffet for forbrytelsen vil frifinne han og samtidig får han jo da forhåpentligvis de svarene han trenger. Altså er det å bli frifunnet for noe også en vei for å få svar, dersom noen andre dømmes i saken.

Frifinnelse trengs jo ikke så lenge han ikke er tiltalt. Når det er sagt, så peker pilene nedover for hans del så lenge ingen blir stilt til ansvar. Det vil være synd hvis han skulle falle fra før saken blir oppklart. Ingen fortjener å dø som mistenkt. 

Snart seks år er gått, og politiet later til å bry seg mindre og mindre. 

Endret av Alarmselgeren
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (På 1.9.2024 den 15.59):

Frifinnelse trengs jo ikke så lenge han ikke er tiltalt. Når det er sagt, så peker pilene nedover for hans del så lenge ingen blir stilt til ansvar. Det vil være synd hvis han skulle falle fra før saken blir oppklart. Ingen fortjener å dø som mistenkt. 

Snart seks år er gått, og politiet later til å bry seg mindre og mindre. 

Nå må nødvendigvis politiet foreta prioriteringer, denne saken har krevd store ressurser (på bekostning av andre saker ; ikke nødvendigvis drapssaker), ikke minst har saken kostet mye. Klart at saken har blitt trappet ned underveis og den vil trappes ned ytterligere, noe som minsker sjansene for en oppklaring.

Ser for meg en fremtid hvor saken mest av alt vil stå igjen som et mysterium, altså en sak som mest av alt vil leve videre i media og på diskusjonsforum. At saken nok aldri vil oppklares er grobunn for spekulasjoner, intet fenger nysgjerrige mer enn saker som kan vinkles mot å ha mange forklaringer.

At vi er der også, at selv om politiet skulle evne å spore pengeoverføringene (kryptosporet), at de selv om de klarer det heller ikke da nødvendigvis kan si hvem som står bak... Det gir liten grunn til optimisme, så vi får neste håpe at liket blir funnet da det tror jeg at er hva som kan gi størst sjanse for oppklaring. Eller at noen som har vært delaktig starter å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/3/2024 at 5:45 AM, tvertimot said:

Ser for meg en fremtid hvor saken mest av alt vil stå igjen som et mysterium, altså en sak som mest av alt vil leve videre i media og på diskusjonsforum. At saken nok aldri vil oppklares er grobunn for spekulasjoner, intet fenger nysgjerrige mer enn saker som kan vinkles mot å ha mange forklaringer.

Jeg kan ikke si jeg misunner sønnen og døtrene som i såfall må leve resten av sine liv uten en løsning på dette. At moren ble offer for en forferdelig forbrytelse og nær sagt forsvant i løse luften. Vi ser jo også fra  flere avisoppslag i senere tid at politiet trolig ikke har kløkt eller kompetanse nok til å komme til bunns i dette. Jeg tenker da spesielt på den nye etterforskningen i Tengs-saken. Det er rett og slett ganske utrolig at slike døgenikter mottar statlig lønn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2018 når dette skjedde lurte man jo selvsagt på hvem som kan stå bak saken. Tror jeg går tilbake til min første teori om motiv i dag. Se andre saker i Norge. Hør podcast Eirik Jensen der han navngir hovedmann og navngir mann som han mener er leder over Cappelen. Jensen mente faktisk at Cappelen bare var en løpegutt i saken. Cappelen og mange ble tatt, men tror ikke alle ble tatt. 

I Hagensaken (2018) tenkte jeg at «kidnapping» er da gammeldags. Hæ… i Norge? Tenkte at her skulle noen ha raske penger fort (narkogjeld f.eks) og de mente nok at Hagen var et lett offer. Er jo kjent at han er millionær. Hagen parret levde som alle andre uten sikkerhet og skulle jo ikke tro de var styrt rike. Million kona AEH var å se i området med hunden sin.  De som står bak måtte vente lenge før de fikk kroner men de fikk det nok dessverre til slutt. (TH overførte monero) Etter det ble det helt stille og Politi fokuserte på TH. Tenker at de som står bak kan være narko folk. Cappelen i Eirik Jensen saken f.eks hadde kontor på Fornebo og ingen trodde vel at han var narkobaron. De hvitevasker kroner ved å skjule seg bak et firma. Ser for meg noe allä samme i Hagensaken. En nett nerd, skuespiller, grandios. (Må bli tatt) Disse kan styre løpegutter for kroner så de ikke snakker. Det ser man i narko nettverk. Tenket at de skyldige står bak mye mer. 

Kryptoduden virker som å være kunn en foretningsdåre og tror ikke han dreper? 

Cappelen ble jo tatt til slutt pga politispaning. Det kan skje i Hagensaken også. Noen vet nok noe og miljøet kan bli presset innad og da tror jeg folk snakker. Politi bruker jo også INFORMANTER/Spaning, uro patruljen sivilt osv. 

Så må Orderudsaken ses: Mener at Kristin og Lars er hovedmenn og at Per og Veronika er uskyldige. Politisaken og rettsaken var dårlig og rar. Samme så vi i Baneheia der Viggo er uskyldig. Lastebil-Jonas. Se savnet saker i Norge som Politi aldri har funnet ut av. Tror nordmenn og kanskje svensker står bak Hagensaken og er narkobaroner med liv på samvittigheten. I sånt miljø er det penger, utpressing, trusler, tortur, vold fysisk og psykisk som er deres hverdag. Ser jo også at våpen blir mer brukt nå enn før. TH kan ha blitt utnyttet og er lett å se han som medvirkende/skyldig men er han?  Kan tenkes visste eller ser også de skyldige det i saken. Kanskje ville de skyldige ta TH og det har de jo gjort med etterforskningssakene mot han. De skyldige ser jo da også opplagt at Politi har hatt virkelig innsnevret syn i saken. Synes det er mye i Hagensaken som er opplagt/synbart/kjent/ og se. Saken blir aldri lagt bort av politi og tror de jobber også på nett som i rare farlige miljøer aktivt.  

Endret av Zaza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornebu, ja."Kryptomannen" hadde et foretak med kontoradresse der. En kjent kriminell med bånd til Tom Hagen har jobbet som pengeinnkrever (eller "megler" som de selv kaller seg) for en eiendomsinvestor, også med kontorer på Fornebu, og dessuten tidligere eier av et gårdsbruk i Ås. Både eiendomsinvestoren og pengeinnkreveren har igjen forbindelser til den såkalte "Kronprinsen" som var politiinformant i Cappelen/Jensen-saken.  

Dessuten har "Kryptomannen", sammen med sin bror og sin far, arbeidet flere år hos en kjent fruktgrossist som også relativt nylig ble gjenstand for tre rekordstore kokainbeslag. Det ble som kjent også funnet spor av kokain i huset til Hagen.

Hagens ene datter vanket også tidligere i et miljø som bl.a. omfattet en kjent torpedo, som senere slo seg på aksjehandel, og ble med det involvert med noen av dem som Tom Hagen senere skulle ta til retten i forbindelse med tapte investeringer i  Pareto Securities.

Så det er relativt kort vei fra Tom Hagen til tunge skruppelløse kriminelle. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (15 timer siden):

Fornebu, ja."Kryptomannen" hadde et foretak med kontoradresse der. En kjent kriminell med bånd til Tom Hagen har jobbet som pengeinnkrever (eller "megler" som de selv kaller seg) for en eiendomsinvestor, også med kontorer på Fornebu, og dessuten tidligere eier av et gårdsbruk i Ås. Både eiendomsinvestoren og pengeinnkreveren har igjen forbindelser til den såkalte "Kronprinsen" som var politiinformant i Cappelen/Jensen-saken.  

Dessuten har "Kryptomannen", sammen med sin bror og sin far, arbeidet flere år hos en kjent fruktgrossist som også relativt nylig ble gjenstand for tre rekordstore kokainbeslag. Det ble som kjent også funnet spor av kokain i huset til Hagen.

Hagens ene datter vanket også tidligere i et miljø som bl.a. omfattet en kjent torpedo, som senere slo seg på aksjehandel, og ble med det involvert med noen av dem som Tom Hagen senere skulle ta til retten i forbindelse med tapte investeringer i  Pareto Securities.

Så det er relativt kort vei fra Tom Hagen til tunge skruppelløse kriminelle. 

https://www.vg.no/nyheter/i/mPrBz1/motparten-i-loerenskog-saken-vi-vett-du-ikke-fucke-oss

Dette skrev motpart i mail til TH 8 mnd etter at AEH forsvant. Motpart følger med på Tv om saken. Skal vel være deres grandiose humor? Det er også status oppdatering til alle narko folk. Det er hierarki og advarsel eller selv skryt til andre narkobaroner. 

Mange har vokst opp med narkobaronener i nærmiljøet. Eirik Jensen navnga det han mener er leder over Cappelen. Kan da si at denne person har mange av oss vokst opp med i nabolaget. Alle visste at noe var rart og galt. De som besøkte fyr’n ble stemplet Zombie. Så man får en magefølelse som man faktisk kan stole på. 

De grandiose arrogante Zombier (Dere vet hvordan de oppfører seg) De tenker mer på kroner en på narko, De er besatte. De er ikke mennesker mer og har ingen skrupler for hva som er rett og galt. De kler seg ut til alle anledninger og tilpasser væremåten sin deretter situasjonen de er i, kan bli hva de vil mener dem, og de går bare etter kroner. 

Så vi leter nok etter en Zombie. Er det dusør enda eller er den trukket? Hilsen Dusørjegerne. 

Endret av Zaza
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (20 timer siden):

Flere mistenkes å være delaktig i Cappelen nettverket. Det går inn i helsesektoren også. Blir litt sjokkert over å finne Zombier på vennelister til folk man skulle tro er høyt profilerte forretningsfolk i bygd og by. Blir helt satt ut. Status med firma og kroner driver dem.  Kan nok se etter blomsterspråk som nok er kryptert på nett i denne saken også. Er jo kryptovaluta-folk dette. Verdi gjenstander som klokker, smykker, klær, reiser. Helt ned til loppemarked/ takst/bruktbutikk. Hvem er dop-selgeren deres? 

Kronprinsen, Gorillaen m.fl navn: Var Provokatør informant i Gjermund Cappelen saken. Han var nøkkelen i skyggespillet for å ta Jensen. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/mistenkte-narkohandel-med-cappelens-kronprins/78606601

Endret av Zaza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...