Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

21 hours ago, Lawyam said:

Synes bare at dette styrker min hypotese, som synes å være den samme som din, jeg forstår bare ikke at politiet ikke har sett det samme hvis det er så åpenbart som det jeg har trodd hele tiden. 

Publikum har stort sett bare tilgang til løse tråder i saken. Det er kanskje ikke så merkelig at man "legger sammen to og to" og konkluderer med at sønnen "må" ha en rolle i dette. Jeg er likevel ikke så sikker på om det er tilfelle. Det fins andre i sakskomplekset med tilbøyelighet til bl.a. kokainmisbruk, uten at jeg kan nevne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alarmselgeren skrev (2 timer siden):

Publikum har stort sett bare tilgang til løse tråder i saken. Det er kanskje ikke så merkelig at man "legger sammen to og to" og konkluderer med at sønnen "må" ha en rolle i dette. Jeg er likevel ikke så sikker på om det er tilfelle. Det fins andre i sakskomplekset med tilbøyelighet til bl.a. kokainmisbruk, uten at jeg kan nevne navn.

Skal vi følge Kokainen så virker det som det er flere av de forkortelses navn som er nevnt i saken i diverse fora. 

Ikke rart for dette er en berme gjeng utkledd i fåreklær av simpleste type.  Så syke i hodet at de må bli tatt og satt bak lås og slå i forvaring fra samfunnet snarest. Vil tro de har flere ting på seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes der en skikkelig god, visuell tidslinje for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har utført dette kan godt ha "fyrt seg opp litt" før ugjerningen. selv små mengder kokain kan spores. det kan måles i kloakken til og med. om det har gått unna litt med snortinga før handlingene har det fort satt seg på fingrene. skulle tro de hadde brukt hansker da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (11 timer siden):

Absolutt, enig. Derfor mente jeg at hvis det var så enkelt har jeg løst saken før politiet og da forstår jeg ikke hvorfor politiet ikke har løst den - det vil si at så enkelt kan det vel ikke være. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (4 timer siden):

De som har utført dette kan godt ha "fyrt seg opp litt" før ugjerningen. selv små mengder kokain kan spores. det kan måles i kloakken til og med. om det har gått unna litt med snortinga før handlingene har det fort satt seg på fingrene. skulle tro de hadde brukt hansker da men..

Ser sånn ut men TH har vært beskyldt i 5 år. Bekreftelsesfella. Sønn er det like lett å skylde på nå og ser det er skrevet rus problemer andre steder. Sko i 2 etg ved badet med stoff på og svakt avtrykk på buksen til AEH på badet i 1 etg fra samme sko mønster. Falt hun ned trappen? Da får jeg ikke trusselbrevet til å stemme om det var en ulykke, hastesak, rus-relatert ikke planlagt situasjon som oppsto? 
Kokain kan være plantet for å forvirre i saken (skylde på sønn) men da kjente gjerningsmenn godt til familien og kan ikke være langt unna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere vi noen gang får en løsning på denne saken eller blir dette enda en Orderud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2024 at 1:07 AM, Zaza said:

Ser sånn ut men TH har vært beskyldt i 5 år. Bekreftelsesfella. Sønn er det like lett å skylde på nå og ser det er skrevet rus problemer andre steder. Sko i 2 etg ved badet med stoff på og svakt avtrykk på buksen til AEH på badet i 1 etg fra samme sko mønster. Falt hun ned trappen? Da får jeg ikke trusselbrevet til å stemme om det var en ulykke, hastesak, rus-relatert ikke planlagt situasjon som oppsto? 
Kokain kan være plantet for å forvirre i saken (skylde på sønn) men da kjente gjerningsmenn godt til familien og kan ikke være langt unna. 

Ingen hastesak eller ulykke, dette. Godt planlagt. Men mulig uforutsette ting har skjedd underveis.
Kan virke som om offeret har ytt motstand. Tenker uansett denne kokainen som er funnet kanskje
ikke har direkte relevans for forbrytelsen. Tviler på en gjerningsperson hadde satt igjen skoene sine på åstedet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nitrogen
Nutz skrev (1 time siden):

Tror dere vi noen gang får en løsning på denne saken eller blir dette enda en Orderud?

Det er muligens duket for gjenåpning i Orderudsaken, i alle fall får vi vite det på mandag 17.juni :

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2024/06/14/orderud-advokat-bare-ett-mulig-utfall-gjenapning/

Når det gjelder denne saken som diskuteres her, Lørenskogsaken, virker det som Politiet er i ferd med og trappe ned.

Kun 10 personer etterforsker drapet/forsvinningen nå og Tom Hagen, ser det ut som  er i ferd med å skrives ut av saken. 

Personlig aner jeg at de som ligger bak ikke er noen i det kjente rans- eller kidnappings-miljøet i Norge eller Sverige. 

Saken blir nok aldri løst

Endret av nitrogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (7 timer siden):

Tviler på en gjerningsperson hadde satt igjen skoene sine på åstedet

Sko er det lite opplyst om i media men tror ikke gjerningsmenn gikk av seg skoene i 2 etg jeg heller. Det ble også funnet Dna av Nikotin, Koffein og Paracetamol som er feber nedsettende, smertestillende som er reseptfritt. Politiets hypotese er at kokainen har kommet inn i huset via en gjerningsperson. I media står det bl.a funn av nevnte ting så kan tenkes er det gjort flere funn første kvelden Politi var i S4 kvelden 2018. Andre Dna funn er fra 2022. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (På 15.5.2020 den 18.39):

Hvis Tom Hagen faktisk er uskyldig, er jeg en av de sterkeste støttespillerne han kan ha.

Det vi ser på diverse fora, er generell avsporing av det som har fremkommet av fakta.

Jeg tror han er 100% skyldig,han har bare ikke vært i nærheten av å utføre noe selv. Har leid inn folk til å gjøre alt. Det tror jeg. Tror også liket er dumpet i utlandet. Saken blir aldri løst.

Tror jeg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over hvilken risiko det er å leie inn kriminelle til å ta livet av kona di ? for det første er det vanskelige å prosjektere det uten å legge igjen spor jo fler som er involvert,samt at du risikerer tysting og at du selv blir utpresset.

Og hvorfor skulle TH velge en så spektakulær måte å gjøre det på ? han må jo ha skjønt at saken ville få et ekstremt media fokus. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (På 14.6.2024 den 20.36):

Finnes der en skikkelig god, visuell tidslinje for dette?

Som omfatter alt? Nei dessverre, så gjør det ikke det. VG har hatt et par tidslinjer som tar for seg hovedpunktene, men du må belage deg på å scrolle gjennom artikler, høre podcaster og lese på litt ymse forum.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alarmselgeren skrev (På 16.6.2024 den 16.06):

Ingen hastesak eller ulykke, dette. Godt planlagt. Men mulig uforutsette ting har skjedd underveis.
Kan virke som om offeret har ytt motstand. Tenker uansett denne kokainen som er funnet kanskje
ikke har direkte relevans for forbrytelsen. Tviler på en gjerningsperson hadde satt igjen skoene sine på åstedet.

Jeg deler den tanken. Prøver fra åsted i dag er ofte en utfordring, da testene er så finkornet at det lett kan komme resultater som er helt irrelevante for saken, dette kokain sporet kan være av en slik natur, vi har ikke fått vite noe om hvor sterkt dette funnet er. Det kan også være falske spor lagt ut med vilje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredninger.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi har samlet inn mye DNA fra folk som har oppholdt seg i S4. 

Link Politiet kan ha Dna’et til gjernings person.

(Hunden ble ikke undersøkt for Dna. Link

Kokain sporene men står ingenting om person-Dna her.

Dna/Etterforskningsregistrene.  Identitetstegistetet og sporregisteret. Private slektdatabaser. 

Funn av Dna som Politi mener er gjerningsperson er da ikke å finne i Dna-registrene så er ukjent. 

Finnes det flere Dna funn i S4 siden 2018? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politiet kan nå opplyse at de har avhørt flere tidligere straffedømte som kan knyttes til åstedet eller nærområdet på "interessante tidspunkt".  

Aner vi omsider en utvikling i etterforskningen? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zaza skrev (På 15.6.2024 den 1.07):

En stund siden jeg satte meg inn i denne saken, så det er en del detaljer jeg ikke husker. Hadde nesten glemt de klærne som ble funnet på badet nede, med "biologisk matriale" på. Det tyder jo på at det skjedde noe uforutsett under selve overfallet, og at hun kanskje har gjort i buksa eller kasta opp. Det er ikke utenkelig i en sånn situasjon. Det gir mening. Så langt henger jeg med. Men er ikke dette også et bevis på at AEH mest trolig må ha forlatt Sloraveien i live? De måtte bytte klær på henne, for å ta henne med videre.

Akkurat det gir ikke mening hvis hun døde der og da. Hvorfor skulle man gjøre det? Det er ganske tungt og vanskelig å kle av/på et slapt lik, som uansett bare må dumpes.

Kanskje noen av dere som kjenner saken bedre kan gi en kommentar på det? Hva er hypotesene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nitrogen
emdes skrev (13 timer siden):

En stund siden jeg satte meg inn i denne saken, så det er en del detaljer jeg ikke husker. Hadde nesten glemt de klærne som ble funnet på badet nede, med "biologisk matriale" på. Det tyder jo på at det skjedde noe uforutsett under selve overfallet, og at hun kanskje har gjort i buksa eller kasta opp. Det er ikke utenkelig i en sånn situasjon. Det gir mening. Så langt henger jeg med. Men er ikke dette også et bevis på at AEH mest trolig må ha forlatt Sloraveien i live? De måtte bytte klær på henne, for å ta henne med videre.

Akkurat det gir ikke mening hvis hun døde der og da. Hvorfor skulle man gjøre det? Det er ganske tungt og vanskelig å kle av/på et slapt lik, som uansett bare må dumpes.

Kanskje noen av dere som kjenner saken bedre kan gi en kommentar på det? Hva er hypotesene her?

Dette er førstegangskidnappere som ikke fikk nøytralisert ei vettskremt dame. Planen var at Tom Hagen ikke skulle gå til Politiet ,derfor disse vaskingene av åsted for å skjule at AEH døde av påkjenningen. Kidnapperne måtte late som de hadde offeret i livet for å få løsepengene, men ga opp det forsøket da de skjønte at TH hadde gått til Politiet. 

De skriver sjøl i kidnappingsbrevet at dersom TH gikk til Politiet ville de kutte all kontakt og drepe offeret. Penger var av underordnet betydning. Kidnapperne hadde ingen forhandlingskort siden offeret var død, likevel sendte de ut 

"fort , eller hun dør" minst 11 ganger.

Kidnapperne fikk da ut 13 millioner i XMR som er verdt 48-50 milioner kroner i dag. 

Endret av nitrogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (På 26.6.2024 den 14.20):

Politiet kan nå opplyse at de har avhørt flere tidligere straffedømte som kan knyttes til åstedet eller nærområdet på "interessante tidspunkt".  

Aner vi omsider en utvikling i etterforskningen? 

Ikke godt å si. Jeg lurer på om de famler i blinde? De virker å ikke ha en konkret retning å ta etterforskningen i, så de prøver alle muligheter kan det se ut som. Skulle tro modus kandidater som var i området var luket ut i de første ukene av etterforskningen?
"perp roundup" er jo det enkleste i enhver etterforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...