Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

NRK-Sporing mobil.

Et kamera på andre siden av Langevannet filmet en bil ved 09- tiden på gangveien opp mot S4. Helseappen slo ut kl; 9.30 da? Får dette til å stemme. Nrk har en artikkel der de skriver om sporing av mobil bevegelser i kart. Finne ut navn og bevegelser. Var vel kanskje en mobil tlf i bilen som kom ved 09-tiden også. Tenker på etterforskningen. 

Endret av Zaza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Zaza said:

NRK-Sporing mobil.

Et kamera på andre siden av Langevannet filmet en bil ved 09- tiden på gangveien opp mot S4. Helseappen slo ut kl; 9.30 da? Får dette til å stemme. Nrk har en artikkel der de skriver om sporing av mobil bevegelser i kart. Finne ut navn og bevegelser. Var vel kanskje en mobil tlf i bilen som kom ved 09-tiden også. Tenker på etterforskningen. 

Bilen som angivelig rygget opp gangveien har aldri blitt identifisert. Det fins såvidt jeg vet ingen vitner som har sett den, det nærmeste man kommer er et vitne som skal ha sett en SUV som kjørte Fjellsvingen og over en plen foran noen blokker før den fortsatte opp i Sloraveien. Men denne observasjonen er usikker, og kan heller ikke tidfestes hverken til klokkeslett eller dato.

Hadde det vært en påslått mobiltelefon i den ryggende bilen, ville den slått ut på nærmeste basestasjon. Dersom politiet har registrert noen uidentifiserte mobiler i området, har de i såfall ikke fortalt det offentlig. Kan være, vi vet ikke. Faktum er at det på den tiden var mulig å kjøpe anonyme sim-kort. Men jeg kan jo tenke meg at de ville etterlyst det offentlig, slik de gjorde med telefonabonnementet som ble brukt til registrering av kryptokontoene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Alarmselgeren skrev (På 15.12.2023 den 1.16):

Bilen som angivelig rygget opp gangveien har aldri blitt identifisert. Det fins såvidt jeg vet ingen vitner som har sett den, det nærmeste man kommer er et vitne som skal ha sett en SUV som kjørte Fjellsvingen og over en plen foran noen blokker før den fortsatte opp i Sloraveien. Men denne observasjonen er usikker, og kan heller ikke tidfestes hverken til klokkeslett eller dato.

Hadde det vært en påslått mobiltelefon i den ryggende bilen, ville den slått ut på nærmeste basestasjon. Dersom politiet har registrert noen uidentifiserte mobiler i området, har de i såfall ikke fortalt det offentlig. Kan være, vi vet ikke. Faktum er at det på den tiden var mulig å kjøpe anonyme sim-kort. Men jeg kan jo tenke meg at de ville etterlyst det offentlig, slik de gjorde med telefonabonnementet som ble brukt til registrering av kryptokontoene.

Det er vel ikke flere steiner å snu i saken? Ser ikke ut til at de vil løse saken?  Se også til media som må ha tjent mye kr på denne saken. 

Ser på alarmen de har/hadde i S4 med flere bevegelsessensorer i huset på vinduer og ytterdør som skulle ta bilder dersom alarmen slo ut. Alarmen hadde ikke vært i bruk siden november-2017. Alarm som er vanlig å selges via dørsalg og er fra Verisure. AEH ble tilbudt nytt alarm system kvelden før hun forsvant. Link Ytterdøren må ha vært ulåst dagen hun forsvant. 

Det som fikk meg til å stusse i saken var Tassen -valpen som familien sendte tilbake til oppdretter rett etter at eier- AEH forsvant. Hun hadde hatt flere hunder. Ikke engang hennes kjæreste hund ville de beholde etter henne.  Det er for meg rart! At det ikke ble tatt Dna av hunden i etterforskningen er bare tragisk. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Zaza said:

Det er vel ikke flere steiner å snu i saken? Ser ikke ut til at de vil løse saken?  Se også til media som må ha tjent mye kr på denne saken. 

Ser på alarmen de har/hadde i S4 med flere bevegelsessensorer i huset på vinduer og ytterdør som skulle ta bilder dersom alarmen slo ut. Alarmen hadde ikke vært i bruk siden november-2017. Alarm som er vanlig å selges via dørsalg og er fra Verisure. AEH ble tilbudt nytt alarm system kvelden før hun forsvant. Link Ytterdøren må ha vært ulåst dagen hun forsvant. 

Det som fikk meg til å stusse i saken var Tassen -valpen som familien sendte tilbake til oppdretter rett etter at eier- AEH forsvant. Hun hadde hatt flere hunder. Ikke engang hennes kjæreste hund ville de beholde etter henne.  Det er for meg rart! At det ikke ble tatt Dna av hunden i etterforskningen er bare tragisk. 

Det ble tidlig opplyst at en selger fra Verisure hadde vært innom rundt kl. 20 kvelden før og diskutert alarm med Anne Elisabeth. Et tidspunkt man etterhvert fikk vite at hun slettes ikke var hjemme, men på byen med sin mann og et vennepar.

Jeg regner nesten med denne alarmselgeren må ha vært innom på et tidligere tidspunkt, men at noen har feiltolket opplysningene. Det er uansett oppsiktsvekkende at alarmen var avslått i såpass lang tid, når Hagen selv i ettertid har forklart at han følte seg overvåket i tiden før kona forsvant.

Vel overstått jul, forresten!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (9 minutter siden):

Det er uansett oppsiktsvekkende at alarmen var avslått i såpass lang tid, når Hagen selv i ettertid har forklart at han følte seg overvåket i tiden før kona forsvant.

At Hagen i det hele tatt fortsetter å bo i et hus der kona hans gjennom et langt liv ble kidnappet fra er jo i seg selv merkelig. Hvem inni huleste ville følt seg trygg der?
Jeg har opplevd innbrudd på jobben og jeg følte meg aldri trygg der igjen..

Endret av K.B.
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Alarmselgeren skrev (På 27.12.2023 den 1.19):

Det ble tidlig opplyst at en selger fra Verisure hadde vært innom rundt kl. 20 kvelden før og diskutert alarm med Anne Elisabeth. Et tidspunkt man etterhvert fikk vite at hun slettes ikke var hjemme, men på byen med sin mann og et vennepar.

Jeg regner nesten med denne alarmselgeren må ha vært innom på et tidligere tidspunkt, men at noen har feiltolket opplysningene. Det er uansett oppsiktsvekkende at alarmen var avslått i såpass lang tid, når Hagen selv i ettertid har forklart at han følte seg overvåket i tiden før kona forsvant.

Ja, hadde foresten Verisure bekfreftet at det var en av deres ansatte som var der? (jobber de virkelig så sent som dørselgere?). For det er jo litt spesielt når en alarm-selger snakker med en potensiell kunde (som kanskje forteller at alarmen er utkoblet) og så neste dag er de innbrudd (og kidnapping.).

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (11 timer siden):

Ja, hadde foresten Verisure bekfreftet at det var en av deres ansatte som var der? (jobber de virkelig så sent som dørselgere?). For det er jo litt spesielt når en alarm-selger snakker med en potensiell kunde (som kanskje forteller at alarmen er utkoblet) og så neste dag er de innbrudd (og kidnapping.).

Ja jobber så sent. Hatt en pågående på døra selv fra annet firma sent. 

Men kan ikke stemme med tidspunket at selger var der. 20.03-22.37 var de på teateret i Oslo og spiste ute først. 

Selger var i avhør står det; Kan leses/åpnes i google søk. VG

Her er jo også en rar sak. VG

*Godt nytt år. Ser ut som noen få personer har overbevist Politi om T. Hagens skyld. Link De kontaktet Politi tidlig og trodde ikke på bortføring, de kjente AEH gjennom foreningsarbeid. AEH ville slutte i foreningen og ta seg av valp og barnebarn/barnevakt. De skravlet om skilsmisse der T. Hagen ikke kjenner seg igjen. Andre igjen sier at ekteparet hadde det  bra. Hva skal man tro på? Barna sier at skilsmisse hadde blitt tatt opp i familien om det var et tema. Politi har låst seg til at T. Hagen er skyldig med skilsmisse teorien/hypotesen. 

*Vitnet som forklarte at hun hadde observert to-tre personer med madrass i skogen like ved S4 kveldene før AEH forsvant. T. Hagen følte seg iakttatt. Er ikke det av betydning for Politi? 

Endret av Zaza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såkalte valpen Tassen.  er ikke valp på bilder men må være unghund i verste rampealder. Whippet er nesten en katt i gemytt. Den bjeffer også. Spesielt når den blir skremt.  En unghund er gjerne litt skvetten/usikker av seg og holder seg gjerne til sine kjente eiere. Leser man rasebeskrivelsen eller Rasestandarden fra Fci, så ser man de typiske egenskapene denne rasen har. 

Hunden vil løpe og den kan komme hjem med mus/små gnagere fra skogen, som beskrevet. Hører den lyder vil den bjeffe litt. 

Jeg etterlyser bjeffing fra Tassen da AEH Tassens kanskje eneste omsorgs-eier forsvant. Ikke et ord har jeg sett i medier om hundens reaksjoner da TH kom hjem. Bjeffing  burde blitt hørt helt utenfor huset. Nekter tro at en Whippet lot seg låses inne av ukjent person uten å bjeffe!!! Tassen så kanskje hva som skjedde og bjeffet kanskje av alt. Så for at Tassen skulle adlyde og ikke bjeffe måtte det være en kjent person Tassen kanskje logret mot da han ble låst inne i stuen! 

Den person tok tak i halsbåndet som er naturlig om du fører hunden dit du vil ha den.  Da er det Dna på halsbåndet? En kjent person adlyder hunden bedre enn en helt ukjent. Jeg vil også tro at hunden kan forsvare sin mat-eier i en situasjon som beskrevet om AEH med slepespor. Tassen

Endret av Zaza
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zaza skrev (7 timer siden):

Ja jobber så sent. Hatt en pågående på døra selv fra annet firma sent. 

Men kan ikke stemme med tidspunket at selger var der. 20.03-22.37 var de på teateret i Oslo og spiste ute først. 

Selger var i avhør står det; Kan leses/åpnes i google søk. VG

Her er jo også en rar sak. VG

*Godt nytt år. Ser ut som noen få personer har overbevist Politi om T. Hagens skyld. Link De kontaktet Politi tidlig og trodde ikke på bortføring, de kjente AEH gjennom foreningsarbeid. AEH ville slutte i foreningen og ta seg av valp og barnebarn/barnevakt. De skravlet om skilsmisse der T. Hagen ikke kjenner seg igjen. Andre igjen sier at ekteparet hadde det  bra. Hva skal man tro på? Barna sier at skilsmisse hadde blitt tatt opp i familien om det var et tema. Politi har låst seg til at T. Hagen er skyldig med skilsmisse teorien/hypotesen. 

*Vitnet som forklarte at hun hadde observert to-tre personer med madrass i skogen like ved S4 kveldene før AEH forsvant. T. Hagen følte seg iakttatt. Er ikke det av betydning for Politi? 

Dette med verisure-agenten er helt merkelig. Regner politiet det som oppklart eller løs tråd? (Spiller det nlen rolle, så ubrukelige som de er....).

Hvordan vet vi at TH og AEH var borte den kvelden? Er det TH som sier det? Pressede venner? Eller kan restaurant/teater bekrefte at AEH var der i det tidspunktet? Og har Verisure-agenten noen logg på hvem hen var hos når? Hvis hen var i sloråveien1,2 og 3 fra 18:00 - 19:50, og i sloråveien 5,6 og 7 fra 20:15 og utover, for å si det sånn. Det går da fanden tute meg ikke å rote sånn med klokkeslett på jobb, spesielt når de var i den gata den kvelden. Noen har jo kanskje opptak/logg o.l fra husene rundt, som kan bekrefte hvor og når ca den agenten var i gata. De var vel neppe i S4 klokka 15:00, også S5 og S3 klokka 19:50 og 20:10. Kjenner jeg blir så irritert av at helt grunnleggende etterforskning kokes ut i kålen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, miniomelett said:

Dette med verisure-agenten er helt merkelig. Regner politiet det som oppklart eller løs tråd? (Spiller det nlen rolle, så ubrukelige som de er....).

Hvordan vet vi at TH og AEH var borte den kvelden? Er det TH som sier det? Pressede venner? Eller kan restaurant/teater bekrefte at AEH var der i det tidspunktet? Og har Verisure-agenten noen logg på hvem hen var hos når? Hvis hen var i sloråveien1,2 og 3 fra 18:00 - 19:50, og i sloråveien 5,6 og 7 fra 20:15 og utover, for å si det sånn. Det går da fanden tute meg ikke å rote sånn med klokkeslett på jobb, spesielt når de var i den gata den kvelden. Noen har jo kanskje opptak/logg o.l fra husene rundt, som kan bekrefte hvor og når ca den agenten var i gata. De var vel neppe i S4 klokka 15:00, også S5 og S3 klokka 19:50 og 20:10. Kjenner jeg blir så irritert av at helt grunnleggende etterforskning kokes ut i kålen

Dette var opplysninger som ble publisert kort etter at saken ble kjent i media, men ikke fulgt opp på noe vis. Det er rimelig å anta at det kan være angitt feil dag for besøket fra Verisure. Media har vel fått en bråte opplysninger i fanget, og så har de kanskje rotet med kronologien. Evt. har politiet ikke hatt helt kontroll på informasjonsflyten. Såvidt jeg vet er teaterbesøket bekreftet fra flere hold, inkludert taxisjåføren som kjørte dem hjem. Men jeg skulle gjerne visst om det fins sikre og uavhengige observasjoner av Hagen-paret fra byturen kvelden før.

Det som uansett er litt interessant er at Verisure på den tiden faktisk leide lokaler på Futurum. Såvidt jeg kan se, opphørte dette leieforholdet en tid etter, uten at jeg kan se nøyaktig når.

Forøvrig var Hagen allerede kunde hos Verisure, det var de som hadde satt opp alarmsystemet som allerede befant seg i huset. Ifølge media skal besøket derfra ha vært i forbindelse med en mulig oppgradering av systemet.

Endret av Alarmselgeren
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (3 minutter siden):

Dette var opplysninger som ble publisert kort etter at saken ble kjent i media, men ikke fulgt opp på noe vis. Det er rimelig å anta at det kan være angitt feil dag for besøket fra Verisure. Media har vel fått en bråte opplysninger i fanget, og så har de kanskje rotet med kronologien. Evt. har politiet ikke hatt helt kontroll på informasjonsflyten. Såvidt jeg vet er teaterbesøket bekreftet fra flere hold, inkludert taxisjåføren som kjørte dem hjem. Men jeg skulle gjerne visst om det fins sikre og uavhengige observasjoner av Hagen-paret fra byturen kvelden før.

Det som uansett er litt interessant er at Verisure på den tiden faktisk leide lokaler på Futurum. Såvidt jeg kan se, opphørte dette leieforholdet en tid etter, uten at jeg kan se nøyaktig når.

Forøvrig var Hagen allerede kunde hos Verisure, det var de som hadde satt opp alarmsystemet som allerede befant seg i huset. Ifølge media skal besøket derfra ha vært i forbindelse med en mulig oppgradering av systemet.

Takk, veldig interessant!

En får håpe politiet har lagt vekk den tråden fordi den er oppklart, og ikke fordi de er noen susemikler 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (17 minutter siden):

Woww… Tassen 2 kjente kanskje selgeren og hoppet av glede. 🙈 Kvelden før fikk sønn taklampen i ryggen og badekaret rant over. 

Så rart at alarm systemet var gammelt og ubrukelig. Avslått i lange tider. Døra måtte stå åpen da hun forsvant. Det er uforsvarlig og kanskje utnyttet via spaning. Tassen må ha hatt mye lyder å varsle på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zaza skrev (4 timer siden):

Woww… Tassen 2 kjente kanskje selgeren og hoppet av glede. 🙈 Kvelden før fikk sønn taklampen i ryggen og badekaret rant over. 

Så rart at alarm systemet var gammelt og ubrukelig. Avslått i lange tider. Døra måtte stå åpen da hun forsvant. Det er uforsvarlig og kanskje utnyttet via spaning. Tassen må ha hatt mye lyder å varsle på. 

ja, når var dette ned sønnen? Kvelden før TH og AEH var på teater? Eller kvelden før drapet, altså samme kveld? For den historien høres svært tynn ut.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, miniomelett said:

Takk, veldig interessant!

En får håpe politiet har lagt vekk den tråden fordi den er oppklart, og ikke fordi de er noen susemikler 😅

Det interessante med det angitte besøket fra Verisure er at det ble tidfestet med klokkeslett. Det ble skrevet at han hadde vært der ca. kl. 20, og at han spesifikt hadde snakket med Anne Elisabeth Hagen. Da kan man jo lure på hva som er kilden til disse opplysningene. Ikke Anne Elisabeth selv, det er åpenbart. Selgeren fra Verisure? Han ville mest sannsynlig loggført tid, sted og kunde. Da vil jeg anta at det er han som er kilden, men at politiet eller media har oppgitt feil dag for besøket.

Ellers var det teaterkvelden at sønnen passet valp - og angivelig knuste lampe etc. Det siste ifølge Tom Hagen, riktignok.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Politi skriver i media disse dager om at de har mer å gå etter i etterforskningen som ikke er avsluttet. Legger inn denne Link som viser hvor mange som er savnet i Norge siden 2015. Det står også litt om politi arbeidet i oppslaget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WRwK1G/finsk-politi-hevder-at-de-har-klart-aa-spore-monero

Forhåpentligvis kan dette lede frem mot et gjennombrudd...

Optimist er jeg derimot ikke, da konto jo er opprettet i falsk navn og hvem som har benyttet den identiteten må jo politiet også klare å bevise.

Men nå kan de kanskje komme et skritt nærmere, lov å håpe er det i alle fall...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (40 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WRwK1G/finsk-politi-hevder-at-de-har-klart-aa-spore-monero

Forhåpentligvis kan dette lede frem mot et gjennombrudd...

Optimist er jeg derimot ikke, da konto jo er opprettet i falsk navn og hvem som har benyttet den identiteten må jo politiet også klare å bevise.

Men nå kan de kanskje komme et skritt nærmere, lov å håpe er det i alle fall...

Interessant utvikling! Samtidig føler jeg nyhetsartikkelen er mer et forsøk på detektivarbeid fra journalistenes side, enn fra politiet i Norge. Får da virkelig håpe det kan komme et krypto gjennombrudd i denne tragiske saken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksanteri Kivimäki  Finland saken gjelder.  Google-søk. Dette er krypto duder da. Han bruker navn som Julius Kivimäki inkludert Zeekill og Ryan. Pengeutpressing og krypto m.m 

moonstoneresearch Moonstone og Ciphertrace er analyseselskaper som brukes av US-sikkerhetsdepartement. De har sporet Monero. 

Endret av Zaza
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zaza skrev (På 15.2.2024 den 22.14):

Aleksanteri Kivimäki  Finland saken gjelder.  Google-søk. Dette er krypto duder da. Han bruker navn som Julius Kivimäki inkludert Zeekill og Ryan. Pengeutpressing og krypto m.m 

moonstoneresearch Moonstone og Ciphertrace er analyseselskaper som brukes av US-sikkerhetsdepartement. De har sporet Monero. 

Det som gjør meg pessimistisk her er at selv om de skulle klare å spore pengeoverføringen, ikke dermed sagt at de finner svar på hvem som har benyttet den stjålne identiteten som er brukt for å opprette kontoer. De skal evne å bevise alt, noe som ikke er enkelt.

Men klart at dersom de klarer å spore den aktuelle overføringen, da er de i alle fall ett skritt nærmere å kunne oppklare denne saken, uavhengig av hvem som står bak denne ugjerningen. Jeg tror ikke pengene er rørt, altså at noen har vekslet dem inn og brukt pengene. Klart at dersom de er vekslet inn og brukt, at sjansene for oppklaring da er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...