AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Noen her som har prøvd å lage lasagne i langpanne? Hvor høy må langpannen være på sidene? Hvor mange personer er den beregnet til? Anonymkode: 6cdfd...7b7
svartkatt Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Går vel fint det, med kun et lag pastaplater..
Arild37 Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Men hvorfor? Lasagne skal være flere lag, får ikke til det i langpanne. Er vel bedre med en dyp form?
svartkatt Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Arild37 skrev (1 minutt siden): Men hvorfor? Lasagne skal være flere lag, får ikke til det i langpanne. Er vel bedre med en dyp form? Sant.. blir nok samme mengde. Men så blir det mer flate med ost på toppen, og det er jo det beste med lasagnen? Forøvrig hadde jeg nok kledd langpanna med folie først.. 🤔
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Man får fint til flere lag i en langpanne, men den vil jo ikke bli høyere enn kantene på pannen. Omtrent som en langpannekake. Anonymkode: 4b05d...d4c
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Hvis du skal ha en stor porsjon fungerer langpanne utmerket. Jeg har sett kokkene på caféen jeg jobbet lage lasagne i langpanne. Hvor mange porsjoner du må lage aner jeg ikke.
Arild37 Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 svartkatt skrev (6 minutter siden): Sant.. blir nok samme mengde. Men så blir det mer flate med ost på toppen, og det er jo det beste med lasagnen? Forøvrig hadde jeg nok kledd langpanna med folie først.. 🤔 Ost er godt! Når kjæresten min lager lasagne, så blir det tynn, føles som jeg spiser stekt ost med litt saus under, men jeg prøver å ikke klage😅 1
Arild37 Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (9 minutter siden): Hvis du skal ha en stor porsjon fungerer langpanne utmerket. Jeg har sett kokkene på caféen jeg jobbet lage lasagne i langpanne. Hvor mange porsjoner du må lage aner jeg ikke. Man får mer volum av to dype former enn en langpanne, mye mer 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Arild37 skrev (6 minutter siden): Man får mer volum av to dype former enn en langpanne, mye mer Formen jeg bruker når jeg lager lasagne er ikke mye dypere enn langpannen min.
Taluno Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 Bruker nesten alltid langpanne. Får vel rundt 10-12 porsjoner av det, og to lag med pastaplater. Men bruker kun tomatsaus, ikke bechamel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå