Gå til innhold

Hva spiser dere til middag?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Helluu..

Synes jeg er så lite allsidig i middagslagingen min..hva pleier dere og lage? ( jeg prøver spise litt sunt om dagen også)

Gjerne noen oppskrifter og slikt også hvis dere har none forslag på gode middager..

gryteretter er jeg veldig interessert i :)

puuuuuhhh..jeg er glad KG finnes.. :ler: hvor skulle jeg ellers stille alle spm mine ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja...samme problem, å finne på noe hver dag.

I kveld skal vi ha kyllingsalat hvertfall, og baguett. I går ble det Peppes Pizza, så får være litt mer sunn i kveld :wink:

Ellers..tja..taco, diverse supper..f.eks fiskesuppe, blomkålsuppe med godt brød til, omelett, grandiosa hvis jeg ikke gidder lage noe, mat hos foreldrene hans (den er veldig grei :wink: hehe), løvbiff, wok, fiskeboller i hvit saus, spaghetti/pasta, kyllingfilet....ja..

Mat jeg savner: MAMMAS mat!!! Fisk, kjøttkaker, kjøttsuppe osv osv osv osv osv osv..kunne ramsa opp mye her, men skal ikke det :wink:

Menneh...tar gjerne imot forslag jeg også :)

Heldigvis er verken jeg, eller sambo så veldig kresne i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Idag hadde vi Pallea :) laget den fra bunnen av med nesten bare ferske varer, eneste som vi måtte kjøpe frosen det var Scampien og ertene!

Og det var kjempe goodt :) enkelt å lage også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vegetarianer, og for de som er interessert i tips har jeg lagt ut et par kjempegode oppskrifter her:

http://www.barnimagen.com/show_dynamic.asp...sp?xSideId=2576

viltgryte til jul og ovnsbakte tortillasligger der:)

ellers går det mye i pasta, og fiskeretter (spiser fisk da)

hmm vegetarianer ja..jeg er så glad i kjøtt jeg..samt jeg spiser lite grønt..

jeger vegetarianer på min egen måte..jeg spiser ikke opp maten til dyra, så de ikke blir sultne ..:) ( nei unnskyld..skal ikke kødde med sånt ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho:

men faktisk så har mange av vennene mine (kjøttspisende hele gjengen) MAST om at jeg skal lage vegetarmat i selskaper ol, for det er så godt:) og jeg har omtrent ikke grønnsaker i mye av det jeg lager (bare for å illustrere at vegetarmat ikke er bare grønt, jeg hater grønnsaker hihi).

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse digg å lage da som ikke tar så altfor lang tid!

Er hjemme fra jobben halv seks, så når samboeren min ikke lager mat så må jeg finne på slike smarte hurtigløsninger!

Feks:

Wienersnitzel med grønnsaker saus og makaroni er godt.

Kyllingfilet m/pasta (hvor man tilsetter 1 dl fløte og et vispet egg i vannet)

ta gjerne litt parmensan på toppen og server en salat til. Yummie :P

Noe annet godt er å steke opp kjøttdeig og blande med en saus legge i en gratineringsform og på toppen tar man gratinerte poteter. dette skal stekes i ovenen ca 30 min.

Nachos? Det er digg det.... Stek kjøttdeig med en saus. I en gratineringsform legger man nacho-chips i bunnen (dekk hele) så heller man kjøttdeigen over, deretter tar man creme fraiche og dekker over kjøttdeigen og tilslutt tar man ost på toppen med litt purre i midten.

Stekes på 225 grader ca 30 min.

server en frisk salat til. Gjerne med melon. Dette ble en STOR slager hos kjæresten min.... Han er veldig kresen og vanskelig når det kommer til mat!! Men da dette stod på bordet så spiste han jammen meg opp en halv form og det var en stor form altså. :ler2:

For å si det slik....Det var jeg som fikk servert desserten den kvelden... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som tar kort tid er å smekke sammen en gryterett, ha den i ovnsform, legge et lag med potetmos oppå, lokk av ost, gratiner i ovnen til osten er gyllen/smeltet (200grader)yummi! :D

Ellers blir det mye fiskeboller i hvitsaus med karri, kylling i karrisaus med grønsaker og ris (hjemmelagd saus,akkurat som på kinarestaurant! kjempegod om jeg så må si det selv!)

Kjøttsuppe, lapskaus, grandiosa, og selvfølgelig hjemmelagd pizza engang iblant! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle, raske retter: Lasagne, kjøttsaus&spaghetti, pannekaker, Fjordland Risgrøt, grønnsaksfres, eggerøre med grønnsaker, potetskiver i buljong... Har mange tips egentlig.

Idag skal sambo spise lasagne rester fra igrå, med ferske rundstykker og tomatsalat til! Jeg har spist risgrøt... :wink: (Han hater det, så jeg må spise det når han er på jobb, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

I dag blir det snitzel med ris og dampet brokkoli. Må ha noe kjapt og lett når kjæresten jobber sent.

Nå er vi dessuten inne i lutefisk sesongen. Pleier å lage det et par -tre ganger før jul.

Lager også en del supper. Blomkålsuppe, aspargesuppe,osv. Lager de alltid fra bunnen av, funnet ut at med litt trening går det like fort som de fra pose. Dessuten kan jeg kontollere saltmengden bedre.Serverer med godt brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

I dag ble det "bollefrikasse" - tok mindre enn en time å lage... Ellers blir det suppe, koteletter med ris og grønnsaker (lanskje et glass Uncle Bens saus), fiskekaker i brun saus med kålrotstappe, fiskepinner med kokte poteter og gulrøtter... Eller varme fiskekaker på godt grovt brød... Merkelig så lett det var å finne på noe nå - ellers strever jeg hver eneste dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi hjemmelaget ertesuppe med salt kjøtt, gulrøtter og poteter.

I går var det enklere, spaghetti med kjøttdeig/saus. Ellers å går det i alt fra enkle ting som Grandiosa og gryteretter til husmannskost som komler, fårikål osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunt og sunt fru Blom..

I dag hadde vi mexicansk gryterett med pølsebiter. I går woka jeg en ferdig-pose med indonesisk wok, dagen før det var det kjøttdeig og spaghetti. Ikke akkurat så spennende at det gjør noe.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg ute og spiste med jobben, og oppdaga til min stoore overraskelse at lutefisk ER ikke så vondt som jeg trodde.....hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som går igjen hos meg er;

-fiskepinner

-pølse og potetmos

-kjøttkaker (hjemmelagede)

-fiskegryten min

-stekt laks

-fiskeboller

-kylling

-ris med Uncle Ben`s sauser

-pasta

-taco

-grandis (skjelden)

-sleng-i-hop (pytt i panne laget av rester)

-tomatsuppe med egg og makaroni

-pannekaker

-middagspølser med saus og poteter. (HÅPLØST å skaffe her på østlandet, må nok hjem og kjøpe inn snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤_Fairytale_¤

Før jeg nevner hva jeg pleier å spise til middag, må jeg først nevne at jeg har blitt vegetarianer. Men spiser både fisk og kylling.

Dette pleier jeg å lage til meg selv:

Fruktsalat blandet med pasta og ris (ANBEFALES!!! Få kalorier, veldig sunt og VELDIG godt!)

Kyllingsuppe med krutonger

Laks med sånn god saus (husker aldri navnet på sausen.. kan det være bernaise-saus? Naah..)

Andre supper

Wok-blanding med grønnsaker og ris

Pytt i panne - posen man får kjøpt i butikkene

*slikke seg rundt munnen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg nevner hva jeg pleier å spise til middag, må jeg først nevne at jeg har blitt vegetarianer. Men spiser både fisk og kylling.

Hmm, deg vil jeg ikke kalle vegetarianer. Dersom man ikke spiser NOE slags kjøtt/fisk/skalldyr er man vegetarianer.

Det som du gjør kalles vel bare å unngå dyrekjøtt :wink:

(Har vært både vegetarianer og ikke-dyrekjøttspiser selv.. I forskjellige perioder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hmm, deg vil jeg ikke kalle vegetarianer. Dersom man ikke spiser NOE slags kjøtt/fisk/skalldyr er man vegetarianer.  

Det som du gjør kalles vel bare å unngå dyrekjøtt  :wink:  

(Har vært både vegetarianer og ikke-dyrekjøttspiser selv.. I forskjellige perioder...)

Jasså? En venninne av meg som selv er vegetarianer, regner meg som vegetarianer. Tja... Jeg vet ikke jeg. Det eneste jeg vet er at jeg ikke liker å spise ting som jeg ser blodet renner ut av når jeg trykker gaffelen ned.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...