Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke helt på de nye håndbagasjereglene (som sikkett ikke er så nye jengre men jeg har ikke flydd siden fr covid😂). Står på nettsiden at man må betale ekstra for en koffert i baggasjehylla, men håndbagasje opptil 10 kg som går under setet foran er gratis. Så spørsmålet mitt er om det er lov å ha med en sekk da, så lenge man får den under setet?😅 eller snakker vi kun en liten håndveske?😅 

Anonymkode: 922af...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Tragisk opplegg, kun en måte for Norwegian å lure passasjerene - de reklamerer med at en flytur koster 799,-, men så koster den egentlig noen hundrelapper ekstra når man legger til ulike former for bagasje. Det er nesten ingen som kun har en liten veske når de reiser lange avstander, så det er totalt idiotisk å ikke ha håndbagasje som en automatisk del av billetten (og heller være ærlig om billettprisen i utgangspunktet).

Jeg kjøper aldri håndbagasje etter at de innførte den regelen, men har likevel med en liten cabinkoffert. Planen er å spille dum om jeg blir konfrontert, type "ååå, jeg visste ikke at man måtte betale for håndbagasje" og så heller betale på stedet om det blir et problem. Har aldri blitt konfrontert med det, det er ingen av de ansatte som sjekker. Plassen i bagasjehylla er jo den samme som alltid, beregnet til en cabinkoffert per person, så det skaper ikke trøbbel for andre passasjerer heller. 

Anonymkode: f8edf...059

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skjønner meg ikke helt på de nye håndbagasjereglene (som sikkett ikke er så nye jengre men jeg har ikke flydd siden fr covid😂). Står på nettsiden at man må betale ekstra for en koffert i baggasjehylla, men håndbagasje opptil 10 kg som går under setet foran er gratis. Så spørsmålet mitt er om det er lov å ha med en sekk da, så lenge man får den under setet?😅 eller snakker vi kun en liten håndveske?😅 

Anonymkode: 922af...b1b

Jeg reiser alltid med ryggsekk, og den klemmer jeg under sete. Aldri noen av personalet som har sagt noe på det.

Anonymkode: de76f...615

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en Fjällräven-sekk, som er omtrent på den størrelsen de tillater. Skal man ha mer, må man betale for håndbagasje.

Anonymkode: 8b583...dbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 12.27):

Tragisk opplegg, kun en måte for Norwegian å lure passasjerene - de reklamerer med at en flytur koster 799,-, men så koster den egentlig noen hundrelapper ekstra når man legger til ulike former for bagasje. Det er nesten ingen som kun har en liten veske når de reiser lange avstander, så det er totalt idiotisk å ikke ha håndbagasje som en automatisk del av billetten (og heller være ærlig om billettprisen i utgangspunktet).

Jeg kjøper aldri håndbagasje etter at de innførte den regelen, men har likevel med en liten cabinkoffert. Planen er å spille dum om jeg blir konfrontert, type "ååå, jeg visste ikke at man måtte betale for håndbagasje" og så heller betale på stedet om det blir et problem. Har aldri blitt konfrontert med det, det er ingen av de ansatte som sjekker. Plassen i bagasjehylla er jo den samme som alltid, beregnet til en cabinkoffert per person, så det skaper ikke trøbbel for andre passasjerer heller. 

Anonymkode: f8edf...059

Det er ikke plass til en cabinkoffert per person nei.

Anonymkode: a9ef0...7bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser alltid med en liten sekk, aldri blitt stoppet så langt. Sist jeg reiste stoppet de folk med små trillekofferter, og de fikk ikke kofferten inn på flyet i det hele tatt, men måtte sende. Dette på et halvtomt fly der det fint hadde vært plass. Så dette var nok en sjekk de gjorde nettopp fordi det var færre passasjerer og bedre tid til å sjekke. Min lille sekk kan forøvrig gå over målene hvis den er helt full, men går fint under setet.

Norwegian kunne like gjerne vært ærlige om at de gjør dette for å tjene penger, ikke for å få bedre plass på flyet. Ellers kunne de tillatte målene faktisk tilsvart hva det er plass til under setet. Som er mye mer enn målene de har satt. Jeg reiste med en større sekk før, den fikk også plass under setet uten problemer. En liten morsomhet er at man har lov til å ha med en taxfreepose i tillegg. Og innholdet i min sekk får fint plass i en sånn. Så kunne fint reist med kun en taxfreepose, bare synd det er litt ubehagelig å gå og bære på alt i en sånn.

Anonymkode: 76711...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...