Gå til innhold

Mann på 54 med barnehagebarn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags utfordringer ser en her? Jeg er voksen og uten barn selv. 

Anonymkode: ac85c...021

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags utfordringer ser en her? Jeg er voksen og uten barn selv. 

Hva mener du?

Anonymkode: 5c6d7...4b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan være på utkikk etter en barnevakt så han selv kan leve tilnærmet som han gjorde før han fikk barn.

Anonymkode: 7c1a7...3a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han kan være på utkikk etter en barnevakt så han selv kan leve tilnærmet som han gjorde før han fikk barn.

Anonymkode: 7c1a7...3a2

😅 Hva mente du med det her egentlig?

Anonymkode: 5c6d7...4b9

Skrevet

Hvor mange kull har han?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Warrior
Skrevet

Utfordringer? Skulle det være noe mer utfordringer enn andre da? Ingen sier jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ser han kun etter en kjæreste, eller en bonusmor til barnet i tillegg? Hadde aldri involvert meg i en mann med små barn nå som mine er store utover å være kjærester de dagene han ev. ikke har barna.

Blir man sammen med en mann med (små) barn er man bundet i mange år fremover på en annen måte enn om ban har nesten voksne unger.

Selv om de har 50/50 med mor blir det f.eks. vanskeligere å ta mer en. en uke ferie, man må forholde seg til skoleferiene etter hvert, alle planer utover en uke må godkjennes av en 3. part. Han har hjemmeboende barn til han nærmer seg 70.

Anonymkode: 2972f...1ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Liker du barn? Det er jo viktig å finne ut av. Jeg er kvinne på 50 med tenåringer på 14 og 17. Det krever sitt å gå tilbake til barnehagealder nå men hvis du ikke har barn selv kanskje det vil bli en berikelse?

Anonymkode: 419c3...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vurdert det, jeg er yngre enn det, og mine barn som er voksne/nesten voksne.

Jeg hadde dessuten lurt på hvorfor denne mannen hadde venta så lenge med å få barn, og antatt han var en av dem som er naive nok til å tro han har masse til felles med 15 - 20 år yngre kvinne, og det hadde vært et rødt flagg for meg.

Anonymkode: 67a0a...09d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Burde det være et slags trådstarterkurs her på KG? Bare en tanke.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange! Du blir hemmet i forholdet på veldig mange måter. Må ta hensyn til barnet ved samvær da det alltid skal prioriteres. 
I tillegg er det en mulighet for at barnet ikke eier oppdragelse og er en uoppdragen drittunge. 
Halve ferien og høytider må muligens brukes sammen med barnet i stedet for sammen med kjæresten.

I tillegg risikerer du en crazy, sjalu eks som går inn for å ødelegge livene deres.

Jeg ville styrt unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utfordringer for hvem? Innen dating? Han har jo de samme utfordringene som andre aleneforeldre, men man kan jo anta at barnehagebarnet har en mor som har barnet boende minst 50%. Aldersmessig (+ -10 år) er vel damer på hans alder ferdig med småbarn og har ikke lyst å begynne på nytt med andres , kanskje veldig opptatte med større ungdom, kanskje frivillige barnløse som har holdt seg unna småbarn hele livet eller bestemødre selv. Eller de er supre kjærestemateriale evt bonus-mødremateriale med livserfaring og tålmodighet helt uten drama. 
Utfordringen er vel ikke særlig annerledes om han var 24, 34, 44, 64? 

Anonymkode: 50d4e...30e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde dessuten lurt på hvorfor denne mannen hadde venta så lenge med å få barn, og antatt han var en av dem som er naive nok til å tro han har masse til felles med 15 - 20 år yngre kvinne, og det hadde vært et rødt flagg for meg.

Dette virker veldig korttenkt, du risikerer å gå glipp av mange mennesker med en slik innstilling. Fordommer om andre mennesker er egentlig veldig lite givende. Antagelig har denne mannen heller litt til felles med en yngre kvinne hvis de allerede har fått barn? Hadde de hatt veldig lite til felles, ville vel hele interaksjonen stoppet opp langt tidligere i prosessen? 

TS(..) bør forresten gi litt mer til tråden enn bare en liten setning.

Anonymkode: 738e1...c50

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (19 minutter siden):

I tillegg er det en mulighet for at barnet ikke eier oppdragelse og er en uoppdragen drittunge. 
Halve ferien og høytider må muligens brukes sammen med barnet i stedet for sammen med kjæresten.

I tillegg risikerer du en crazy, sjalu eks som går inn for å ødelegge livene deres.

Det er selvsagt en liten mulighet her, men er ikke dette å male fanden på veggen litt unødig? Det er veldig mye "skummelt" som kan skje, men som ofte likevel ender opp med å ikke skje .  :)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er selvsagt en liten mulighet her, men er ikke dette å male fanden på veggen litt unødig? Det er veldig mye "skummelt" som kan skje, men som ofte likevel ender opp med å ikke skje .  :)

Ts spurte hvilke utfordringer som kunne dukke opp. Regner med hun selv skjønner at det også kan gå bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, de har 50/50 deling, jeg er 39 år gammel. Alle i 50årene jeg kjenner har enten unge voksne barn eller tenåringer i allefall. Har ikke møtt en mann i den alderen med et lite barn før, som noen sa så er risiko hjemmeboende barn til han er ca 70, og siden barnet er så lite så veldig lite egentid på oss. Klart det hadde vært samme om han var 44 eller 24 og hadde små barn, men 54 er jo en alder det, og han bruker vel mest fokus og energi på barnet selvsagt så kanskje ikke så mye igjen til et samliv. 

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært ett nei fra meg. Hadde det vært barnebarnet hans stiller det seg annerledes. Jeg er ferdig med barn, barnehage og skole. Eneste jeg kan hente i bhg er mine egne barnebarn eller evt en samboer sine barnebarn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Abendstern skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg?

Ts her, gjett.. 

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her, gjett.. 

Skal du bli far?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...