AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg har vært på to jobbintervju, og får antakelig tilbud om begge stillinger. Samtlige arbeidssteder tror jeg er supermotivert for å jobbe der, hvilket kan bli noe pinlig når jeg ev må si nei.. Hva sier man når de ev ringer og sier at jobben er min? Skal jeg si at jeg vil se tilbudet først, og ev i ettertid sende en epost der jeg forklarer årsak til at jeg takker nei? Eller må jeg ringe? Hva er kutyme her? Anonymkode: e9830...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 6. januar 2023 #2 Del Skrevet 6. januar 2023 Be om skriftlig tilbud og deretter kan du gi skriftlig svar tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Del Skrevet 6. januar 2023 Takk! Anonymkode: e9830...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Del Skrevet 6. januar 2023 Du må jo selvfølgelig få tilbudene før du sier noe, sammenligne dem og prøve å forhandle litt på det stedet du ønsker mest å jobbe for. Anonymkode: d39ed...ce4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 6. januar 2023 #5 Del Skrevet 6. januar 2023 Det som er mest fair, når du har begge tilbudene, er å ringe og fortelle at du må takke nei pga et annet jobbtilbud. Det er mindre unnvikende enn å bare sende en e-post. Det er et lite land - Du kan møte på dem i en jobbsetting senere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 6. januar 2023 #6 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må jo selvfølgelig få tilbudene før du sier noe, sammenligne dem og prøve å forhandle litt på det stedet du ønsker mest å jobbe for. Anonymkode: d39ed...ce4 Pluss dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Del Skrevet 6. januar 2023 Du må aldri finne på å takke ja til et jobbtilbud før du har fått det skriftlig. Ofte gir de kort akseptfrist. Hvis du ønsker mer tid fordi du venter på det andre jobbtilbudet, er det helt innafor å be om ekstra betenkningstid. Anonymkode: b972e...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Del Skrevet 6. januar 2023 Du takker ikke ja til en stilling vis telefon, du blir informert at du vil få et tilbud også må du svare på dette. Med litt hell får du tilbud fra stilling nr. 2 før svarfristen for stilling nr. 1 går ut (hvis ikke så kontakter du arbeidsgiver nr. 2 og forteller at du har fått tilbud om en annen stilling og forhører deg om hvor de ligger an i prosessen, da bør de få fortgang i sakene dersom de ønsker deg i stillingen) Så sammenligner du tilbudene og tar kontakt med den minst attraktive arbeidsgiveren og forteller at du har fått tilbud om x og x fra den andre arbeidsgiveren, og forhører deg om de kan matche tilbudet/gå høyere (enten når det gjelder lønn eller andre betingelser), hvis ikke må du dessverre takke nei. Dersom denne arbeidsgiveren ikke har noe mer å tilby så er jo saken grei og du takker ja til tilbudet fra den andre arbeidsgiveren. Matcher eller forhøyer de tilbudet sitt så tar du kontakt med den andre arbeidsgiveren (der du har mest lyst til å jobbe) og forteller at du har fått et tilbud om x og x fra en annen arbeidsgiver, men at du er mest motivert for denne stillingen, og forhører deg om de kan matche tilbudet. Hvis ikke så lukker du ingen dører, du bruker bare betenkningstiden din og takker ja uansett (dersom det er denne jobben du har mest lyst på) Anonymkode: 913c2...db4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #9 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom denne arbeidsgiveren ikke har noe mer å tilby så er jo saken grei og du takker ja til tilbudet fra den andre arbeidsgiveren. Det er sjeldent så svart/hvitt. Ofte er det andre ting som er viktigere enn litt høyere lønn. Slik som trivsel, type jobb, arbeidsvei, om man tror man vil trives der osv. Har du hatt to intervju på begge plasser? Ofte får man ikke spesielt inntrykk av arbeidsplassen på intervju nr 1. Er lurt å tenke seg om, kanskje har du spørsmål selv til arbeidsgiver du trenger svar på før du bestemmer deg. Min erfaring med intervju er at man ofte er svært nervøs, og det kan gjelde andre veien også. Dette kan lette når man treffes igjen for andre gang. Anonymkode: da28a...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå